Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی در سطح این استان، گفت: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با ارگان‌های ذیربط بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت‌های خود را افزایش داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با تاکید بر جلوگیری جدی از تغییر کاربری اراضی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تصرف اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده، افزود: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و دهیاران و جوامع محلی نیز همکاری لازم با دستگاه‌های متولی به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی در این امر خطیر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی گفت: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی، توقف فعالیت‌های غیر مجاز و پیگیری قانونی در مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز است.

او با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی پیامد‌های ناشی از تغییر کاربری اراضی و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی موثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز باشد، افزود: نیرو‌های حفاظت از محیط زیست بازو‌های اهرمی اجرایی در این امر مهم هستند از این رو باید توجه بسیاری بر تجهیز و تقویت نیروی انسانی و امکانات یگان‌ها شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با آینده اراضی ملی و طبیعی،گفت: رسانه‌ها نیز در این میان وظیفه سنگینی برعهده دارند و بایستی از امکانات و توان خود برای آگاه سازی عموم مردم استفاده کنند.

او با توجه به تشدید اقدامات نظارتی و پیگیری محیط زیست، ساخت و ساز‌های غیر مجاز در مستثنیات منطقه حفاظت شده البرز جنوبی به ویژه محدوده دهکده نمرک پورکان توسط جهاد کشاورزی شهرستان کرج و ماموران یگان حفاظت محیط زیست و در البرز جنوبی در محدوده کبودچال ولایترود با حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، منابع طبیعی، بخشداری و عوامل راهداری تخریب و رفع تصرف شد.

حکیمی در پایان افزود: در اجرای این برنامه ۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز تخریب و ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی این استان رفع تصرف شد.

انتهای پیام/ر. ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی ساخت و ساز ساخت و ساز های غیر مجاز حفاظت محیط زیست اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری

مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را از خانه باغ یک متخلف کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در پی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کرده و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده توله شیر را که به‌صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

براساس این گزارش این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود؛ نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

کد خبر 747007

دیگر خبرها

  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • (ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • روز زمین پاک، نمادی برای حفاظت از محیط زیست
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد