Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر انور اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه بیمه پایه شامل خدمات درمانی، سلامت و نیروهای مسلح به بیمه گذاران خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کنند که طبق تبصره‌های ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان‌های بیمه‌گر پایه درمان، مکلف به پذیرش نسخه‌های الکترونیکی شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد مراکز خصوصی طرف قرارداد بیمه سلامت و ۸۰ درصد مراکز دولتی استان به سامانه نسخه الکترونیکی متصل شده اند، افزود: از اردیبهشت سال گذشته به تمام داروخانه‌ها، مطب‌ پزشکان، مراکز تصویربرداری و آزمایشگاهی اعلام شد که دیگر هیچ نسخه کاغذی در بیمه سلامت استان برای پرداخت هزینه‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه کرد: ۲۰ درصد مراکز دولتی که به سامانه الکترونیکی متصل نشده‌اند، مربوط به داروخانه های بیمارستان ها هستند که نسخه‌های کاغذی را از بیماران تحویل گرفته و آن را به الکترونیکی تبدیل کرده و دارو را در اختیار بیماران قرار می دهند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه کردستان به عنوان استان پیشرو در صدور نسخه‌های الکترونیکی در کشور معرفی شده است، یادآور شد: الکترونیکی شدن نسخه‌ها باعث حذف کاغذ، کاهش خطر انتقال ویروس کرونا، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان، افزایش شفافیت مالی مراکز درمانی و ارایه دهنده خدمات پزشکی می‌شود.

در استان کردستان بیش از یک میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که بیشترین تعداد شامل بیش از ۶۰۰ هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کردستان بیمه سلامت سنندج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کردستان بیمه سلامت ویروس کرونا کردستان بیمه سلامت سنندج وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درصد مراکز بیمه سلامت نسخه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خدمات گرفتند

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی روز شنبه به مناسبت هفته سلامت به خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس در سال ١۴٠٢ هر شهروند این شهرستان دست‌کم یک بار از خدمات مراکز جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت برخوردار شده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب تصریح کرد: طبق جداول ثبتی در مراکز خدمات جامع سلامت پارسال ۴٩ هزار و ۵٨۵ نفر برای معاینه مراجعه کرده و ٢٢ هزار و ۳۰۰ نفر از خدمات پرستاری از جمله تزریقات و پانسمان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به شعار امسال هفته سلامت مبنی بر "نظام خدمات جامع و همگانی سلامت"، تاکید کرد: مراقبت‌های اولیه سلامت با محوریت نظام ارجاع و پزشک خانواده و به کارگیری تیم سلامت و پزشکان عمومی و خانواده در حوزه سلامت و حتی مناطق روستایی و محروم نشان دهنده اهمیت بهداشت به عنوان یک حق اساسی برای همگان است.

شاهی با تاکید بر مراقبت از مادران باردار، تصریح کرد: ارائه خدمات به مادران باردار یکی از اولویت‌های مهم در بخش بهداشت است و در این مدت بیش از هشت هزار خدمت مامایی به مادران باردار داده شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان خوشاب به فعالیت کارشناسان تغذیه و سلامت روان در حوزه سلامت اشاره و بیان کرد: سال گذشته در مجموع بیش از سه هزار خدمت مشاوره تغذیه و بیش از ۲ هزار خدمت سلامت روان به جمعیت زیر پوشش در این شهرستان ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بهورزان و مراقبان سلامت نیز پارسال افزون بر ۳۵۰ هزار مراقبت را انجام داده اند، گفت: مراقبت بیماری واگیر و غیرواگیر، سلامت خانواده و جمعیت، سلامت محیط و کار، بهداشت دهان و دندان و سلامت روان، مراقبت دوران بارداری، واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی و آموزش در سطح یک ارائه خدمت توسط بهورزان و مراقبان سلامت به شهروندان است.

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۳ میلیارد ریالی درمان بیمه شدگان کرمانشاهی طی سال گذشته
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • موسسات درمانی و تشخیصی در صورت قطع سامانه‌های بیمه نیز موظف به ارائه خدمات هستند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • معاینه تخصصی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان سمنان ۱۸ درصد افزایش یافت
  • ارائه رایگان ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • ارائه ۹هزار خدمت درمان سرپائی به بیمه شدگان تامین اجتماعی سمنان
  • ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خدمات گرفتند