Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و فنی توسعه مناطق وزارت کشور گفت: اراضی ساحلی اراضی مردمی هستند و هیچ دستگاه دولتی یا خصوصی به جز برخی دستگاه‌های خاص که قانون برای آنها تعیین کرده حق ندارند این اراضی را در تصرف خود قرار دهند و حصارکشی کنند و باید حداکثر تا هفته آینده آنها نسبت به تخلیه اراضی اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا- دکتر "بابک دین پرست" در نشست بررسی موانع و مشکلات پروژه های سواحل مکران که در سالن جلسات فرمانداری چابهار برگزار شد؛ افزود: جنوب ایران بالغ بر ۲۷۸۸ کیلومتر نوار ساحلی دارد که در میان چهار استان از جمله سیستان و بلوچستان تقسیم شده و این نوار ساحلی جزو اموال مردم به شمار می‌رود لذا باید بتوانند از ظرفیت آنها استفاده کنند اما تعدادی از دستگاه ها علاوه بر دخل و تصرف اراضی بیش از ۱۵۹ کیلومتر از اراضی اقدام به حصار کشی و پیشگیری از ورود مردم به آن محدوده نیز کرده است که اگر این موضوع طی یک هفته آینده در سطح استانی رفع نشود پس از آن در سطح ملی اقدام و برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: سازمان توسعه سواحل مکران با هدف اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری تدوین و ابلاغ شد اما در فرایند اجرای این راهبرد استراتژیک مشکلاتی هم وجود داشت که نبود ساز و کاری مناسب برای پیگیری و اجرای پروژه ها یکی از آنها بود و شکل‌گیری سازمان توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت و با جدیت در حال پیگیری است.

دین‌پرست افزود: مسیر اجرای پروژه‌های سواحل مکران در برخی مناطق فاقد برق و در برخی فاقد آب بودند و حتی در نقاط ای هم آنتن دهی تلفن همراه امکان پذیر نبود در حالی که اینها از ملزمات اجرای پروژه‌ها هستند لذا باید در سند توسعه سواحل مکران این استان طی ۱۰ روز آتی برای رفع مشکلات بازنگری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سواحل مكران سيستان و بلوچستان سواحل مکران پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین، گفت: ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای توسعه زیرساخت‌ها، پروژه‌های عمرانی و زیربنایی، تملک اراضی و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار هزینه خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، رضا صفاری، اظهار داشت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بیش از 40 پروژه عمرانی و زیربنایی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌ها، تملک اراضی و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا با اعتباری بالغ بر 9 هزار میلیارد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی یادآور شد: این اعتبارات یاد شده برای اجرای پروژه‌های تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی آراسنج، پست برق شهرک‌های صنعتی آراسنج و کاسپین، شبکه مخابرات فاز 4 و 5 شهرک صنعتی کاسین و توسعه لیا، شبکه گاز فاز توسعه شهرک صنعتی خرمدشت، شبکه گاز و برق فاز 5 شهرک صنعتی کاسپین، اجرای شبکه آب و برق شهرک تخصصی انرژی خورشیدی شال، راهسازی، جدول‌گذاری و آسفالت بلوارها، خیابان‌ها و معابر در تعدادی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و غیره را شامل می‌شود.

رئیس هیئت مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری‌های دولت برای آماده‌سازی اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نقاط مختلف استان امکان جذب سرمایه‌گذاران بخش تولید وجود دارد، افزود: با توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی، بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این نقاط ایجاد شده است.

صفاری در پایان، گفت: پارسال حدود 6000 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین هزینه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد
  • مدیران مصوبات سفر رئیس‌جمهور را پیگیری کنند
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی