Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنوز پرونده این قاتل معروف پایتخت در دادسرای جنایی قرار دارد و تحقیقات قضائی پایان نگرفته است.

 پیش از مراحل پایان دادرسی خانواده داماد علی‌اکبر خرمدین که خواهرزاده‌اش هم بود، رضایت دادند تا دایی‌شان از قصاص رهایی یابد. رضایت داده‌اند تا دایی را پای چوبه دار نبینند، اما اشد مجازات را برای او خواسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رضایت خانواده یعقوبی، داماد خانواده خرمدین، دیگر اکبر خرمدین قصاص نمی‌شود، اما اینکه دادگاه برای او چه حکمی صادر کند، هنوز مشخص نیست.

حواشی پرونده جنایی پایتخت

قتل فجیع بابک خرمدین به ‌دست پدر و مادرش افکار عمومی را جریحه‌دار کرد. اما با اعترافات پدر و مادر بابک درخصوص قتل دختر و دامادشان این شوک اجتماعی عمیق‌تر از پیش شد. از لحظه دستگیری  این جانی پایتخت در 26 اردیبهشت ماه امسال به همراه همسرش، حواشی زیادی به وجود آمد.

ادعاهای علی‌اکبر خرمدین و همسرش ریشه این حواشی بودند. اقرارهای این پدر و مادر در جلسه‌های بازجویی‌ و تهدیدهایشان جامعه را ملتهب و وحشت‌زده کرده بود. در کنار اقرارهای عاملان این سه جنایت، دوستان و نزدیکان به این خانواده هم شعله‌های خشم را در جامعه بیشتر می‌کردند.

تا جایی که گفته می‌شد علی‌اکبر خرمدین حتی به دخترش هم تجاوز می‌کرد. تا جایی که ایران موسوی‌ثانی مادر بابک و آرزو با انتشار صدایش از زندان بر این موضوع صحه گذاشت.

اما خیلی زود تجاوز از سوی پدر تکذیب شد. با وجودی که پنج ماه از دستگیری پدر و مادر بابک خرمدین کارگردان ایرانی می‌گذرد، اما هنوز بازار شایعات داغ بوده و هنوز هیچ رأیی در این پرونده صادر نشده است.

چند روز پیش بود که بار دیگر پرونده بابک خرمدین بر سر زبان‌ها افتاد. زمانی که پدر را برای مداوای کرونا در بیمارستان بستری کردند. گفته می‌شد او پرستار بیمارستان را تهدید کرده است. اما خیلی زود باز این حاشیه تکذیب شد. حسن امیدوار «وکیل تسخیری» علی‌اکبر خرمدین  پرده از جزئیات و حواشی این پرونده جنایی سال برداشت.

  دختر و پسر آقای خرمدین به ملاقات پدر و مادرشون می‌روند؟

بله، ارتباط کامل دارند و تقریبا هر هفته به ملاقات پدرشون در زندان رجایی‌شهر می‌روند.

 دخترش از آزادی پدر هراسی ندارد؟ علی‌اکبر خرمدین  در بازجویی‌ها گفته بود اگر آزاد بشوم تنها دخترم را خواهم کشت؟

با توجه به ملاقات‌های مکرر دختر از پدر این گفته صحیح نیست.

بیماری سرطان علی‌اکبر خرمدین در چه وضعیتی است؟  از چه نوع بیماری سرطانی رنج می‌برند؟

در رادیوگرافی قفسه سینه موکلم توده بزرگی در سمت راست دیده شده است، ولی هنوز دقیق مشخص نیست به چه نوع سرطانی مبتلا هستند.

 از چه زمانی به  بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؟ در کدام بیمارستان بستری شدند؟ تهدید پرسنل بیمارستان واقعیت دارد؟

در مردادماه دچار مسمومیت شدند که درمان شدند. ولی اخیرا به کرونا مبتلا شدند که در حال حاضر  در بیمارستان شهید رجایی کرج بستری هستند. درخصوص تهدید پرسنل بیمارستان این ادعا واقعیت ندارد، چراکه حتی در زندان نیز تمام مسئولان از حسن رفتار موکل تعریف می‌کنند.

 خانواده دامادشون بر چه اساس رضایت دادند؟ از آزادی دایی‌شان نمی‌ترسند؟ و آیا برای رضایت دیه‌ای پرداخت شده است؟

با توجه به روابط خانوادگی خیلی نزدیک خانواده محترم یعقوبی با موکل بدون دریافت دیه رضایت دادند، ولی برای موکل درخواست اشد مجازات درخواست کرده‌اند.

مادر بابک خرمدین محجوریت دارد؟

به هیچ عنوان بحث محجوریت مادر بابک خرمدین مطرح نبوده که متاسفانه این موضوع از طریق یکی از روزنامه‌ها به اشتباه منتشر شد. پزشکی‌قانونی اعلام کرده هم پدر بابک و هم مادرشان در زمان ارتکاب جرم قوه تمیز داشتند و سالم هستند. در واقع  در زمان وقوع جرم مجنون نبودند که به این نظریه اعتراض شد و به هیأت سه نفره پزشکی‌قانونی ارجاع شده است.

مادر بابک حداقل و حداکثر چند سال باید در زندان باشد؟

مادر بابک تحت عنوان معاونت در قتل عمدی تحت پیگرد قرار دارد که طبق بند «ت» و تبصره 2 ماده 127 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 میزان مجازات معاون (مادر بابک) بر اساس میزان تعزیز فاعل اصلی جرم (‌علی‌اکبر خرمدین) مشخص می‌شود.

صوت مادر بابک چطور در زندان گرفته شد و از تجاوز شوهرش پرده برداشت؟

این ادعای واهی بعدا توسط مادر بابک  به طور کل تکذیب شد.

فقط انکار علی‌اکبر خرمدین درباره تجاوز به دخترش در رسیدگی به پرونده کافی است، اگر نه چه تحقیقاتی اعمال شده است؟

این ادعا از اساس کذب بوده که متعاقبا اشخاصی که این اتهام را به موکل وارد کرده بودند، این ادعای کذب را منکر شدند.

آیا درست است که به قرار بازداشت علی‌اکبر خرمدین اعتراض کرده‌اید؟

بله، تا به حال دو مرتبه نسبت به  قرار بازداشت موقت اعتراض کرده‌ و خواستار فک قرار بازداشت و تبدیل قرار بازداشت شده‌ایم.  این اعتراض‌ها در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان  رد و قرار بازداشت ابقا شد./ رکنا

منبع: فردا

کلیدواژه: پدر بابک خرمدین علی اکبر خرمدین علی اکبر خرمدین قرار بازداشت بابک خرمدین پدر و مادر مادر بابک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ابوالشهداء حاج رجبعلی دهنوی در مشهد+عکس

مراسم تشییع باشکوه پیکر پاک ابوالشهداء «حاج رجبعلی دهنوی» پدر شهیدان والامقام «علی اکبر، حمید و حسین دهنوی» از مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، پیکر مطهر رزمنده دوران دفاع مقدس، پدر سه شهید والامقام و دو جانباز گرانقدر "حاج رجبعلی دهنوی" امروز روی دست مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد از مهدیه به سمت حرم مطهر رضوی تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله سید احمد علم الهدی؛ امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به بهشت رضا (ع) منتقل و در قطعه صالحین به خاک سپرده شد.

رجبعلی دهنوی؛ ابوالشهداء والامقام «علی اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی» در سن 97 سالگی به علت کهولت سن و پس از تحمل درد و رنج دوری از فرزندان رشیدش، روز گذشته دعوت حق را لبیک گفت و به شهیدانش پیوست. 

برادران علی‌اکبر، حمیدرضا و حسین دهنوی به ترتیب دهم اردیبهشت 1345، پنجم مهر 1338 و بیستم شهریور 1350 در مشهد متولد شدند و سرانجام دهم دی 1357، سوم تیر 1362 و 29 اسفند 1366 توسط عمال رژیم پهلوی مقابل استانداری خراسان، عملیات «والفجر 3» در مهران و عملیات «بیت‌المقدس 3» در ماووت عراق به فیض شهادت نائل آمدند و پیکر مطهرشان در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد به خاک سپرده شدند.

پیام تسلیت معاون رئیس‌جمهور

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت «حاج رجبعلی دهنوی» پدر شهیدان معظم «علی اکبر، حمید و حسین دهنوی» را تسلیت گفت.

در متن پیام سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی آمده است: پدران شهدای والامقام که فرزندان عزیزشان در مسیر پاسداشت آرمان‌ها و ارزش‌های والای الهی، اسلامی و انقلابی به مقام شامخ شهادت نائل آمدند اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری‌اند.

در این پیام آمده است: مرحوم «حاج رجبعلی دهنوی» پدر شهیدان معظم «علی اکبر، حمید و حسین دهنوی» پس از سال‌ها صبر و بردباری ندای حق را لبیک گفت و به سوی معبود خویش شتافت. به روح این سفر کرده به ملکوت و ارواح تابناک فرزندان شهیدش درود می‌فرستیم؛ به یقین از دست دادن این سرمایه‌های ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بسیار غم‌انگیز است.

وی در پایان گفت: ضمن عرض تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم از پروردگار متعال علو درجات برای آن عزیز سفر کرده و شکیبایی و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم. ان‌شاء الله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار شود.

 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • یک کشته در فروشگاه لباس
  • درددل رانندگان از وضعیت نامناسب جاده شهر بابک به سیرجان + فیلم
  • کلمه به کلمه دعوای ژاوی با داور: سریالی از فحش!‏
  • یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز
  • قتل فروشنده به دست دختر ۱۱ ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل
  • مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل
  • فقط می‌خواستم مقتول را بترسانم
  • آنتونیو رودیگر پس از برد مقابل منچسترسیتی: الله اکبر / فیلم
  • نگاهی به افعی تهران و قاتلان سریالی
  • تشییع پیکر ابوالشهداء حاج رجبعلی دهنوی در مشهد+عکس