Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@23:11:57 GMT

پیشرفت ۱۰ درصدی واحد‌های طرح ملی مسکن پردیس

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۴۱۱

پیشرفت ۱۰ درصدی واحد‌های طرح ملی مسکن پردیس

مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی واحد‌های طرح ملی مسکن در شهر جدید پردیس حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند. حدود سه سال از آغاز عملیات اجرایی واحد‌های طرح اقدام ملی یا طرح ملی مسکن می‌گذرد. قرار بود این پروژه‌های این طرح که حدود ۵۳۴ هزار در سراسر کشور است طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ (۲ سال) تکمیل و به‌بهرداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تا امروز حدود ۴۰ هزار واحد از این طرح به مرحله افتتاح رسیده است. با توجه به این‌که این طرح از یارانه دولتی استفاده نمی‌کند برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند واریز به‌موقع آورده از سوی متقاضیان و همزمان تزریق تسهیلات (۱۵۰ میلیون تومانی) است.

بر اساس جدیدترین آمار وزارت راه و شهرسازی در شهر جدید پردیس، واحد‌های در دست ساخت طرح ملی مسکن پیشرفت فیزیکی ۱.۵ تا ۳۴ درصدی دارند.

بررسی جزییات پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مذکور حاکی از آن است که دو پروژه آریاشهر ۲، ۱۴ و ۱۵ پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲ درصد، آریاشهر ۳، ۶ و ۱۱ پیشرفت حدود ۲ درصدی و پیشرفت پروژه آریاشهر ۱۸ (امیرساوالان) نیز حدود ۳ درصد است.

همچنین بیشترین پیشرفت فیزیکی با حدود ۳۴ درصد متعلق به پروژه آریاشهر ۱ است. در رتبه‌های بعدی نیز آریاشهر ۹ با پیشرفت ۲۹ درصدی، آریاشهر ۵ با پیشرفت حدود ۱۹ درصدی و آریاشهر ۲۱ با پیشرفت حدود ۱۸ درصدی قرار داند.

نکته جالب توجه این‌که فقط قرارداد مشارکت مدنی ۶ پروژه امضا شده است. در مجموع برای ۲۰۴۳ واحد طرح ملی مسکن شهر پردیس تخصیص زمین انجام شده است.   در شهر جدید پرند حدود ۷۰۰۰ واحد طرح ملی مسکن از مرحله خاکبرداری و پی‌سازی عبور کرده‌اند که فقط یک پروژه (۴۸ واحد) از مرحله اتمام اسکلت عبور کرده است. همچنین هنوز برای تعدادی از پروژه‌ها پیمانکار انتخاب نشده است، پروژه‌هایی که احتمالا متقاضیان آن آورده‌های اولیه خود را برای آن پرداخت کرده‌اند.

بررسی پروژه‌های طرح ملی مسکن شهر جدید پرند نشان می‌دهد حدود ۷۰۰۰ واحد تا مهرماه مجموعا حدود ۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و با همین روند به نظر نمی‌رسد تا سال ۱۴۳۰ هم به اتمام برسند. به‌عنوان مثال پیشرفت فیزیکی یکی از پروژه‌ها (سایت ۹ پ پ) فقط ۵.۴ درصد است که علمیات پی سازی ۲۵۲ واحد آن‌ها نیز انجام نشده است، به عبارت دیگر هنوز روی خاک است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: عملیات اجرایی طرح ملی مسکن یارانه دولتی تسهیلات وزارت راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی طرح ملی مسکن شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی صبح پنجشنبه در بازدید از این طرح افزود: این پروژه از محل پروژه‌های جهاد آبرسانی، با همکاری آبفای استان و با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) (بسیج سازندگی سپاه استان) در حال انجام است.

وی ادامه داد: این پروژه به طول ۸ کیلومتر و با لوله پلی اتیلنی اجرا می‌شود که از این مقدار ۵ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یادآور شد: فاز اول این پروژه به طول ۶ کیلومتر طی چند ماه گذشته به اتمام رسیده که با بهره برداری از فاز دوم، جمعیتی افزون بر ۳ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

محمدی با اشاره به اینکه ایلام با پیشرفت ۷۶ درصدی پیشگام در پروژه‌های جهاد آبرسانی (طرحی برای رساندن آب به روستاهای بدون آب سالم بهداشتی و یا نیازمند بازنگری در تأسیسات آبرسانی) است، خاطرنشان ساخت: جهاد آبرسانی طرحی است برای رفع تشنگی روستاها که بر اساس آن در فاز اول، ۱۲۸ روستای استان ایلام از نعمت آب پایدار بهره‌مند می‌شوند..

لازم به ذکر است دهستان "ارمو" با جمعیت سه هزار نفر از دهستان‌های شهرستان دره شهر می‌باشد.

کد خبر 6081652

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • تعیین تکلیف طرح‌های مسکن مهر در خوزستان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم پروژه اصلاح شبکه داخلی ارمو دره شهر
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان