Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@11:10:38 GMT

تولید بالشتک هوا در انحصار همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۱۵۱

تولید بالشتک هوا در انحصار همدان

ایسنا/همدان یک کارآفرین همدانی از انحصار تولید بالشتک هوا در این استان خبرداد و گفت: 10 نفر به طور مستقیم در این بخش فعالیت دارند.

 حسین خانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: این محصول اولین بار در چین اختراع شد و در حال حاضر به صورت انحصاری در همدان تولید می‌شود.

وی گفت: در کشور، اولین بار دیجی کالا دستگاه تولید بالشتک را برای بر طرف کردن نیاز خود وارد کرد، اما نیاز به وجود این محصول در بازار، ایده تولید بالشتک هوا برای بسته‌بندی محصولات در استان را عملی کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارآفرین ادامه داد: در ابتدا دستگاه این محصول را از چین وارد کردیم اما وجود تحریم ومحدودیت‌هایی از قبیل شرایط سخت واردات، نداشتن توجیه اقتصادی، بی کیفیت بودن لوازم و قطعات دستگاه چینی شرایط را سخت کرد.

 وی افزود: پس از وارد کردن دستگاه چینی و وجود مشکلات، این محصول را توسط مهندسی معکوس بومی سازی کرده و اکنون تمامی مراحل تولید، بومی و ساخت داخل است.

خانی با اشاره به بازار کاراین محصول گفت: در حال حاضر نسبت به نیاز این محصول در بازار کل کشور، بیشتر با مراکز خصوصی قرارداد داریم اما با اداراتی همچون اداره پست نیزهمکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته این ایده در ذهن من شکل گرفت و پس از چند ماه  به تولید این محصول رسیدیم و در حال حاضر 10نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی افزود: از ابتدای کار در بحث سرمایه گذاری ازهیچ ارگانی کمک نگرفتم اما بخش‌هایی مانند پارک علم و فناوری، اداره پست و اداره کار در راه رسیدن به تحقق این ایده کمک کردند.

این کار آفرین از صرفه اقتصادی وکمک به چرخه محیط زیست گفت و ادامه داد: با جایگزین شدن بالشتک‌های هوا برای بسته بندی محصولات، از سلامت فیزیکی محصول بیشتر مراقبت می‌شود واستفاده از بالشتک هوا به جای کارتن و پوشال کاغذی در حفظ محیط زیست کمک می‌کند و بسیار ارزان تر واز نظر زمان و سهولت بسته‌بندی  به صرفه‌تر است. 

خانی در ادامه گفت: در کنار ایده تولید بالشتک هوا ایده‌های به صرفه دیگری عملی شده مانند چسب مایع برای بسته بندی محصولات جایگزین چسب کاغذی، نواری و سایر چسب‌ها برای بسته بندی.

این کارآفرین خاطر نشان کرد: وجود مسئولین با کفایت، تفکر به روزشده و فضا دادن به جوان ها برای تحقق ایده ها ی خود از دلایل اصلی موفقیت کار آفرینان در کشور است.

خانی در پایان از ایده های خود در آینده ای نزدیک گفت و اظهارکرد: در حال حاضر بر روی ارسال محصولات پستی با پهباد کار می‌کنیم که امیدواریم با حمایت‌های ویژه مسئولین و دستگاه‌ها این طرح عملی شود.

انتهای پیام


خبرنگار ایسنا، محمدجواد صفری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارآفرینی استانی اقتصادی برای بسته بندی حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید انار در بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان، گفت: بیش از ۷۰ هزار تن انار در این استان تولید می‌شود.

او با اعلام اختصاص حدود ۴۰۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت و تولید سیب، اضافه کرد: ۵۰ درصد باغات سیب این استان در بروجرد قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید زردآلو در این استان یادآور شد: این محصول در ۱۰۰۰ هکتار از باغات دو روستای مروک و دوخواهران تولید می‌شود.

کیانی‌فر یادآور شد: بیش از ۲۵ هزار تن زردآلو به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید می‌شود و در تولید این محصول جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

او با اشاره به تولید گردو در باغات لرستان، بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است و بیش از ۲۳ هزار تن گردو در این استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: سیب زرد، قرمز و گلاب در این استان برداشت می‌شود و لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید سیب است.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان