Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: 10 هزار دستگاه تاکسی تا پایان سال جاری نوسازی می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید مجتبی شفیعی ضمن اشاره به اینکه برنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دوره قبل آغاز و حدود 2 هزار و 700 دستگاه تاکسی تاکنون نوسازی شده است، گفت: حدود 10 هزار دستگاه تاکسی دیگر تا پایان سال جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شود که در کاهش آلودگی هوای تهران نقش موثری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر لزوم تسریع برنامه‌های کوتاه مدت سیستم حمل ونقل عمومی، افزود: طبق دستور شهردار تهران، برنامه تحولی طراحی شده است که طی آن باید مجموعه‌ای از اقدامات فوری و ضربتی تا پایان سال انجام گیرد که در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در سه بخش مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی مجموعه‌ای از راهکار‌های کوتاه مدت را تعریف کرده است.
شفیعی همچنین به تصریح برخی موانع و مشکلات موجود پرداخت و گفت: به طور مثال حدود 700 دستگاه اتوبوس به دلیل مشکل مخازن CNG متوقف شده بود که روند بازسازی این مخازن از قبل آغاز شده است و تا پایان سال بازسازی 500 دستگاه دیگر انجام خواهد گرفت.
وی در پایان افزود: بازسازی واورهال اتوبوس‌های BRT و تک کابین دولتی و خصوصی نیز در دستور کار این معاونت است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نوسازی نقل و ترافیک شهرداری تهران تا پایان سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی‌زاده صبح جمعه در نشست تخصصی با نمایندگان و رانندگان تاکسی گفت: نقش تاکسی داران در کاهش ترافیک نقشی انکار ناپذیر می‌باشد، رانندگان تاکسی با خدمات رسانی مناسب به شهروندان بخصوص سرویس دهی در ساعات ابتدایی و انتهایی روز زمینه کاهش استفاده شهروندان را از نقلیه شخصی را فراهم می‌نمایند.

وی افزود: نگاه پلیس راهور نسبت به حمل و نقل درون شهری نگاهی مثبت و در جهت رفع مشکلات است و در کنار شهرداری با تمام توان تلاش می‌کنیم تا با بهبود اوضاع انگیزه لازم برای فعالیت همه تاکسیران‌ها فراهم شود.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه رانندگان تاکسی، نمایندگان فرهنگ و شخصیت شهرستان هستند گفت: اگر مهمانی وارد شهر شود، نحوه برخورد رانندگان می‌تواند غنا و جایگاه فرهنگ والای این شهر را به مهمانان معرفی نماید.

سرهنگ همتی زاده افزود: بخشی از خدماتی که به مردم داده می‌شود توسط رانندگان تاکسی است لذا انتظار می‌رود نظم و انضباط را سرلوحه کارمان قرار دهیم.

لزوم برخورد قاطع با مسافربرهای شخصی

این مقام انتظامی، فعال شدن گشت تاکسیرانی، ساماندهی ایستگاه‌های تاکسی و تجهیز آنها، جمع آوری تابلوهای اضافه در سطح شهر و جانمایی جدید برای نصب ایستگاه‌های تاکسی، توجه به وضعیت ظاهری رانندگان و خودروی آنها، برخورد قاطع با مسافربرهای شخصی از طریق مراجع قضائی، برخورد قاطع با تاکسی داران متخلف و حادثه ساز، ضرورت نصب کلیه آرم و علائم و کد شناسایی توسط تاکسی داران و نظارت مستمر بر فعالیت رانندگان و الزام بر بروز رسانی مدارک هویتی آنها را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس راهور و سازمان تاکسیرانی سنندج دانست و بر اهمیت و جدی گرفتن هر یک از این موضوعات تاکید کرد.

سرهنگ همتی زاده خاطرنشان کرد: باید در کنار برخورد قاطع با رانندگان بی انضباط و متخلف، هر سال از رانندگان قانونمند و منضبط هم در هفته فراجا تقدیر شود تا با ایجاد دلگرمی و انگیزه در بین تاکسی داران میزان تخلفات را کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور کردستان، نداشتن معاینه فنی، تغییر وضعیت، فرسودگی مخازن گاز تاکسی و نامناسب بودن وضعیت فنی تاکسی‌های حمل مسافر درون شهری را از دیگر موارد برخورد پلیس با تاکسی داران متخلف عنوان کرد.

در انتهای این نشست تعدادی از رانندگان تاکسی به‌عنوان نمایندگان خطوط درون شهری به بیان دیدگاه‌ها، نقطه نظرات و برخی مشکلات تاکسی داران پرداختند.

کد خبر 6082284

دیگر خبرها

  • اقدامات شهرداری تهران برای برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی
  • تاکسیرانی دررفع ترافیک شهری نقش موثری دارد/تجلیل ازرانندگان منضبط
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • تاکسی های فرسوده همدان در انتظار نوسازی
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۲۹ فروردین
  • پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در پایتخت