Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:59:19 GMT

یک ماده غذایی موثر برای بهبود سوء تغذیه کودکان

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۶۹۰

یک ماده غذایی موثر برای بهبود سوء تغذیه کودکان

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انجام یک مطالعه عنوان کردند که مصرف پودر سفیده تخم‌مرغ می‌تواند باعث افزایش وزن کودکان دچار سوءتغذیه شود.

به گزارش ایسنا، سوء تغذیه کودکان یکی از بزرگ ترین مشکلات سلامت حال حاضر دنیاست که می تواند منجر به افزایش مرگ و میر، اختلال در رشد شناختی، ظرفیت کاری و افزایش بروز بیماری‌های گوناگون در بزرگسالی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغذیه مناسب برای رشد فیزیکی و ذهنی کودکان ضروری است و آثار کوتاه و بلند مدت در کیفیت زندگی کودک خواهد داشت. کودکان دچار سوء تغذیه اگر به موقع و با اقدام مناسب از این حالت رهایی نیابند، در آینده دچار مشکلات متفاوتی خواهند شد که ریشه در کمبود های غذایی دوران کودکی داشته است.

مصرف پروتئین در بهبود وضعیت سوء تغذیه کودکان، اهمیت زیادی دارد و سفیده تخم‌مرغ غنی از آمینواسیدهای ضروری و با کیفیت است. به همین دلیل مصرف این ماده غذایی می‌تواند برای بهبود مشکل سوء تغذیه تاثیرگذار باشد.

با توجه به اهمیت این مسئله، پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز با انجام یک مطالعه، تاثیر مصرف پودر سفیده تخم‌مرغ را بر وضعیت کودکان دچار سوء تغذیه بررسی کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد که پودر سفیده تخم مرغ باعث افزایش وزن در کودکان مورد مطالعه می‌شود. 

نتایج این پروژه تحقیقاتی با عنوان « بررسی اثر پروتئین سفیده تخم مرغ بر شاخص های آنتروپومتریک کودکان دچار سوء تغذیه» در پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور منتشر شده و مریم اکرام زاده، افسانه احمدی،محمدرضا دهقانی،محمد جعفر دهزاد؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام آن مشارکت داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخم مرغ سوء تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز کودکان دچار سوء سفیده تخم مرغ سوء تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند

روزنامه جوان از تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش مبنی بر افزایش تعداد تک‌ماده برای دانش‌آموزان به شدت انتقاد کرده است.

این روزنامه نوشت: تصمیم‌شان شوکه‌کننده است، خودشان هم می‌دانند که چقدر کیفیت آموزش ضعیف است، اما به جای اصلاح آن به دانش‌آموزانی که در چهار درس نمره ۷ و بیشتر از آن بگیرند، اجازه تک‌ماده می‌دهند. این در حالی است که پیش از این دانش‌آموزان در دو درس با امتحانات نهایی و دو درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانستند از تک‌ماده استفاده می‌کردند.

بر فرض به دانش‌آموزانی که از عهده پاسخ به سؤالات امتحانات نهایی این اجازه را دهند با تک‌ماده، مدرک تحصیلی‌شان را بگیرند و به بی‌توجهی‌ها نسبت به افزایش کیفیت آموزش ادامه داده شود، اما مگر این دانش‌آموز بعد از ورود به جامعه و بازار کار هم می‌تواند خلأ‌های آموزشی خود را تک‌ماده کند؟

اگر نبود عدالت آموزشی مسیر زندگی او را به بیراهه بکشاند، آیا می‌شود با تک‌ماده به مسیر درست زندگی‌اش برگردد؟ به نظر می‌رسد آقایان مسئول اصل ماجرا را که همان کیفیت بخشی به آموزش و توانمند کردن دانش‌آموزان در مدارس است به فراموشی سپرده‌اند.

مسئولان دور هم جمع شده‌اند و به جای تعیین راهکار برای ارائه تدریس اصولی در مدارس و حل مشکلات کمبود کیفیت آموزش و نبود عدالت آموزش در نقاط مختلف کشور، راه فراری را به دانش‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن یاد داده‌اند؛ اینکه اگر خدمات آموزشی مناسبی نمی‌گیرند و نمی‌توانند درس‌هایشان را به خوبی بیاموزند، به جایش می‌توانند با تک ماده از این مقطع عبور کنند.

این یک پیام مشخصی دارد؛ اینکه آموزش و پرورش به جای دنبال کردن سیاست‌هایی در جهت ارتقای آموزش در همه مدارس کشور و بهبود وضعیت نمرات امتحانات نهایی، شرایط فارغ‌التحصیلی از مدرسه را تغییر داده‌است. شاید به این دلیل است که اگر نتوانست نمرات دانش‌آموزان را ارتقا دهد حداقل آمار فارغ‌التحصیلان را بالا ببرد!

دیگر خبرها

  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • چیزی فراتر از یک جنگ در جاده‌های ایران در حال وقوع است/ برای کاهش تورم این اقدام لازم است
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • بهبود کیفیت همبرگر با کاهش سدیم
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • رژیم همراه با ورزش؛ ترکیبی کامل برای سلامت و آرامش
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن