Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@12:23:13 GMT

نرخ جرایم رانندگی افزایش نمی‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۲۵۰

سردار هادیانفر گفت: جرایم رانندگی بازدارنده بودن خود را از دست داده اند، اما فعلا پیشنهادی برای افزایش آن نداده ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا درباره افزایش جریمه‌های رانندگی گفت: یکی از کار‌هایی که در پلیس راهنمایی صورت می‌گیرد بررسی و تحلیل انضباط بخشی در ترافیک و تصادفات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار تصادفات در کشور بیان کرد: متاسفانه به طور میانگین روزانه ۴۰ تا ۴۷ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر نفر فوتی ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح و معلول می‌شوند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: امروز همه‌ی حواس‌ها به ویروس کروناست که البته درست است، ولی فراموش نکنیم که دومین عامل مرگ و میر در کشور تصادفات است.۳۰ سازمان در موضوع تصادفات نقش دارند که یک مقدار نسبت به این موضوع بی تفاوت عمل می‌کنند.

وی با بیان این‌که سالانه ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر بر اور تصادف در کشور جان خود را از دست می‌دهند اظهار کرد: در سال ۹۷ هفده هزار ۱۸۱ نفر در جاده‌ها جان خود را از دست داده‌اند ۳۶۱ هزار نفر مجروح و معلول شدند وقتی علت این موضوع را بررسی و تحلیل می‌کنیم دلایل مختلفی در آن نقش دارند.

رئیس پلیس راهور با اشاره به عوامل موثر در تصادفات ادامه داد: بازدارنده نبودن جریمه‌های رانندگی یکی از عامل‌های موثر در بالا بودن نرخ تصادف در کشور است یک روزی نرخ بعضی از جرایم بازدارنده بود، اما الان بازدارندگی اش را از دست داده است همچنین ارزان بودن سوخت در کشور و تمایل استفاده از خودرو و موتور سیکلت در افراد از عوامل تاثیرگذار در تصادفات است.

هادیانفر افزود: هنوز پیشنهادی به دولت تحت عنوان افزایش جریمه‌های رانندگی نداده‌ایم، ولی به اعتقاد ما حداقل در تخلفات حادثه ساز که باعث جان باختن افراد می‌شود و سالیانه جان ۱۷ هزار نفر را می‌گیرد باید بازنگری شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین نرخ جرایم رانندگی ربیع الاول مجید عشقی طرح صیانت از حقوق کاربران سند همکاری 25 ساله ایران و چین خود را از دست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز

عباس مسجدی، از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

به گزارش میزان، وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میر‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روز‌های ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده