Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس اعلام ‫دفتر‬‫ جمعیت‪،‬‬ ‫نیروی‬ ‫کار‬‫و‬ ‫سرشماری‬ مرکز آمار ایران، درصد بیکاری هرمزگان در شاخص نقطه‌ای فصل تابستان سال جاری ۱۸ و ۲ دهم درصد است که با در نظر گرفتن ضریب اطمینان می‌توان گفت بین ۱۶ و یک دهم درصد تا ۲۰ و ۲ دهم درصد از جمعیت ۱۵ ساله و بالاتر این استان بیکار هستند.

بدین ترتیب در جدول مرکز آمار ایران، هرمزگان یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری با داشتن ظرفیت‌های فراوان در حوزه اشتغال صدر نشین جدول بیکاری کشور در فصل تابستان ۱۴۰۰ اعلام شده است نرخ بیکاری آن در مقایسه با سال گذشته چهار و ۹ دهم درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد شیبانی روز شنبه پس ازشرکت نشست کارگروه اشتغال بندرلنگه در گفت وگوبا ایرنا افزود: اداره های صنعت معدن تجارت، میراث فرهنگی و صنایع دستی، بنیاد شهید، بهزیستی، جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی، فرهنگ ارشاد اسلامی علاوه بر اقدام برای ثبت‌نام متقاضیان دریافت این وام‌ها بایستی بر منحرف نشدن آنها از مسیر اصلی نظارت هم داشته باشند.
وی ادامه داد: نبود نظارت منجر به هدر رفت سرمایه بیت المال و محقق نشدن هدف‌های برنامه اشتغالزایی خواهد شد که بایستی مورد توجه کارشناسان این اداره‌ها و مسوولان آنها باشد تا افراد بیکار و جویای کار واقعی از این منابع مالی در جهت اشتغال خود استفاده کنند.
وی اضافه کرد: ۱۰ بند از برنامه دولت سیزدهم برای اشتغال در ۶ ماهه دوم امسال اختصاص دارد و مسوولان اداره‌های دولتی بایستی گزارش عملکرد خود را در خصوص آنها، از جمله رصد کارها در حوزه اشتغال، نظارت بر دفاتر مشاوره شغلی، ساماندهی نیروی کار بومی کار، طرح کارورزی، طرح‌های اولویت در حوزه اشتغال در محله‌های کم برخوردار، نظارت بر وام‌های بانکی پرداختی، هدفمند کردن آموزش‌های فنی وحرفه‌ای، ایجاد مناطق تخصصی رشته‌های طرح توسعه مشاغل خانگی را به صورت سه ماه به کارگروه اشتغال بدهند.
 رییس کارگروه اشتغال شهرستان بندرلنگه یادآور شد: شهرداری بندرچارک مکانی را برای صنایع دستی به صنعتگران این رشته در این بندر تخصیص دهد و همچنین با توجه اینکه بندرلنگه به عنوان شهر ملی گلابتون ثبت شده است اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان مکانی را در بندرلنگه برای توسعه وترویج و فروش صنایع دستی در اختیار تعاونی صنایع دستی و این هنرمندان این صنعت قرار دهد.

برچسب‌ها بیکاری صنایع دستی هرمزگان میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیکاری صنایع دستی هرمزگان بیکاری صنایع دستی هرمزگان میراث فرهنگی صنایع دستی دهم درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکزاصفهان؛ معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: از مجموع تولیدات به فروش رفته صنایع دستی، ۳۰میلیارد ریال در کارگاه‌ها و ۷۰ میلیارد ریال مربوط به بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی بوده است.
محمد بینوا با اشاره به اینکه هم اکنون در سه بازارچه و نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در قالب ۵۰غرفه عرضه و فروش در مرکز شهرستان فعال است گفت: به ترتیب نساجی سنتی، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قمیتی ، زیور آلات سنتی، بافت‌های داری مانند زیلو و گلیم ، سفال و سرامیک ، قلمزنی ، منبت و پیکر تراشی و تولیدات چرمی بیشترین میزان فروش صنایع دستی شهرستان را به خود اختصاص داده است
وی افزود: اخذ نشان ملی و مرغوبیت کالا توسط هنرمندان صنایع دستی نشانه ریشه دار بودن این هنر در شهرستان کاشان و مایه مباهات و غرور ملی است.
معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان افزود: در حال حاضر بیش از هزار هنرمند در ۷۰ رشته مختلف صنایع دستی در شهرستان کاشان فعالیت دارند و این ظرفیت مناسبی برای رونق صنایع دستی در کاشان است.

دیگر خبرها

  • صدور سالیانه ۲ هزار مجوز مشاغل خانگی در استان اردبیل
  • اقامت پنج هزار نفر در اقامتگاه‌های کاشان
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • برپایی بازراچه نوروزی صنایع دستی در اردستان
  • شکوفه اندیشیدن در سرزمین خودروسازی
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است