Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@13:36:07 GMT

پلیس فتا: هر پیام یا ایمیلی را باز نکنید

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۴۵۵

پلیس فتا: هر پیام یا ایمیلی را باز نکنید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به کاربران توصیه کرد که روی هر پیام یا ایمیل دریافتی ناشناس کلیک نکنند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان این مطلب که مجرمان سایبری فقط با یک کلیک می توانند به اطلاعات افراد دسترسی غیرمجاز پیدا کنند از کاربران درخواست کرد که هرگز یک فایل ضمیمه ناشناس و مشکوک را باز نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: مجرمان سایبری با ارائه تبلیغات گسترده در فضای مجازی و معرفی آدرس‌های اینترنتی آلوده، قصد دسترسی غیرمجاز به داده‌های کاربران را دارند.

وی‌گفت: متاسفانه کاربران بی‌توجه با دیدن این پیام ها فریب خورده و با کلیک بر روی لینک آلوده اجازه نصب کدهای مخرب و برنامه های موبایلی آلوده بر روی سیستم را داده و خود را در معرض سرقت اطلاعات بانکی، کدهای فعال‌سازی پیامک شده، پیامک رمز دوم و همچنین دسترسی به تصاویر خصوصی و اجرای باج افزار روی سیستم قرار می‌دهند.

سرهنگ رجبی به کاربران توصیه کرد: قبل از باز کردن هر پیام یا ایمیل دریافتی به این موضوع دقت کنند که آیا فرستنده ایمیل یا پیام را می شناسند؛ آیا منتظر دریافت پیامی بوده اند و آیا آدرس ایمیل فرستنده صحیح است؟

وی خاطرنشان کرد: کاربران در هنگام دریافت هر پیامک و ایمیل پیش از باز کردن فایل پیوست باید کمی تأمل کرده و و با توجه به این مطلب که آیا فایل ضمیمه مشکوک نیست از باز کردن فایل های ناشناس خودداری کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان پلیس فتا هشدار ایمیل پیامک پلیس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جمشید سیاه منصور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی مراجعه شهروندان به پلیس فتا این فرماندهی، مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شخصی، مراتب در دستور کار پلیس فتای شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس فتا پس از بررسی موضوع، با بهره‌گیری از شیوه و شگردهای علمی پلیسی موفق شدند طی ۷۲ ساعت اخیر تعداد هفت فقره از این جرایم را کشف کنند.

فرمانده انتظامی دورود با بیان اینکه پس از کسب دستور قضائی وجوه برداشتی تعدادی از شکات به‌حساب آنها برگشت داده شد، عنوان کرد: دونفره از عاملان نشر اکاذیب نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سیاه منصور به ناامنی‌های فضای مجازی اشاره کرد و از شهروندان خواست: هشدارهای پلیس در حوزه فضای مجازی را جدی بگیرند و در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرمی در این زمینه مراتب را دراسرع‌وقت به پلیس فتا و یا پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

کد خبر 6079806

دیگر خبرها

  • کشف ۷ فقره جرایم سایبری در دورود
  • به پیام‌های درخواست‌ ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید
  • فعالیت شبانه روزی مرکز فوریت های سایبری در البرز
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • استرداد ۱۰ میلیارد ریال به‌ حساب مالباختگان فضای مجازی
  • افزایش ۳۲ درصدی کشف جرایم سایبری در استان سمنان
  • پیام هشدارآمیزی که جعلی بود | کلاهبرداران شاد!