Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:07:47 GMT

رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال حبس در البرز

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۳۹۹۹۹۶

رهایی محکوم به قصاص پس از ۱۲ سال حبس در البرز

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری البرز،حسن مددی با اشاره به نجات یک جوان دیگر با تلاش دستگاه قضایی از مجازات اعدام گفت: در هجدهم خرداد ماه سال ۱۳۸۸ جسد نیمه سوخته شخصی حدود ۲۶ ساله در صفادشت کشف که با تحقیقات به عمل آمده در دادسرای عمومی و انقلاب کرج، متهم شناسایی و بازداشت می شود.
وی افزود: در تحقیقات دادسرای ویژه جرایم جنایی کرج مشخص شد که همسایه مقتول با برنامه ریزی قبلی وی را به قتل رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مددی گفت:  قاتل که متولد سال ۱۳۶۵ بوده با نقشه قبلی، مقتول را به خارج از خانه دعوت کرده و در فرصتی مناسب نقشه خود را عملی کرده بود.
دادستان عمومی و انقلاب کرج با اشاره به اینکه محکوم بیش از ۱۲ سال در زندان محبوس و در انتظار اجرای حکم قصاص بوده متذکر شد: با تشکیل جلسات متعدد صلح و سازش توسط اجرای احکام کیفری کرج  و با کمک معتمدین و بزرگان، در نهایت تلاش ها به ثمر نشست و اولیای دم مقتول رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و قاتل که توبه کرده بود جانی دوباره یافت و ضمن آزادی از زندان به دامان خانواده خود بازگشت.

برچسب‌ها جنایت و جنحه دادگستری البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری البرز دادگستری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۳۹۹۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان بیان کرد: پرونده کثیرالشاکی الماس مال شهر کرمان با عنوان اتهامی و ارتکاب بزه مشارکت در معرفی مال غیر به عوض مال خود در پروژه احداث چندین طبقه ساختمان و تعداد زیادی واحد با شکایت بیش از ۶۵ نفر شکات پرونده به شعبه بازپرسی کرمان ارجاع شد.  

وی افزود: با پایان تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، شعبه کیفری دو وارد رسیدگی شده و متهمان را از جنبه عمومی به ٣ سال حبس و جزای نقدی به میزان ٧٠ میلیارد ریال محکوم کرد که با اعتراض محکومان، پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مطرح و پس از رسیدگی حکم محکومیت قطعی متهم اصلی مشارکتاً با محکوم دیگر صادر شد.

این مقام عالی قضائی در استان کرمان با تأکید بر اینکه جبران خسارت و استیفای حقوق مالباختگان اولویت دستگاه قضائی استان است، ابراز داشت: شکات می‌توانند از جنبه خصوصی همانگونه که در دادنامه ذکر شده جهت مطالبه مال خود مبادرت به طرح دادخواست حقوقی کنند. همچنین مردم هوشیار باشند با اعتماد به وعده‌های واهی و ظاهر موجه و فریبنده متهمان، موجب تضییع اصل سرمایه مادی و ایجاد فشار روانی مضاعف بر خود و خانواده‌هایشان نشوند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • رأی آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل محکوم است
  • حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی الماس‌مال کرمان صادر شد
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران
  • رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور
  • ایران حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی را محکوم کرد
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • تلاش برای تولید نان کامل/ سیستم آسیابانی نیازمند اصلاح است
  • رهایی یک محکوم به قصاص نفس در آمل
  • دستگیری قاتلان اجاره‌ای