Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@17:45:48 GMT

داستانی درباره میدان‌های مین و بچه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۲۱۶

داستانی درباره میدان‌های مین و بچه‌ها

رمان «اژدی‌های خفته» نوشته نوشین شعبانی برای نوجوانان منتشر شد.

شعبانی درباره کتاب جدید خود گفت: این اولین‌ رمان نوجوان من و اولین کتابی است که به موضوع میادین مین و بچه‌ها پرداخته است. این داستان به زندگی مرزنشینان کرد در جریان جنگ و بعد از آن پرداخته و خوانندگان ضمن آشنایی با فرهنگ مردم کُرد، با خطرات مین‌های باقی‌مانده از جنگ و رنج‌های قربانیان آن به خصوص کودکان آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «شوان گفت: خودت را به آن راه نزن. گفتم که توی کوه چیزی زیر زمین تکان می‌خورد. انگار یک گاو چاق زیر خاک از این پهلو به آن پهلو می‌شود.

خبات با خنده گفت: از کی تا حالا گاوها زیر خاک می‌خوابند؟

شوان با اوقات تلخ گفت: پس باور نکردی. می‌دانستم باور نمی‌کنی. اما من با همین چشم‌های خودم دیدم که خاک زیر پایم تکان خورد و یک بوته‌ خاکشیر بالا و پایین شد.

خبات با بی‌حوصلگی گفت: خب این چیزها را به بابات هم گفتی؟

شوان گفت: هی... تو که باور نکردی، او باور می‌کند؟»

 انتشارات موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس«اژدی‌های خفته» را با قیمت ٣٠ هزار تومان و شمارگان ١٠٠٠ جلد در ١٢۴ صفحه به بازار نشر کتاب کودک عرضه کرده است.

«ماجراهای کارآگاه کوچولو»، مجموعه «روباشاد»، «می‌سی‌نو کوچولو»، «شبح ترسو»، «چمچمه خاله»، «ماشینی که خواندن و نوشتن آموخت»، «آفرین به دردونه دختر یکی یکدونه»، «همسایه‌های تازه»، «سی‌گل و کبوتر دعا»، «هدیه‌ای برای دوست»، «جوجه‌های پرحنا»، «موجودی عجیب در سیاره ناشناخته»، «غزال طلایی»، «خوشبخت‌ترین نخل دنیا» و... از آثار پیشین نوشین شعبانی، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به شمار می‌روند.

ایسنا/ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرتتا: درد شکست امشب هرگز از بین نمی‌رود

به گزارش "ورزش سه"، آرسنال در دیداری که عملکرد ضعیفی به جا گذاشت، با گل یوشوا کیمیش از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفت. 
میکل آرتتا پس از بازی در نشست خبری شرکت کرد و نظراتش را در مورد جریان بازی، دلایل حذف تیمش و اثراث این شکست اظهار کرد.

نتیجه نهایی؟
بسیار غمگین و ناامید هستیم. در بازی رفت دو گل بچه‌گانه روی اشتباه خودمان دریافت کردیم. امروز به اینجا آمدیم و من واقعاً به بازیکنان افتخار می‌کنم، به‌خصوص در نیمه اول. این بازی‌‌ای بود که یک اشتباه یا حرکت فردی در آن تفاوت ایجاد می‌کرد. ما به اندازه کافی از دروازه‌‌مان دفاع نکردیم.

دلیل شکست؟
زیاد خوب نبودیم و بازی خوب حریف هم یکی از عوامل بود. بعضی اوقات بازی برابر تیم‌هایی که به این شیوه بازی می‌کنند بسیار سخت است. صحبت کردن دیگر بیهوده است، الان باید کنار یکدیگر باشیم و از این لحظات سخت عبور کنیم.

به صعود باور نداشتید؟
نمی‌دانم باور و ایمان تاثیرگذار بود یا نه، پس از گل بایرن که آنها را در موقعیت خوبی قرار داد ما به هم ریختیم و حتی بدتر شدیم. ما فاقد خلاقیت لازم برای گلزنی بودیم و به همین دلیل حذف شدیم.

درد شکست؟
همیشه با من می‌ماند. تلخی امشب هرگز از بین نمی‌رود و قرار نیست فراموش شود. اما می‌توانم به شما تضمین دهم که از فردا ۱۰۰ درصد بر روی بازی با ولوز متمرکز هستیم و برای پیروزی در آن بازی تلاش می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در کرمانشاه به صورت تمام الکترونیک
  • زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • «سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد
  • آرتتا: درد شکست امشب هرگز از بین نمی‌رود
  • باور کنید این قاب شگفت‌انگیز در خوزستان است!
  • خسارت ۷۸ میلیارد ریالی تخلفات صید و شکار به محیط زیست خراسان رضوی
  • عملیات وعده صادق نشان از توانایی ایران در محیط امنیتی داشت
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • کتاب «سربلند میدان» برای سومین بار تجدید چاپ شد