Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فاطمه علیزاده روز شنبه در جلسه پیگیری ستاد بحران روستاهای این بخش  در محل سالن اجتماعات فرمانداری آستانه اشرفیه  ، با تاکید بر اینکه اجرای این کار در دستور کار شوراهای اسلامی قرار گیرد افزود: دهیاران با برنامه ای جامع نسبت به ساماندهی زباله های مناطق روستایی خود اقدام کنند.

وی میزان بالای تولید زباله و دفع نامناسب آن در روستاها را یکی از معضلات مهم زیست محیطی این بخش عنوان و خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبداء در بین مردم می تواند در کاهش زباله های تولیدی مناطق روستایی موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیزاده به نقش گروه های مردم نهاد در این بخش تاکید و ادامه داد: دهیاران از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود برای کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا بهره گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۷ روستای این بخش انجام و در دو روستای دیگر مقدمات اجرای آن فراهم شده اظهار داشت: انتظار می رود با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع پسماند، این طرح در دیگر روستاهای این منطقه نیز به سرعت به مرحله اجرا برسد.

بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه ، میزان تولید زباله در روستاهای این بخش را  حدود ۱۰ تن در هفته اعلام و تصریح کرد: این حجم از زباله های تولیدی توسط شرکت تعاونی دهیاران آستانه اشرفیه به جایگاه دفع زباله کشل آزادسرا انتقال داده می شود، ضمن آنکه طبق یک برنامه ریزی دقیق باید هرچه سریعتر اقدامات لازم جهت اجرای طرح مپ در روستاهای این بخش صورت گیرد تا جمع آوری پسماند بدون تفکیک به صفر برسد.

علیزاده ، همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود بر اهمیت جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در مناطق روستایی تاکید و خاطرنشان کرد : نظارت دهیاران در جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در روستاها ضروری بوده و نقشی بازدارنده دارد.

وی متذکر شد: دهیاران در صورت مشاهده هرگونه تخلف ساختمانی و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی نسبت به معرفی متخلفان اقدام تا برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

علیزاده  در این جلسه بر لزوم ایمن سازی مسیرها و جاده های روستایی در این بخش نیز تاکید و خاطر نشان کرد: شناسایی نقاط پرخطر ، ایمن سازی معابر ، علف زنی و شاخه زنی دو سوی جاده ها و خط کشی  محورهای روستایی در اولویت فعالیت های دهیاران قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به فرارسیدن فصل سرما یادآور شد: دهیاران این بخش از هم اکنون خود را برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی در فصل زمستان آماده کنند.

بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه ، تشکیل ستاد های بحران در روستاهای این بخش را ضروری دانست و از دهیاران خواست تا با  تشکیل این ستاد برنامه ریزی لازم را جهت در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز داشته باشند.

در ادامه این جلسه  با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی، دهیاران روستاهای بخش مرکزی آستانه اشرفیه به بیان مشکلات و مسائل خود چون عدم همکاری برخی ادارات ، ضعف برق ، تلفن ثابت، عدم آنتن دهی تلفن همراه ، جمع آوری زباله ، لایروبی انهار، کمبود آرد نانوایی ها پرداختند.

بخش مرکزی آستانه اشرفیه با داشتن ۷۱ روستا دارای ۵۹ دهیاری و حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان، با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گیلان پروندهٔ خبری کرونا و محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گیلان سازمان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گیلان مرکزی آستانه اشرفیه روستاهای این بخش مناطق روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۷ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۱۸۳ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۹، باقرشهر با شاخص ۱۳۶، قرچک با شاخص ۱۴۵، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۸۶، امام خمینی با شاخص ۵۴، پارک رازی با شاخص ۵۲، پاسداران با شاخص ۶۶، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۶، پیشوا با شاخص ۷۲، تربیت مدرسه منطقه شش با شاخص ۸۰، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۰، چشمه با شاخص ۶۵، دانشگاه تهران با شاخص ۶۲، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۳، رباط‌کریم با شاخص ۷۴، ژئوفیزیک با شاخص ۷۱، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۹۰، شریف منطقه دو با شاخص ۸۱، در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

همچنین ایستگاه‌های شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۸۴، شهرداری منطقه دو با شاخص ۵۳، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۷۸، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۲، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۹۱، شهریار با شاخص ۵۳، علم و صنعت با شاخص ۷۰، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۴، لواسانات با شاخص ۶۱، ملارد با شاخص ۷۳، منطقه ۱۵ با شاخص ۶۹، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۶، ورامین با شاخص ۸۱ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۷۸ در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

در همین راستا، ایستگاه‌های اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۲، پاکدشت با شاخص ۴۱، پونک با شاخص ۲۶، دماوند با شاخص ۳۴، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۴۲، قدس با شاخص ۳۷، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۹، در وضعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 745322

دیگر خبرها

  • همایش پاکیاران و تفکیک زباله از مبدا در رشت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • پرداخت ویژه به روستاهای هدف گردشگری در استان اصفهان
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز