Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@16:59:07 GMT

فروش تلفن هوشمند کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۳۱۷

فروش تلفن هوشمند کاهش یافت

آمار شرکت Canalys نشان داد فروش تلفن هوشمند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به دلیل کمبود تراشه شش درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.

به گزارش مشرق، کمبود تراشه از شرکت انویدیا و AMD گرفته تا جنرال موتورز، بر همه صنایعی که به قطعات رایانه ای نیاز دارند تاثیر گذاشته و اکنون به تولیدکنندگان تلفن هوشمند آسیب زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت تحقیقاتی Canalys اعلام کرد علت عمده کاهش فروش تلفن هوشمند، کمبود قطعات بود که تامین تقاضای مصرف کنندگان را برای تولیدکنندگان تقریبا غیرممکن کرد.

طبق یک برآورد اولیه، سامسونگ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بیشترین دستگاه را به بازار عرضه کرد و ۲۳ درصد از سهم بازار را در اختیار گرفت که خبر خوبی برای این شرکت کره جنوبی است. اپل موفق شد سهم بازارش را بر مبنای سال به سال سه درصد افزایش داده و جایگاه دوم را تصرف کند. شرکتهای شیائومی، Vivo و اوپو هم مجموعا ۳۴ درصد از سهم بازار را گرفته و در رتبه های سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند. هر سه شرکت متعلق به غول چینی BBK هستند. از این نظر می توان گفت این شرکت پس از سامسونگ دومین تولیدکننده بزرگ تلفن هوشمند در جهان است.

بر اساس گزارش انگجت، با این حال عملکرد اپل هنگامی که مشاهده می کنیم آمار سه ماهه سوم شامل یک هفته فروش آیفون ۱۳ می شود، تاثیرگذار به نظر می رسد. زنجیره تامین قوی اپل به این شرکت کمک کرد در شرایط پرچالش بازار شکوفا بماند. این شرکت یکی از مهمترین مشتریان شرکت تراشه سازی TSMC است و بخش قابل ملاحظه ای از تولید این شرکت را سفارش می دهد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان سامسونگ اپل گوشی موبایل موبایل بازار موبایل گوشی هوشمند تلفن هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب معاون توسعه‌ی بازار و خدمات پس از فروش بیمه دی

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه دی؛ در بخشی از متن این حکم آمده است: «نظر به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ، به عنوان سرپرست معاونت «توسعه‌ی بازار و خدمات پس از فروش» شرکت بیمه دی منصوب می‌شوید. در این راستا انتظار می‌رود با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تخصصی موجود در بیمه دی و سرلوحه قراردادن راهبردها، برنامه‌ها و اصول تبیین شده‌ی شرکت مشتمل بر «شفافیت»، «حرفه‌ای‌گری»، «دلبستگی سازمانی» و «مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی» و همچنین همکاری با معاونین و مدیران محترم ستادی، زمینه‌ی تحقق اهداف و برنامه‌های شرکت بیمه دی را، فرآهم نمایید.»

گفتنی است؛ حسین یاوری یکی از فعالین صنعت بیمه بوده و سوابق ارزنده‌ای در این رابطه دارد.
روابط عمومی شرکت بیمه دی ضمن تبریک، برای ایشان آرزوی موفقیت روز افزون دارد.

دیگر خبرها

  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در مورد آن چه می گویند؟
  • با ارزش ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد
  • انتصاب معاون توسعه‌ی بازار و خدمات پس از فروش بیمه دی
  • باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد