Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سابق سازمان بورس گفت: ماینرهای بورس در ابتدای سال ۹۹ خریداری و شروع به بهره‌برداری شد، اما در آن زمان استفاده از این دستگاه‌ها به‌شکل امروز، تخلف شمرده نمی‌شد و راحت‌تر می‌توانستند کار را انجام دهند.

 دهقان دهنوی درباره بحث مربوط به کشف ماینر در شرکت بورس تهران گفت: این موضوع در حال رسیدگی است؛ در زمان حاضر بیش از 90 درصد قضیه روشن شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گفته رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، عده‌ای هنوز فرق بین شرکت بورس و سازمان بورس را نمی‌دانند و به این افراد باید توضیح داد که شرکت بورس تهران یکی از شرکت‌هایی است که در عملیات اجرایی بازار سرمایه و کنار شرکت‌های فرابورس، بورس کالا و بورس انرژی انجام وظیفه می‌کند و این چهار شرکت و چند شرکت دیگر در بازار سرمایه تحت نظارت سازمان بورس هستند اما از لحاظ مدیریتی و مالکیتی ارتباطی با یکدیگر ندارند و تنها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس مستندات موجود و بررسی‌های انجام‌شده و گزارش‌هایی که دریافت شده و همچنین توضیحاتی که از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بورس دریافت شده است، این موضوع به ماه‌های پایانی سال 98 برمی‌گردد که در آن یک کمیته شامل دو نفر از اعضای هیئت مدیره شرکت بورس تهران به‌همراه مدیرعامل و چند تن از مدیران شرکت بورس تصمیم می‌گیرند که تعدادی دستگاه ماینر خریداری و بهره‌برداری کنند.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: آنان ادعا می‌کنند که در آن زمان به‌دنبال کار تحقیقاتی در این زمینه، استفاده از امکانات موجود و فعالیت اقتصادی بوده‌اند و در همین راستا در دو نوبت یک بار به‌تعداد 50 دستگاه و یک نوبت به‌تعداد 32 دستگاه ماینر خریداری شده است.

وی افزود: این دستگاه‌ها در ابتدای سال 99 خریداری و شروع به بهره‌برداری می‌شود اما به‌گفته آنان، در آن زمان استفاده از این دستگاه‌ها به‌شکل امروز، تخلف شمرده نمی‌شده است و راحت‌تر می‌توانستند کار را انجام دهند، بنابراین تا شهریور ماه حدود سه و نیم بیت‌کوین ماین کردند و بعد هم آن را متوقف می‌کنند.

دهقان دهنوی در خصوص ورود سازمان بورس به این موضوع گفت: این اقدام نه‌تنها خلاف شرح وظایف و اساسنامه شرکت بورس بوده است بلکه نحوه گزارش‌دهی و ثبت این اطلاعات مالی هم به‌صورت ناقص انجام گرفته است؛ یعنی در حساب‌های شرکت بورس خریداری دستگاه‌ها ثبت شده است ولی بیت‌کوینی که ماین شده در حساب‌های شرکت نیامده است که البته در توجیه آن هم عدم‌وجود یا ابهام در استانداردهای ثبت حسابداری را بیان کرده‌اند.

وی توضیح داد: با این بررسی‌ها وقوع تخلف در شرکت محرز شد و سازمان بورس در راستای اهداف اصلی خود یعنی ارتقای شفافیت وظیفه خود دانست که از این موضوع پرده بردارد./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان بورس آن زمان شرکت بورس دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان دریافت کارت کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ از روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتشار کارت ورود به جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه خبر داد..

عبدالرسول پورعباس با اعلام این خبر گفت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه تا روز چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد..

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: داوطلبان باید با ورود به کارپوشه خود از طریق درج کدملی/ شناسه یکتا و رمز عبور یک نسخه پرینت از راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه کنند. داوطلبانی که در 2 گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی (علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای 2 کارت هستند.

وی در مورد آزمون پذیرش دانشجو ـ معلم سال 1403، گفت: برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو ـ معلم اعلام علاقه‌مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است.

پورعباس بیان کرد: این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو ـ معلم نیز پاسخ دهند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان باید طبق تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند، افزود: برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

هشدار سازمان سنجش درباره استفاده از ابزارهای تقلب در کنکور

پورعباس مطرح کرد: فرآیند برگزاری آزمون صبح‌ها رأس ساعت 8:00 (هشت) و بعدازظهر ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحانی به ترتیب رأس ساعت 7:30 صبح و 14:00 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال 1403، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب ثبت نام کرده‌اند که 63 درصد آنها زن و 37 درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو ـ معلم نیز 660 هزار و 393 نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند.

پورعباس خاطرنشان کرد: گروه علوم تجربی با بیش از 501 هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از 128 هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه 7 اردیبهشت ماه در 412 شهر، 624 حوزه اصلی و 1993 حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

پورعباس در پایان به داوطلبان توصیه کرد: به منظور کسب اطلاعات بیشتر اطلاعیه اعلام زمان برگزاری، نحوه دریافت کارت و محل رفع‌نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1403 (نوبت اول) که در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است را به دقت مطالعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • چه تعداد عرضه اولیه، امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • چه تعداد عرضه اولیه امسال در دستور کار سازمان بورس است؟
  • خریداری ۵ هزار دستگاه کانتینر با سرمایه گذاری ۱۸ میلیون دلار
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره
  • زمان دریافت کارت کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بورس از خریداران استقلال و پرسپولیس توضیح و برنامه خواست
  • خرید بیش از ۲۶ هزار تن کلزا در خوزستان
  • تاج: ۷ دستگاه کمک داور ویدئویی وارد کشور می‌شود