Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خسروانیان شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محل و موقعیت ویژه استقرار درخت مروارید سبز ارسنجان افزود: این پدیده نادر که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز استان فارس واقع شده، در ۲ کیلومتری شمال شهرستان و نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی شهر ارسنجان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این درخت بر روی سنگ صخره‌ای مکعب شکل به ارتفاع ۶ متر واقع شده که ارتفاع درخت نیز پنج متر است و در مجموع ۱۱ متر ارتفاع دارد و نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان از دیگر نکات جذاب درخت مروارید سبز این شهرستان را صبور بودن آن دانست و گفت: این درخت جهت استقرار کامل خود به مرور زمان صخره را بطور کامل شکافته و ریشه خود را به زمین رسانده و استقامت کرده است که از عجایب روزگار محسوب می‌شود و قدرت لایزال الهی را به نمایش گذاشته است.

خسروانیان بیان کرد: از جاذبه‌های گردشگری و مناطق دیدنی ارسنجان، وجود جنگل‌های ناحیه رویشی ایران _تورانی در حوزه شهرستان و وجود گیاهان دارویی با ارزش در منطقه است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب نموده و بسیار جذاب و دل هر انسانی را به وجد در می‌آورد.

وی ادامه داد: وجود چنین درخت نادر، ارزشمند و کمیاب در منطقه نیازمند عزم ملی مسوولان در زمینه حفاظت و نگهداری است که می‌توان با نگاه ویژه و تخصصی، زمینه حفاظت از آن در دستور کار قرار گیرد و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: درخت مروارید سبز در یک منطقه عاری از درخت رشد کرده است که تا فرسنگ‌ها هیچ درخت دیگری نبوده و به همین خاطر نگهداری از این موهبت الهی، وظیفه همگان است.

خسروانیان به مسوولان کشوری، استانی و شهرستان پیشنهاد کرد که اعتبار مصوبی از محل اعتبارات ملی و یا استانی در زمینه ترمیم و بهسازی راه دسترسی خاکی از محل خیابان دانشگاه به طول تقریبی ۲ کیلومتر و انجام تمهیدات لازم در خصوص حفاظت و نگهداری از آن را در نظر بگیرند.

وی همچنین از فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر ارسنجان خواست میدانی بنام مروارید سبز نامگذاری شود و خیابان منتهی به این درخت را بنام طبیعت یا جنگلبان نامگذاری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با بیان اینکه محل مورد نظر در آینده یکی از اهداف گردشگری شهرستان خواهد بود، به مردم فهیم، با فرهنگ و طبیعت دوست شهرستان توصیه کرد که از نوشتن یادگاری و بالا رفتن از سنگ و روشن کردن آتش در مجاورت مروارید سبز خودداری نموده و حداکثر تلاش را در زمینه حفاظت از این پدیده نادر داشته باشند.

شهرستان ارسنجان که ۷۹ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده است، در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان فارس ارسنجان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان فارس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان مروارید سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۵ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بیرجند

فرماندار بیرجند، گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۲۵ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بیرجند انجام شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، علی فاضلی‌ فرد امروز در ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: سه هزار و300 اقامت و 25 هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان بیرجند در نوروز 1403 انجام شده است.

وی با اشاره به فروش 65 میلیون تومانی صنایع دستی شهرستان در ایام نوروز افزود: وقوع تصادفات و تلفات جاده‌ای در محورهای این شهرستان نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است. در حوادث درون شهری تصادفات خسارتی چهار درصد افزایش داشته و 22 خودرو در این مدت توسط پلیس توقیف شده است.

کمبود میوه تنظیم بازار در بیرجند

فاضلی‌فرد از کمبود میوه تنظیم بازار در بیرجند انتقاد کرد و گفت: فقط در سه روز اول سال جدید میوه تنظیم بازار توزیع شد و کمبود میوه در روزهای بعد وجود داشت و با وجود توزیع بیش از نیاز مرغ کمبودهای در این زمینه به دلیل وجود افزایش تقاضا در بازار وجود داشت.

فرماندار شهرستان بیرجند بیان کرد: در بازدیدهای انجام شده مشاهده شد که در ورودی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری رعایت حجاب انجام می‌شد اما در داخل این اماکن ضوابط مربوط به  حجاب رعایت نمی‌شد.

وی با بیان اینکه به حضور بیشتر پلیس، شب‌ها در بند دره نیاز است، ادامه داد: برای رفع مشکل مسجد چهارده معصوم که شخصی است تاکنون اقداماتی انجام شده اما از آنجایی که این مکان جنبه شخصی دارد، فرد مورد نظر تاکنون حاضر به همکاری در این زمینه نشده است.

 اسکان 37 هزار و 755 مسافر نوروزی در نهبندان

سرپرست فرمانداری نهبندان نیز در این جلسه گفت: در این شهرستان در زمینه توزیع میوه شب عید اقدام خوبی انجام شد و بازارچه صنایع دستی نهبندان هم هر روز از ساعت 8:30 صبح تا 9 شب پذیرای بازدید کنندگان است.

مهدی مرادی تصریح کرد: 37 هزار و 755 نفر از مسافران نوروزی را اسکان داده‌ایم و 56 هزار نفر هم از مراکز گردشگری و مذهبی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

اقامت 204 هزار مسافر در طبس

فرماندار ویژه طبس نیز گفت: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در ایام نوروز سال جاری حضور خوبی در مناطق مختلف  این شهرستان داشته‌اند.

علی‌اکبر رحیمی از اقامت 204 هزار نفر و بازدید 374 هزار و 500 نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان طبس خبر داد و افزود: 800 نیروی امر به معروف و نهی از منکر هم در مناطق مختلف این شهرستان حضور دارند و ترتیل خوانی قرآن در باغ گلشن و افطاری ساده در امامزاده موسی بن کاظم(ع) انجام می‌شود.

به گفته وی یک مورد تعطیلی واحد صنفی به دلیل گرانفروشی در این شهرستان انجام شد و با وجود فاصله حدود 500 کیلومتر بین ورودی و خروجی شهرستان تنها دو فوتی در نوروز داشته‌ایم.

انتهای پیام/ 251/

دیگر خبرها

  • انجام ۲۵ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بیرجند
  • بازدید ۴۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری بروجرد
  • ۶۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان بازدید کردند
  • ۶۰ هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان بازدید کردند
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد
  • بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند
  • فوتسال گناباد  نیازمند حمایت بیشتر است
  • ممنوعیت صدور مجوزهای قطع و حمل چوب تا پانزدهم فروردین
  • روشنگری منابع طبیعی پیرو انتشار خبر قطع ۴۰۰۰ اصله درخت در الیملات شهرستان نور
  • آزادسازی اراضی ملی در شهرستان بابل