Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@07:27:22 GMT

کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد تهران

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۲۴۹

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون ( ۲۴ مهر ماه) در محدوده قابل قبول قرار داشته است اما عدم وزش باد موثر طی روز شرایط را برای انباشت آلاینده‌ها و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق فراهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۲۴ مهرماه) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته و عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاکمیت پایداری جو در طی روز تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. عدم وزش باد مؤثر باد همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه (۲۴ مهرماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و به‌ تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲۵ مهرماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال می‌رود کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

حضور جو نسبتاً آرام در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد همچنین با تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه (۲۵ مهرماه) همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۵ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین کاهش کیفیت هوا ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین ناسالم برای گروه های حساس مناطق پرتردد کیفیت هوا عدم وزش باد کیفیت هوای آلاینده ها ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۷ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6083927 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • تهرانی‌ها همچنان هوای مطلوب تنفس می‌کنند
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ثبت هوای پاک در مناطق ۴ و ۱۱ پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول است