Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه ‌برای رفع اختلافات بین مردم و منابع طبیعی ورود کند، گفت: ه هر حال اجرای سیاست‌های مدنظر ما نباید آرامش و آسایش مردم را از بین ببرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، لطف‌الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس صبح امروز با علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس در این دیدار که در دفتر ریاست کل دادگستری قزوین برگزار شد، ضمن تمجید از عملکرد دستگاه قضا اظهار داشت: در این مدت قوه قضائیه نگاه خوبی در برخورد با مشکلات مردم داشته است که این راهبرد منجر به این شده تا مردم کمتر به دادگاه‌ها مراجعه کنند.

لطف‌الله سیاهکلی در ادامه به مشکلات مردم با منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: برای کاهش پرونده‌های قضایی و گره‌گشایی از مشکلات مردم در مسئله منابع طبیعی توافقاتی صورت گرفته تا اگر روستاییان بر‌اساس قرائن و شواهد مدعی مالکیت زمین‌های آبا و اجدادی خود باشند و منابع طبیعی این را نپذیرد، جلسه‌ای مشترک در دفتر بنده با حضور روستاییان و منابع طبیعی برگزار شود و توافق حاصل شود.

وی ادامه داد: اگر هم احیاناً توافقی حاصل نشد، در نهایت پرونده به دادگاه ارجاع شود. البته این روند به نتایج بسیار خوبی رسیده ‌و منابع طبیعی هماهنگی خوبی با ما دارد که امیدواریم این کار حرکتی نو در حل اختلافات فی مابین مردم و منابع طبیعی برای کاهش پرونده‌های قضایی در این حوزه باشد.

لزوم تحقق عدالت و امنیت با تعامل بین 3 قوه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تحقق عدالت، امنیت و سلامت در جامعه با تعاملات بین قوای سه‌گانه گفت: باید با تعامل، همفکری و هم‌افزایی نمایندگان قوای مجریه، مقننه و قضاییه در استان سلامت، امنیت، عدالت، رفاه و آسایش را در جامعه تا سر حد مقدور و مطلوب اجرا کرد.

سیاهکلی تصریح کرد: به هر حال اجرای سیاست‌های مدنظر ما نباید  آرامش و آسایش مردم را از بین ببرد و باید طوری عمل کنیم که مردم به سرعت به حقوق خود برسند. 

لزوم انسجام نمایندگان، دستگاه قضا و مدیران برای حفظ حقوق مردم

رئیس کل دادگستری استان قزوین هم در این دیدار بر ضرورت استمرار و تقویت تعاملات سازنده بین وکلای مردم در مجلس با دستگاه قضا تأکید کرد و گفت: نمایندگان مردم، دستگاه قضا و مدیران استانی هر یک ظرفیتی دارند که با یکپارچه‌سازی این ظرفیت‌ها و با یک انسجام و هم‌اندیشی می‌توانیم حقوق از دست رفته مردم را به آنان بازگردانده و از پایمال شدن حقوق شهروندان جلوگیری کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس: کوبیدن بر طبل ناامیدی مشکلی را حل نمی‌کندنماینده مردم قزوین در مجلس: تنش آبی استان قزوین با ایجاد استخرهای معیشتی ‌برطرف می‌شودانتقاد نماینده مردم قزوین در مجلس از روند کند بازسازی نقاط سیل‌زده/ "رئیس سازمان مدیریت بحران استعفا دهد"

علی شعبانی افزود: ارتقای سطح ارتباطات قوای سه‌گانه به این منجر می‌شود که نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند در مسیر تحقق ارزش‌های ناب اسلامی گام بردارد و از همین رو دستگاه قضا برای ارائه راهبردهای قانونی در مسیر برون رفت از مشکلات آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: این آمادگی را داریم که در نشست های تخصصی با حضور نمایندگان، مدیران استانی و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی شناخت بیشتری از حساسیت‌ها و مشکلات خاص مردم داشته باشیم و با سعه صدر به راهبردهای قانونی برای حل مشکلات برسیم تا ضمن رعایت قانون از پایمال شدن حقوق مردم جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس استانداری قزوین قوه قضائیه مجلس استانداری قزوین قوه قضائیه نماینده مردم قزوین در مجلس منابع طبیعی دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ حجت الاسلام قاسم روانبخش و محمدمنان رئیسی منتخبان مردم شریف قم در مجلس امروز با حضور در شهر دستجردمسائل مشکلات مردم بخش خلجستان را با حضور امام جمعه و سایر مسئولان بررسی کردند.

 عدم اختصاص زمین ملی به طرح نهضت ملی مسکن، وجود برخی واحد‌های صنعتی و همچنین راهکاری های حل مسائل مربوط به آب و برق و درمانگاه و جاده در این سفر بررسی شد. 

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • آقاتهرانی: انشالله شورای نگهبان فردا لایحه عفاف و حجاب را تایید کند
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • حل اختلافات قبل از ارجاع به دیوان عدالت اداری ضروری است
  • طرح سوال از قوه قضائیه در مجلس به دلیل استنکاف از قانون وکلا
  • در راستای حفظ اراضی ملی ۳ دستگاه خودرو سنگین به پارکینگ منتقل شدند
  • ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان برای بررسی راهکارهای قانونی کاهش هزینه ساخت مسکن در استان