Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@17:53:07 GMT

ورود دادگستری به پرونده احیای خلیج گرگان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۳۲۱

ورود دادگستری به پرونده احیای خلیج گرگان

حیدر آسیابی به همشهری می‌گوید: این ارزیابی از سوی دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود. هم‌اکنون درباره ترک فعل یا قصور دستگاهی اظهارنظر نخواهیم کرد، اما معتقدیم با توجه به انجام نشدن اقدامات لازم برای جلوگیری از خشکی خلیج، ترک‌فعل انجام شده است.  
وی با بیان اینکه شرح وظایف همه دستگاه‌ها شامل دستگاه‌های ملی و استانی در ۲ استان گلستان و مازندران و اقداماتی که باید انجام می‌دادند، مشخص است، می‌افزاید: درباره خلیج گرگان موضوع تضییع حقوق عمومی است که این تضییع با گذشت زمان بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این بررسی پس از اتمام اعلام خواهد شد.
خشکی خلیج‌گرگان علاوه بر آسیب‌های گسترده در حوزه‌های محیط‌زیستی و اقتصادی به گلستان و تحت‌تأثیر قرار دادن مستقیم معیشت حاشیه‌نشینان به‌ویژه صیادان و فعالان گردشگری، پاکیزگی هوای بیش از نیم‌میلیون نفر از ساکنان شمال‌شرقی کشور را در آستانه خطر قرار داده و با احتمال وقوع ریزگردهای دائمی مواجه
کرده است.
درصورت وقوع ریزگرد، اهالی بهشهر، نکا، گلوگاه در مازندران و بندرگز، نوکنده، گمیشان و کردکوی در گلستان مستقیما تحت‌تأثیر گردوغبار برخاسته از بستر خشک خلیج قرار می‌گیرند که صفحه ایرانشهر روز یکشنبه، ۱۸ مهر در گزارشی تفصیلی به این موضوع پرداخت.
خلیج گرگان وسعتی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومترمربع دارد که بنا به اعلام شرکت آب منطقه‌ای گلستان طی سال‌های اخیر حدود ۸ تا ۱۰ هزار هکتار آن کاملا بی‌آب شده و سطح آب آن نیز به‌طور متوسط تا ۸۵ سانتی‌متر کاهش یافته است.

کد خبر 632297

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خلیج گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان در حمایت از عملیات وعده صادق

آیت الله سید کمال حسینی رئیس نمایندگی گلستان در جامعه المصطفی العالمیه گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران هم در عملیات موشکی و هم در جلسه شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی و متحدانش نشان دهنده هماهنگی واتحاد بین میدان ودیپلماسی در کشور است.

او افزود: این عملیات قدرت پوشالی و هالیوودی این رژیم را در هم شکست و ناتوانی آنها را آشکار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • راهپیمائی مردم گرگان در حمایت از غزه + فیلم
  • راهپیمائی مردم گرگان در حمایت از غزه
  • حمایت از مردم غزه و فلسطین؛ امروز در گرگان
  • برگزاری نخستین همایش روز ملی گندم و نان در گرگان
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • ورود ۶۱۰ هزار پرونده به دستگاه قضایی
  • کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در گرگان
  • تجمع طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان در حمایت از عملیات وعده صادق
  • قدردانی طلاب و اساتید جامعه المصطفی گرگان از اقدام نیرو‌های مسلح در انجام عملیات وعده صادق
  • گشتی در چهارشنبه بازار گرگان