Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر روسیه که به واشنگتن سفر کرده، مذاکرات خود با معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی جو بایدن را سازنده ارزیابی کرده و گفت: مقامات مسکو و واشنگتن از سطح کنونی روابط دوجانبه رضایت ندارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آلکسی اورچوک" معاون نخست وزیر روسیه که برای انجام مذاکراتی با نمایندگان تجاری و دولتی ایالات متحده به واشنگتن سفر کرده، صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران روس اعلام کرد که با "جیک سالیوان" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته اورچوک، مذاکرات وی نه تنها با برخی مقامات وزارت امور خارجه آمریکا، بلکه با مقامات شورای امنیت در کاخ سفید نیز صورت گرفته است. وی افزود: «من روز پنج‌شنبه رایزنی مفصلی با "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه ایالات متحده داشتم که این نشست بسیار خوب و شفاف بود. علاوه بر این، روز جمعه با مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جو بایدن نیز دیدار کردم. در جریان هر دو این مذاکرات، مشکلات مربوط به روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد علاقه بین‌المللی مورد تبادل نظر قرار گرفت و به همین دلیل این نشست‌ها را باید سازنده ارزیابی کرد.»  

معاون نخست وزیر روسیه تأکید کرد، بسیار مهم است که دو طرف روسی و آمریکایی باید به تماس‌های مستقیم ادامه داده تا بتوانند مواضع خود و منطق پشت تصمیمات اتخاذ شده را برای یکدیگر توضیح دهند. وی افزود: «مقامات واشنگتن نیز به این مسئله علاقه‌مند هستند و قصد دارند که تماس‌های دوجانبه در سطوح مختلف و در خصوص طیف وسیعی از مسائل توسعه بیشتری پیدا کند. واقعیت این است که نه مسکو و نه واشنگتن از سطح کنونی و پایین روابط دو کشور رضایت ندارند و این مسئله را درک می‌کنند که این روابط باید بهبود یافته و سازنده‌تر باشد.»

آلکسی اورچوک همچنین در پاسخ به سئوالی یادآور شد که در جریان نشست وی با نمایندگان محافل تجاری آمریکا، موضوع تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو و مشکلاتی که این اقدامات قطعاً برای آنها بوجود آورده مطرح نشد، برای اینکه این انتخاب طرف روسی نبوده و تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت ایالات متحده و بدون توجه به منافع اقتصادی تجار این کشور است.

لازم به یادآوری است که معاون نخست وزیر روسیه در رأس هیئتی به واشنگتن سفر کرده تا مذاکراتی را با نمایندگان تجاری و دولتی آمریکا در خصوص مشکلات کنونی در عرصه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور انجام دهد.

رایزنی تلفنی دو مقام بلندپایه امنیتی روسیه و آمریکامذاکرات روسای ستادهای کل نیروهای مسلح روسیه و آمریکاآنتونوف: همکاری روسیه و آمریکا در مبارزه با تروریسم می‌تواند سازنده باشد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه معاون نخست وزیر روسیه امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و معاون نخست‌وزیر قزاقستان درباره احداث شبکه ریلی از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و «سریک ژومانگارین» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با یکدیگر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی و احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

ملا برادر با اشاره به افتتاح اتاق تجارت قزاقستان در ولایت هرات، تمایل قزاقستان برای سرمایه‌‎گذاری در پروژه «افغان-ترانس» و همچنین حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‎‌های تحریم شده را گام‌های مهم و اساسی خواند که قزاقستان برای بهبود روابط با افغانستان برداشته است.

وی در ادامه بر امضای توافقنامه برای حل مشکلات بانکی تجار دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان- قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزا برای تجار افغان تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی ملا برادر، معاون نخست‌وزیر قزاقستان ضمن ابراز تمایل برای همکاری برای یک افغانستان باثبات و پیشرفته گفت: اگر شبکه راه‌آهن جدید از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان تمدید شود، نسبت به سایر پروژه‌ها مسیری کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود و اتصال کشورهای آسیای مرکزی با آسیای جنوبی از طریق افغانستان و افغانستان را با چین و اروپا از طریق ترکمنستان و قزاقستان امکان پذیر خواهد کرد.

درخواست ازبکستان از روسیه برای مشارکت در پروژه خط آهن «افغان-ترانس»شرکت اماراتی مسئول مطالعات فنی پروژه «افغان-ترانس» شدطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وی افزود دولت قزاقستان در نظر دارد به منظور افزایش تجارت با افغانستان اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند.

ژومانگارین همچنین اظهار داشت قزاقستان علاوه بر سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان، آمادگی دارد تا در زمینه حکومتداری الکترونیک، صنعت، تحصیلات عالی، آموزش، بهداشت و درمان و بانکداری با افغانستان همکاری کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد