Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:08:40 GMT

ورود خودروهای آلاینده به شیراز محدود می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۱۲۳

ورود خودروهای آلاینده به شیراز محدود می‌شود

ایسنا/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، اعلام کرد که با هدف محدودیت کاهش آلودگی هوا طرح "لیز" (LEZ) اجرا و طی آن از ورود خودروهای آلاینده به مرکز این شهر جلوگیری می‌شود.

مسعود طهماسبی شنبه ۲۴ مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: محدوده LEZ در شورای ترافیک مصوب شده است و به موجب قانون باید تمام خودروهای بدون معاینه فنی کنترل و استعلام آن‌ها به صورت آنی مشخص شود و اگر خودرو دارای معاینه فنی نباشد، جریمه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از اجرایی شدن محدوده LEZ و قابلیت استعلام آنی خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح هسته مرکزی شهر یا رینگ قرمز است تا با اجرای آن شاهد کاهش آلودگی مرکز شهر باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز توضیح داد: سامانه LEZ یک بستر است که علاوه بر مدیریت آلایندگی می‌تواند در اجرای طرح محدوده زمانی و مکانی حمل بار هم کمک کند.

طهماسبی ادامه داد: هم اکنون محدوده زمانی و مکانی در شورای ترافیک تایید شده و به زودی اجرا می‌شود.

او گفت: در شش ماهه اول امسال ۵۰ سامانه نظارت و کنترل راه اندازی شده است که به صورت ۲۴ ساعته ترافیک شهر را رصد می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: ۵۰ سامانه جدید هم ۶ ماه دوم سال در شهر نصب می‌شود که با نصب این تجهیزات تعداد سامانه‌های کنترل و نظارت ترافیک در شیراز از ۲۶۰ سامانه می‌گذرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای ترافیک شهرداری شیراز ترافیک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مسئله هوشمندسازی تقاطع‌های چراغ دار و ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز به صورت الکترونیکی در دستور کار قرار دارد.

رضا خانه زاد یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهتمام شهرداری قم به هوشمندسازی نظارت بر ترافیک، اظهار کرد: کنترل هوشمند طرح ترافیک از سنوات گذشته مانده بود که در سال ۱۴۰۲ سعی شد پیگیری و انجام بشود و طبق قانون پیش برود.

وی افزود: در موضوع هوشمندسازی تقاطع‌های همسطح نیز تا این لحظه ۱۰ تقاطع قم به طور کامل هوشمند شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اضافه کرد: در این ۱۰ تقاطع، زمان چراغ قرمز و سبز بر مبنای تقاضا در هر طرف یک تقاطع تنظیم می‌شود تا زمان معطلی در تقاطع به حداقل برسد.

خانه زاد یزدی خاطرنشان کرد: هدف ما از پیگیری این موضوع افزایش رضایت شهروندان در تردد از تقاطع‌های همسطح و کاهش تخلفات عبور از چراغ قرمز است.

وی با اشاره به اینکه نظارت هوشمند ترافیکی از رویکردهای مهم شهرداری قم است گفت: پلیس راهور برای اعمال قانون محدودیت‌هایی دارد اما با استفاده از سامانه‌های هوشمند می‌توان انضباط ترافیکی را در شهر ایجاد کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مسائلی که باعث کاهش تصادفات و کاهش تلفات جانی می‌شود کاهش سرعت معابر است تاکید کرد: وجود ۲۸ سامانه ثبت تخلفات که در حال حاضر در شهر قم داریم کمک می‌کند که در سال ۱۴۰۳ این موضوع به خوبی پوشش داده شود.

خانه زاد یزدی با اشاره به پیگیری برای دریافت کد راهور در زمینه تخلف عبور از چراغ قرمز گفت: امیدواریم در سال جدید این مسئله محقق شود.

وی ادامه داد: با قراردادی که با پیمانکار داریم شاهد این موضوع خواهیم بود که تقاطع‌های چراغ دار به صورت هوشمند عمل کنند و عبور از چراغ قرمز جریمه خواهد داشت و به کاهش تصادفات هم بسیار کمک می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم افزود: در سال ۱۴۰۲ به مسئله گذر عرضی عابر پیاده توجه ویژه داشتیم و در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ توانستیم در دو نقطه حادثه خیزمان یعنی منطقه بلوار جمهوری و فاز ۵ بلوار عمار یاسر پل عابر پیاده نصب کنیم.

کد خبر 746682

دیگر خبرها

  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است
  • ۱۰ تقاطع همسطح در قم هوشمندسازی شد
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • ترافیک صبحگاهی در کدام معابر سنگین بود؟