Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@12:40:58 GMT

کشف و ضبط ۲۳۳ اشیای تاریخی بدل در مراغه

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۲۶۳

کشف و ضبط ۲۳۳ اشیای تاریخی بدل در مراغه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سرهنگ داداشی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر انجام خرید و فروش اشیای تاریخی بدل و دست‌ساخته حاصل از حفاری غیرمجاز در روستای هرق از شهر مراغه، طی عملیاتی جامع نیروی انتظامی شهرستان با شناسایی محل موردنظر و حضور در منطقه از ادامه خرید و فروش جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی انجام شد، عامل خرید و فروش اشیای مذکور در محل موردنظر دستگیر و ۲۳۳ قطعه شی بدل و دست‌ساخته کشف و ضبط شد.

سرهنگ داداشی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، اطلاع دهند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری حفاری غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، علی مستوفیان درگفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: باتوجه‌به اینکه خراسان شمالی نیاز به جذب اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و مرمت بنا‌های تاریخی دارد، با پیگیری‌های صورت‌گرفته این اعتبار جذب شد.
وی گفت: از محل این اعتبار اقداماتی، چون ساماندهی و مرمت بنا‌های مهم تاریخی، احداث و تکمیل موزه‌ها، ایجاد سیستم حفاظتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، مطالعه ایجاد مجتمع‌های گردشگری، مطالعه و شناسایی زیرساخت‌های موردنیاز محور‌های گردشگری انجام می‌شود.
به گفته مستوفیان جذب اعتبارات ملی می‌تواند به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای ارائه خدمات مناسب و ماندگاری مسافر کمک کند.
تاکنون ۷۱۳ اثر تاریخی خراسان شمالی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که از این تعداد ۵۲۵ اثر تاریخی، ۵۳ اثر طبیعی، ۱۰۹ اثر ناملموس و ۲۶ اثر منقول تاریخی است.

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • ثبت ۱۸ اثر تاریخی همدان در فهرست میراث‌ملی کشور
  • ثبت ملی ۲۵ اثر تاریخی استان اردبیل
  • تزلزل هویت از مشکلات بازار تاریخی خوی
  • ثبت ۴ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث جهانی
  • ثبت ۲۰ اثر خراسان جنوبی در فهرست میراث‌ملی و ۴ اثر در میراث جهانی
  • کشف ۳۳قطعه شی تاریخی در رودبار
  • کشف و توقیف اشیا تاریخی فرهنگی از قاچاقچیان در گیلان
  • جذب ۳۸ میلیارد تومان اعتبار ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • کشف۳۳ قلم شی تاریخی در گیلان