Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سخنگوی شورای نگهبان گفت: درباره اصلاح طرح رسیدگی به دارایی مقامات و مسئولان هنوز متن جدیدی به تصویب مجلس شورای اسلامی نرسیده است و تا مصوبه‌ای به تصویب نرسد، شورای نگهبان نمی‌تواند اعلام نظر کند.

هادی طحان نظیف امروز (شنبه ۲۴ مهر ماه) در نشست خبری خود افزود: مصوبه فعلی که لازم الاجرا است، مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مصوبه‌ای برخلاف شرع مقدس و قانون اساسی نباشد، شورای نگهبان آن را تایید می‌کند. البته هنوز مجلس مصوبه‌ای نداشته است.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: نسبت به دارایی مقامات و مسئولان، شورای نگهبان جزو اولین نهادهایی بود که اعضای آن دارایی ها و اموال خود را ثبت کردند.

 

آخرین نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس

اعضای شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو دو سه ابهام داشتند که اگر برطرف شود آقایان نسبت به آن ایرادی ندارند.

طرح پشتیبانی و رفع موانع تولید کشاورزی با اشکالات و ابهاماتی در شورای نگهبان مواجه شد.

طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده دو سه بار میان مجلس و شورای نگهبان رفت و برگشت و اشکالات برطرف شد و در نهایت دو ابهام باقی مانده است که اگر برطرف شود، شورا هم نظر خواهد داد.

ابهامات شورای نگهبان درباره طرح واردات خودرو را تشریح کردیم/اگر برطرف شود مخالفتی با این طرح نداریم

هفته پیش با حضور در مجلس ابهامات شورای نگهبان درباره طرح واردات خودرو را تشریح کردیم که اگر برطرف شود مخالفتی با این طرح نداریم.

طحان نظیف در پاسخ به سئوالی درباره نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی در قانونگذاری گفت: مجمع تشخیص صلاحیت‌ها و وظایف مختلفی دارد، یکی از وظایف مجمع، درباره اختلافات مجلس و شورای نگهبان است که وارد می‌شود اما یکی دیگر از وظایف مجمع، نظارت است که هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام این کار را انجام می‌دهد؛ لذا هیات عالی جایگاه قانونی دارد و بر مصوبات نظارت دارد.

سیاست‌های کلی نظام از یک سنخ نیستند و برخی از آن نیاز به قانونگذاری دارد و برخی نیاز به اصلاح فرآیند اجرایی دارد و در برخی هم باید قانون های موجود اصلاح شود.

هر چیزی که به نفع مردم و کشور باشد ما با آن موافقیم، اینکه طرح واردات خودرو به سود کشور و مردم هست نظر نمی‌دهم اما اینکه مغایرتی با شرع و قانون دارد را ما نظر می‌دهیم.

قانون نظارت بر رفتار نمایندگان سالها قبل تصویب شده که اشکالاتی دارد لذا اصلاح آن را در دستور کار دارند که اگر صورت گیرد بهتر خواهد بود.

درباره اظهارات لاریجانی و محرمانه بودن دلیل رد صلاحیتش گفت: برای همه کسانی که وارد انتخابات می‌شوند احترام قائل هستیم و موارد را برای خودشان اعلام می‌کنیم در ضمن ما استعلامات را از دستگاه‌ها میگیریم که در آن دستگاهها هم محرمانه است.

 

تکمیل می شود...

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا شورای نگهبان هادی طحان نظیف طرح واردات خودرو محرمانه بودن اموال مسئولان افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا طرح واردات خودرو اگر برطرف شود شورای نگهبان درباره طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان

مسئولان وزارت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در دیدار با مسئولان نهاد‌های زیرمجموعه سازمان ملل اعلام کردند بر اثر سیلاب‌های اخیر، دستکم ۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۵۶ نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سیلاب‌ها به ساکنان ۲۳ ولایت افغانستان آسیب زده و ۶۰۰ رأس احشام را تلف و هزار و ۲۳۵ خانه را تخریب کرده است.

«جانان سایق» سخنگوی این وزارتخانه اوایل هفته جاری اعلام کرده بود ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب در روز‌های اخیر بوده‌اند.

وی گفته بوداز آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان بار دیگر هشدار داده است براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دستور مهم اژه ای به مسئولان قضایی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • گلایه سخنگوی دولت از بررسی نشدن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند