Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در بیانیه‌ای شهادت جمعی از شهروندان افغانستانی در حادثه تروریستی مسجد فاطمیه قندهار را تسلیت گفت و از مسئولان کنونی این کشور خواست برای جلوگیری از تکرار چنین جنایاتی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

به گزارش پایگاه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در پیام تسلیت این شورا به مناسبت حادثه تروریستی مسجد فاطمیه قندهار آمده است: بار دیگر نماز جمعه مسلمین رنگ خون گرفت و در روز شهادت امام عسکری (ع)، مسجد فاطمیه امام بارگاه قندهار، مشهد شهیدان مظلومی شد که سال‌های سال است کشورشان قربانی توطئه‌های رنگارنگ آمریکا و صهیونیسم و مزدوران خیانتکار آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در این بیانیه افزود: اکنون بر همگان روشن شده است که آمریکای جهانخوار پس از شکست‌های راهبردی خود در غرب آسیا و خصوصا از مردم سلحشور افغانستان، درصدد انتقام‌گیری و ایجاد التهاب و تنش و شعله‌ورسازی آتش تفرقه توسط عوامل نیابتی خود در این کشور و کشورهای دیگر منطقه است.

در بخش دیگری از این بیانیه‌ آمده است: احیا و فعال‌سازی دوباره گروهک داعش و دیگر مسلحین تکفیری که محصول طراحی‌های آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع منطقه هستند؛ بخشی از توطئه‌ای است که توسط دستگاه جنگ و نیرنگ استکبار تدارک دیده است. این شرایط، ضرورت هوشمندی و آمادگی مردم شریف افغانستان از همه مذاهب و اقوام را می‌طلبد.

این شورا تاکید کرد: انتظار می‌رود مسوولان کنونی افغانستان که وظیفه حفظ جان و مال و امنیت مردم برعهده آن‌ها است؛ فراتر از محکومیت و ابراز انزجار لسانی، برای جلوگیری از این جنایات، اقدامات سریع و موثر را به انجام رسانند و مسوولانه و قاطعانه وارد عمل شده و وظیفه حتمی و قانونی خود را ایفا کنند.

شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه اضافه کرد: شورا به نمایندگی از ائمه محترم جمعه و نمازگزاران جمعه ایران اسلامی مراتب همدردی عمیق و تسلیت خود را با مردم عزیز افغانستان به ویژه حادثه‌دیدگان و خانواده‌های داغدار و مصیبت‌زده این فاجعه دردناک اعلام می‌دارد و برای شهیدان مظلوم نماز جمعه‌ مسجد امام بارگاه قندهار، علو درجات و مغفرت الهی را درخواست می‌کند.

به گزارش ایرنا، در پی حادثه تروریستی جمعه گذشته (۲۲ مهر) در مسجد فاطمیه در استان قندوز افغانستان بیش از ۴۰ تن به شهادت رسیدند و ۷۰ نفر زخمی شدند.

منابع خبری انفجار را ناشی از ۳ حمله انتحاری می‌دانند که در صف نمازگزاران، در ورودی مسجد و بیرون مسجد رخ داده است؛ داعش مسوولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حادثه تروریستی مسجد فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت پرویز داوودی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا للّه و اناالیه راجعون

درگذشت خدمتگزار صدیق و متعهد و چهره پرتلاش علمی و دانشگاهی، جناب آقای دکتر پرویز داوودی موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان از مدیران توانمند کشور در حوزه‌های سیاسی و اجرایی بودند که سال‌ها در مسئولیت‌های متعدد و اثربخش از جمله معاونت اول ریاست‌جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته در جایگاه تدریس و پژوهش در مراکز دانشگاهی، خدمات ماندگاری را عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و همکاران و خانواده محترم، برای آن فقید خدوم، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

محمدباقر قالیباف‌

رئیس مجلس شورای اسلامی

کد خبر 6082389 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • واکاوی فقهی - حقوقی مصوبه اخیر شورای عالی فضای مجازی
  • ترور یکی از افراد نزدیک به رئیس طالبان در پاکستان
  • گزیده خطبه های ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد
  • تسلیت قالیباف در پی درگذشت پرویز داوودی
  • قالیباف درگذشت پرویز داوودی را تسلیت گفت
  • گردهمایی ائمه جمعه استان در لنده
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • دشمنان اسلام فرقه ضاله وهابیت رابرای جنایت علیه مسلمین ایجادکردند
  • نقض حریم هوایی افغانستان در پروان
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است