Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@15:06:31 GMT

۳۷ واحد تولیدی در شهرستان دهلران فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۴۱۶

۳۷ واحد تولیدی در شهرستان دهلران فعال هستند

مرتضی مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: در حال حاضر تعداد ۲۰۰ نفر در ۳۷ واحد فعال شهرستان مشغول به کار هستند این در حالی است که اگر همه واحدها فعال شوند زمینه اشتغال چهار هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

وی افزود: مهمترین مشکلات تولیدی شهرستان تغییرات نرخ ارز، سرمایه در گردش، عدم نقدیندگی برای خرید مواد اولیه، تجهیز نوسازی و همچنین بازپرداخت بدهی بانک‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صمت شهرستان دهلران عنوان کرد: شهرستان دهلران دارای پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در موضوعات مختلف در حوزه‌های مشترک صنعت، معدن و کشاورزی است.

مهدوی به موقعیت خاص شهرستان دهلران از جمله ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و بازارچه‌های مرزی چیلات اشاره کرد و گفت: منابع غنی در حوزه کشاورزی، نفت و گاز در شهرستان می‌توان ظرفیت‌های بسیار بالایی برای تولید محصولات تولیدی کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی، ایجاد صنایع پایین دستی در حوزه نفت گاز و یا ایجاد شهرک صنعتی تخصصی نفت و گاز در دستور مسئولان و بخش خصوصی قرارداد تا علاوه بر افزایش تولید و صادرات زمینه اشتغال جوانان بیکار منطقه فراهم شود.

وی به عدم راه اندازی کارخانه سیمان دهلران اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه این کارخانه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به یکی از مطالبات مردم منطقه شده است.

کد خبر 5328573

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت شهرستان دهلران واحد های تولیدی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیراز واکسن کرونا سیدابراهیم رئیسی عکس استانها نیروی انتظامی شیوع کرونا یادروز حافظ گرگان شهرستان دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به احیای واحد‌های راکد در استان سمنان گفت: با احیای این واحدها برای چهار هزار و ۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید امیر حسین مدنی در حاشیه جشن احیای واحد‌های راکد در سمنانف اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، کارنامه موفق‌تری را در راستای حمایت از تولیدی ارائه دهیم.

وی با اشاره به احیای واحد تولیدی که بیش از 12 سال راکد بود، گفت: احیای این کارخانه بزرگ که 12 سال تعطیل بوده و 201 واحد احیا شده در استان سمنان بالغ بر 4 هزار و 500 فرصت شغلی جدید را فراهم کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، گفت: 10 هزار و 100 میلیارد تومان سرمایه مردم در استان سمنان با آغاز به‌کار مجدد این 201 واحد راکد، مجددا احیاء شد.

مدنی از آغاز به‌کار بالغ بر 8 هزار واحد تولیدی راکد در سطح کشور خبر داد و گفت: با احیای این واحدها 195 هزار شغل ایجاد شد و 250 همت سرمایه مردم نیز احیا شد.

انتهای پیام/361/

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • ایجاد ۴۵۰۰ فرصت شغلی در استان سمنان
  • واحد تولیدی خوراک دام با حضور وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار افتتاح شد
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • ۴ هزار واحد تولیدی راکد و نیمه فعال امسال احیا می‌شود
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران
  • ایجاد و تامین شبکه برق مستقل برای واحد‌های صنعتی شهرستان تبریز