Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:07:38 GMT

کشف و ضبط محموله حاوی ۴۵۰ کیلو هروئین در ملبورن

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۹۸۳

کشف و ضبط محموله حاوی ۴۵۰ کیلو هروئین در ملبورن

مقامات استرالیایی با اعلام خبر توقیف ۴۵۰ کیلوگرم هروئین موجود در یک کانتینر حمل و نقل در شهر ملبون این کشور، اظهار کردند که این توقیف بزرگترین کشف این ماده مخدر در خشکی در این کشور بوده است.

به گزارش ایسنا، جعبه های حاوی هروئین که ارزش فروش غیر قانونی آن ۱۴۰ میلیون دلار تخمین زده می شود در داخل یک کانتینر حامل کاشی های سرامیکی که در ۲۹ سپتامبر سال جاری (۲۰۲۱) از مالزی وارد استرالیا شده بود، شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش ها، یک مرد مالزیایی در این رابطه متهم شناخته شده و در بازداشت به سر می برد.

پس از آنکه افسران نیروی مرزی استرالیا علامت مشخص قرمز هروئین را روی جعبه ها تشخیص دادند به بازرسان پلیس فدرال استرالیا (AFP) هشدار داده شد که ۱۲۹۰ بسته ماده مخدر هروئین در این کانتینر وجود دارد. بعد از خارج کردن بسته ها و آزمایش ماده موجود در آنها مشخص شد که این ماده، هروئین است و پس از آن، مأموران کانتینر و باقی محتویات آن را به یک منطقه صنعتی در شهر تولامارینِ استرالیا منتقل کردند.

مقامات پلیس محلی ادعا می کنند که این مرد مالزیایی جعبه ها را جمع آوری و قبل از دستگیری در ۱۳ اکتبر به یک انبار در شهر پاسکو وال جنوبی در استرالیا منتقل کرده است.

وی متهم به وارد کردن مقدار تجاری مواد مخدر است که این اتهامات حداکثر مجازات حبس ابد را برای وی در پی دارد.

کریسی بارت، سرپرست کمیسر پلیس فدرال استرالیا گفت: این محموله هروئین از مالزی وارد استرالیا شده است اما ما هنوز در حال تحقیق درباره منشأ اصلی این ماده مخدر هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از ای بی سی، این مرد مالزیایی که در ۱۴ اکتبر متهم پرونده کشف این ۴۵۰ کیلوگرم هروئین شده بود، روز جمعه در دادگاه جنایی ملبورن حضور یافت و قرار است مجددا در ژانویه ۲۰۲۲ نیز در دادگاه حضور پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هروئين ماده مخدر استراليا مالزي قاچاق مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سردار سلمان امیری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران شهرستان اسدآباد با اشراف اطلاعاتی توانستند شب گذشته یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر که قصد داشتند مواد مخدر را به استان‌های جنوبی وغربی کشور انتقال دهند در شهرستان اسدآباد منهدم کنند.

او تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری ماموران پلیس شهرستان اسدآباد با کنترل خودرو‌های عبوری توانستند خودروی شوتی حامل مواد را شناسایی و پس از انجام اقدامات پلیسی آن را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: ماموران توانستند در بازرسی از خودرو توقیفی مقدار ۷۷ کیلو گرم تریاک و بیش از ۳۲ کیلو گرم حشیش، جمعا به مقدار ۱۱۰ کیلو گرم، ۳ جفت پلاک سرقتی و ۲ جفت پلاک جعلی را کشف کنند.

سردار سلمان امیری افزود: در این عملیات ۴ قاچاقچی دستگیر، ۲ دستگاه خودرو سواری توقیف و یک باند مواد مخدر منهدم شد.

دیگر خبرها

  • کشف ۸۰۰ گرم هروئین از مخفیگاه خرده‌فروشان مواد مخدر
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • غافلگیری قاچاقچیان در محل دپوی ۴۳۵ کیلو مواد مخدر در ریگان
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • کشف ۱۱ کیلو حشیش دپو شده در منزل مسکونی در باقرشهر
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • پایان کار سوداگر مرگ در باقرشهر
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • کشف محموله تریاک در پوشش بار هندوانه در قم
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید