Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل زندان‌های استان تهران اعلام کرد: از ابتدای سال جاری، با تلاش مددکاران و کمک‌های نیکوکاران، اولیای دم ۳۶ نفر با بخشش و اعلام رضایت زندگی دوباره‌ای به آنان بخشیده اند.

 علی رستمی، مدیرکل زندان‌های استان تهران طی بازدید از زندان رجایی شهر بیان داشت: اسلام در مواردی به صاحبان حق سفارش به عفو و گذشت می‌کند که موجب جرأت و جسارت بر جرم و جنایت نگردد و مددکاران برای نجات زندانیان نادم تلاش می‌کنند تا رضایت اولیای دم را جلب نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل زندان‌های استان تهران با اشاره به ارزش الهی و والای بخشش و ایثار گفت: از ابتدای سال جاری، با تلاش مددکاران و کمک‌های نیکوکاران، اولیای دم ۳۶ نفر با بخشش و اعلام رضایت زندگی دوباره‌ای به محکومان قصاص بخشیده و به کانون‌ خانواده هایشان بازگردانده اند.

وی ادامه داد: قصاص حق اولیای دم است، اما شخصی که در عین قدرت، از آن منصرف می‌شود و زندگی دوباره‌ای به شخص قاتل می‌دهد تا با ندامت از رفتار گذشته، راه درست زندگی را در پیش گیرد، مقام و منزلت بالایی دارد.

رستمی تأکید کرد: برخی از نیکوکاران نیز جهت جلب رضایت شکات، به شرط عدم اعلام نامشان، بخشی از دارایی خود را انفاق می‌کنند، در بین این ۳۶ نفر نیز، یک شخص خیر با هماهنگی مرکز مراقبت بعد از خروج استان، دیه ۵۵۰ میلیون تومانی را پرداخت کرد تا آن زندانی از قصاص رهایی یابد.

وی بیان داشت: زندانی بیست ساله‌ای بود که با صدور حکم قطعی قصاص و اصرار خانواده مقتول بر اجرای حکم، هیچ امیدی به آزادی نداشت؛ اما مددکاران زندان رجایی شهر و مرکز مراقبت بعد از خروج با برگزاری جلسات متعدد صلح و سازش، در نهایت رضایت اولیای دم را در قبال واریز مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان دریافت نمودند که به دلیل عجز زندانی از پرداخت، نیکوکار تهرانی این مبلغ را در راه رضای خداوند اهداء کرد.

لازم به ذکر است: مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج به نشانی شهرزیبا، میدان الغدیر، جنب کانون اصلاح و تربیت تلفن ۴۴۳۳۰۰۰۶ آماده هرگونه همکاری برای کمک به پیشبرد طرح‌های حمایتی از خانواده زندانیان زندانیان است.میزان

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اولیای دم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار عباسعلی محمدیان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: برخورد با سرقت یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است و به همین منظور تمهیداتی را برای کاهش سرقت، افزایش قدرت کشف و قطع جریان‌های واسط همچون مالخران و ... اتخاذ کردیم.

­

این مقام انتظامی با بیان اینکه سال گذشته در پایتخت سرقت ۱۲ درصد کاهش داشته است، افزود: امسال اقداماتی برای مقابله و مبارزه با سرقت با قوت و جدیت ادامه می‌دهیم و آمار‌ها نشان می‌دهد در یک ماه گذشته شاهد کاهش ۱۸ درصدی سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هستیم.


فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته تعداد تماس‌ها با ۱۱۰، ­ ۲۲ درصد کاهش داشته است، گفت: در حوزه سرقت خودرو شاهد کاهش ۲۲ درصدی و­در حوزه سرقت موتورسیکلت کاهش ۲۰ درصدی داشتیم.

­

سردار محمدیان از افزایش ۲۰ درصدی کشف موادمخدر در پایتخت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: در فروردین ماه کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

­

این مقام انتظامی افزود: بخشی از توفیقات کشف مواد مخدر را مدیون مدیریت مسئولان دستگاه قضایی در استان تهران هستیم که علاوه بر تحمل تمامی فشارها، سارقان را در زندان نگهداشته و در مراقبت‌های بعد از خروج زندانیان نیز در زمینه پیشگیری از وقوع جرم­ همکاری صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم
  • ۷ موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن‌ها باید «نه» بگوییم
  • رهایی یک بانوی لرستانی با همکاری ستاد دیه و خیران از زندان
  • قاتل محکوم به قصاص: فردی را کشتم که با همسرم رابطه داشت/۱۰بار دیگر هم زنده می شد او را می کشتم
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور
  • یک محکوم به قصاص در کجور با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت