Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-23@16:32:45 GMT

قسمت پنجم سریال میدان سرخ

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۸۹۲۳

قسمت پنجم سریال میدان سرخ

فراروـ  قسمت پنجم سریال میدان سرخ به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی جمعه ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۰ وارد شبکه نمایش خانگی شد. در خلاصه داستان این قسمت آمده است: «مرگ و زندگی افرا در دست گروچف است و ساعد در تلاش برای نجات او به مقر گروچف می‌رود. اما در سوی دیگر داستان با شیدای جدیدی روبرو می‌شویم که برای نجات خود و دخترش از این مهلکه دست به انتخابی بزرگ می‌زند که نقشه گروچف را تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..»   شیدا که دست و پا بسته در یک تابوت قرار گرفته و دفن شده است با جی پی اسی که به دست دارد، هشدار خطر را برای گارو می‌فرستاد. کد هشداری اختصاصی که فقط افرا، ساعد و پاپ دارند و برای گارو فرستاده می‌شود. گارو و ساعد برای کمک از روی جی پی اس به مخفی‌گاه گروچف می‌روند. گارو سعی می‌کند سر تروریست‌ها را گرم کند و ساعد هم افرا را نجات می‌دهد؛ اما خیلی زود لو می‌روند و دستگیر می‌شوند. گروچف با نقشه‌اش شیدا را تحریک می‌کند که وارد بازیسه شریک شود و مخفی‌گاه طلا‌ها و اطلاعات را پیدا کند. شیدا هم تن به این نقشه می‌دهد و خیلی زود خودش را با این شرایط تطبیق می‌دهد. او تصمیم می‌گیرد که وارد زندگی آن‌ها شود و با بر هم زدن بین‌شان به اطلاعات دست پیدا کند.   میدان سرخ در پنج قسمت گذشته از هر لحاظ یک شکست و آبرو ریزی برای عواملش بوده است. از گوشه و کنار شنیده می‌شود که با توجه به مشکلاتی که در زمان ساخت این سریال وجود داشته است، در قسمت‌های آینده سریال به یک‌پارچگی خواهد رسید؛ اما چه فایده؟! ۵ قسمت اول این سریال هر بیننده با هوشی را فراری می‌دهد. گارو و ساعد دو نفری به قلب دشمن می‌زنند و برای این سوال که پاپ کجاست، جواب قانع کننده‌ای ندارند. به هر صورت به نظر می‌رسد که حمید فرخ نژاد در پروژه دیگری آفیش بوده است؛ اما چرا سایر افرادشان با ساعد و گارو همراه نمی‌شوند؟ ساعد که رامبو نیست!   داستان پردازی میدان سرخ مثل تفنگ بازی بچه‌هاست. مثل وقتی که کودکی به دوستش می‌گوید مثلا من پلیسم و تو دزدی و به همین سادگی بازی شروع می‌شود. بدون مقدمه چینی، بدون این که بدانند در ادامه بازی چه پیش می‌آید و بدون این که پایان‌بندی بازی برای‌شان اهمیتی داشته باشد. گارو روی یک بلندی نشسته است و می‌گوید بخشی از اطلاعات را روی سرور آپلود کرده است و اگر بلایی سرش بیاید، باقی آن‌ها هم آپلود می‌شود. هم‌زمان هم به او و کارش با کامپیوترش کات زده می‌شود. حال چه می‌شود که با دستگیری ساعد او هم دستگیر می‌شود؟ این چه ربطی به گروکشی و نقشه گارو دارد؟ چه چیز گروچف را به این نتیجه می‌رساند که حرف‌های گارو بلوف است؟   به هر صورت ۵ قسمت بد از میدان سرخ سپری می‌شود و دیگر نمی‌توان امیدی هم به قسمت‌های آینده‌اش داشت. شاید بهتر باشد این سریال هم مثل قبله عالم به بایگانی فیلیمو فرستاده شود...

منبع: فرارو

کلیدواژه: سریال میدان سرخ شبکه نمایش خانگی میدان سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۸۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»

همشهری آنلاین نوشت: مشکل پایان بندی البته منحصر به «گناه فرشته» نیست و بسیاری از سریال‌های ایرانی با سندروم قسمت پایانی مواجه هستند. حتی می‌توان پا را فراتر گذاشت و این مسئله را مشکلی جهانی دانست. سریال «لاست» به عنوان یکی از اولین مجموعه‌های خارجی که در ایران خارج از فضای رسمی دیده شد، یکی از نمونه‌های مثال زدنی، پایانی است که برای تماشاگر حکم دوش آب سرد را داشت.

 در مورد سریال‌های ایرانی هم که مثال‌ها پرتعدادند. از «قورباغه» تا «آقازاده» می‌توان به عنوان نمونه‌هایی که نویسنده و کارگردان در یافتن پایان مناسب ناتوان مانده اند نام برد. در مورد «گناه فرشته»، اما مشکل روایت از همان قسمت‌های اولیه مشهود بود و به مرور نویسنده و کارگردان با وارد کردن رخداد‌ها و شخصیت‌ها و حتی دامن زدن به جنجال ها، کوشید تا مخاطبان را با تمهید شوکه کردن همراه کند.

مهم ترینش شاید شکل گیری رابط عاطفی میان حامد شخصیت وکیل و فرشته موکلش باشد که به شکلی عجیب به ازدواج هم منجر شد. رابطه‌ای که مقدمه چینی مناسبی هم نداشت و البته این را می‌شود کنار انبوه واکنش‌های ضد و نقیض شخصیت‌ها در طول سریال گذاشت که فاقد منطق دراماتیک بودند.

گره افکنی بدون گره گشایی

در سریال «گناه فرشته» تا دلتان بخواهد گره افکنی وجود داشت. سازندگان سریال هر جا که لازم می‌دیدند شخصیت و رخداد وارد ماجرا می‌کردند ولی خیلی ضرورتی نمی‌دیدند که تماشاگران را باید آنچه به تصویر کشیده می‌شد قانع شان کنند. مشکل اصلی از پلات اصلی داستان شروع می‌شد و به کلیت اثر تسری می‌یافت.

 از کینه‌ای ۱۴ ساله که با شرطی عجیب، مسکوت ماندنش توجیه می‌شد تا بهانه‌ای برای ارتکاب قتل و گرفتار شدن فرشته یافته شود. میان شخصیت‌های پریشان احوال سریال، شخصیت عماد، به واسطه اهمیتش جلوه منحصر به فردی داشت و شیوه کشته شدنش یکی از رخداد‌هایی بود که در قسمت آخر تماشاگر را حیرت زده می‌کرد. شخصیتی که گویی گنگ بودن را از بسیاری از شخصیت‌های دیگر سریال به ارث برده بود، خیلی راحت با نوشیدن چای مسموم، قصه اش کوتاه می‌شد.

«سال بلوا»‌ی عباس معروفی چه ربطی به «گناه فرشته» داشت؟

یکی از ویژگی‌های سریال «گناه فرشته» ارجاعات بی دلیلش به فیلم، سریال، شخصیتی داستانی یا اثری ادبی بود. در قسمت پایانی، این رمان «سال بلوا» نوشته عباس معروفی بود که با تاکید‌های فراوان کارگردان چنین نقشی را ایفا می‌کرد. رمز گشایی از ربط سریال حامد عنقا به رمان عباس معروفی را هم باید جزو یکی از ماموریت‌های غیر ممکن «گناه فرشته» برای مخاطبانی دانست که تا قسمت پایانی آن را دنبال کرده بودند.

تخصص: طرح پرسش‌های بی پاسخ

پرسش‌های زیادی در طول سریال مطرح می‌شود که سازندگان سریال در طول کار آن را به فراموشی سپرده و یا به شکلی غیر منطقی به آن پاسخ می‌دهند. به عنوان آفت کلی می‌توان به رفتار‌های شخصیت‌ها اشاره کرد که در مواردی هر کنش و واکنش شان جای پاسخ گویی به انتظاری که در مخاطب برانگیخته شده، تنها به آشفتگی و بی منطقی‌های حاکم بر اثر دامن می‌زدند.

از این جهت سریال «گناه فرشته» یکی از مثال زدنی‌ترین سریال‌های سال‌های اخیر است. مجموعه‌ای که در مورد نیرو‌هایی که گوی ماورایی هستند، بیش از هر مجموعه دیگری حساب بازکرده بود تا هر بی منطقی‌ای را به نوعی توجیه کند و جبرگرایی اش هم که خود داستانی است. در این زمینه‌ها کامنت‌های تماشاگران سریال خواندنی است.

tags # سریال گناه فرشته سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • سریال سرزمین مادری متوقف شد
  • عضو گروه نجات که بازیگر «نون.خ» شد/ کولبری در قسمت های بعدی سریال
  • همه چیز درباره ساخت افعی تهران ۲
  • جزییات درباره ساخت افعی تهران ۲
  • گاف عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود
  • در پشت صحنه «نون خ ۵» چه می‌گذرد؟
  • ۲۰ سریال برتر اکشن کره‌ای
  • اتفاق عجیب در قسمت آخر «گناه فرشته»