Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@20:50:11 GMT

فرزندم داور جشنواره فیلم کودک است!

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۱۸۰

فرزندم داور جشنواره فیلم کودک است!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - رضا کریمی*: جشنواره فیلم کودک و نوجوان پُرشور بود و از تصمیمات خوب سیاستگزاران این بوده که خود کودکان و نوجوانان هم داور فیلم‌هایشان باشند. من هم با شوق فرزندم را ثبت نام کردم تا در تحلیل فیلم به رشد بیشتری برسد، هر چند بیان‌نظرات در حد انتخاب گزینه خوب، متوسط، ضعیف است و جایی برای گفتگو و نظرات تحلیلی نیست و داوری یک نظرسنجی بیش نیست؛ اما مشکل فقط کیفیت داوری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپیزود اول

در سینما نشسته بودیم و مشغول تماشا. فیلم مثل بسیاری آثار جشنواره‌ای، نه جذاب بود نه کسالت آور… در جنوب و کنار دریا، پسرِ نوجوانِ مادر از دست داده، با یک زن جوان در کارگاه همکار است و به تدریج بین آنها صمیمیتی ایجاد می‌شود. پسر متوجه‌علاقه بین زن و پزشک منطقه می‌شود و...

بین من و فرزندم سکوتی است نه من واکنشی نشان می‌دهم نه او… دوست ندارم فرزندم زودتر از سنش این مسائل را ببیند اما چه کنم رسماً و با تشریفات و کارت و مراسم افتتاحیه، داور جشنواره است و باید ببیند و رأی بدهد!

اپیزود دوم

خواهر و برادری در کوه و بیابان هستند… فیلم خلوت و کسالت بار است… تا اینکه برادر در کوه به پایین سقوط می‌کند و رادیو از دستش می‌افتد و در حالی که خواهر برای نجاتش تلاش می‌کنند برنامه مشاوره رادیو به گوش می‌رسد و موضوع درباره موضوعات زناشویی است. امیدوارم فرزندم از پشت سنگ‌ها صدای رادیو را نشنیده باشد اما پسرک فیلم خوب شنیده! و متوجه خط قرمز شده و به دختر می‌گوید گوشت را بگیر! حالا هر کس که نفهمیده بیشتر توجهش جلب شده!

دوست ندارم فرزندم زودتر از سنش این صحنه‌ها را ببیند اما چه کنم… داور جشنواره است و باید ببیند و رأی بدهد.

اپیزود سوم

وقت نکردم سینما بروم اما فرزندم سینماست و من آسوده نیستم که چه فیلمی می بیند. یاد قبلاً افتادم که با هم فیلم «بمب یک عاشقانه» را می‌دیدیم، آنجا پسر نوجوان مدام به دختر همسایه خیره می‌شود…! ولی آن فیلم بزرگسال بود و کارگردانش می‌تواند بگوید خودم هم اجازه نمی‌دهم فرزندانم فیلم‌هایم را ببیند تو چرا مواظب نبودی! اما حالا که جشنواره فیلم کودک و نوجوان است چه باید کرد؟

نمی‌توانستم جلوی فرزندم را بگیرم، چه کنم… داور جشنواره است!

این یادداشت ضمن تشکر از دست اندرکاران جشنواره و با استناد به اظهارات برخی والدین نوشته شده است.

*منتقد فیلم و سینما

کد خبر 5328509

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه ادبیات کودک و نوجوان یادداشت ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی عکس استانها نیروی انتظامی شیوع کرونا ایلام یادروز حافظ داور جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رحماندوست اظهار داشت: از مدت‌ها پیش قطعه شعرهایی تهیه کرده‌ام و به دنبال نشر یک مجموعه از این اشعار هستم، در این مجموعه به ویژه روی انبیا در کربلا کار می‌کنم؛ تقریبا پیامبری نیست که رد پایی در کربلا نداشته باشد.

نویسنده کتاب «رای حلال» گفت: اکنون اثری برای کودک و نوجوان در دست تالیف و نگارش ندارم، اما همچنان در این زمینه علاقه‌مند به نوشتن هستم؛ پس از اتمام مجموعه جدید شعرم به سراغ ادبیات کودک و نوجوان هم خواهم رفت.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که آیا ایده جدیدی برای نوشتن درباره و برای کودکان و نوجوانان در زمان حاضر دارید، گفت: برای ارتباط با کودکان باید آنها را به خوبی تحویل گرفت و این که خودمان را به عالم کودکان درآوریم تا احساس نکنند تافته جدابافته‌ای هستند.

وی اظهار داشت: اگر ما کودکان را به گونه‌ای تحویل بگیریم و همبازی آنها شویم، آنقدر صمیمی می‌شوند که ما را در فضاهای فکری، خیالی و بازی خودشان راه می‌دهند. فکر می‌کنم همانند بچه بودن، حرف زدن و رفتار کردن در ارتباط با آنها سخت و نیازمند خلاقیت است.

نویسنده لنگه کفش تصریح کرد: تلاش می‌کنم خلاقیت‌هایی را در آثارم برای کودکان بگنجانم تا با گرفتن ارتباطی درست با کودکان و نوجوانان بتوانم آثاری بی‌نظیر و مطابق با ذائقه و مخاطبان خلق کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • «اقیانوس پشت پنجره» برگزیده جشنواره هندی شد
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود