Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@19:19:32 GMT

ساخت خانه‌های طرح جهش تولید با حداقل قیمت

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۰۹۵

ساخت خانه‌های طرح جهش تولید با حداقل قیمت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضمن استقبال از سازندگانی که قصد دارند در طرح جهش تولید مسکن همکاری کنند، اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی کاهش قیمت تمام شده برای مردم است. محمود محمودزاده اظهار کرد: نظر ما درخصوص طرح جهش تولید و تامین مسکن، حداقل قیمت تمام شده برای مردم است. پروژه‌ها را صرفا به انبوه‌سازان محدود نمی‌کنیم و از چند طریق کار‌ها جلو می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موارد، ساخت مسکن در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر توسط خود مردم است. مقداری که پروژه‌ها بزرگتر می‌شود به مجریان ذی‌صلاح واگذار می‌کنیم.

وی افزود: از طرف دیگر رییس‌جمهور تاکید دارد که از ظریت تعاونی‌های مسکن استفاده شود، اما تعاونی‌هایی که خوشنام هستند و تجربه موفقی از قبل داشته‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در پروژه‌های بزرگ از انبوه‌سازان، پیمانکاران و تعاونی‌ها استفاده می‌کنیم گفت: انحصاری در این زمینه وجود ندارد. اگر گروهی می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند ضمن استقبال صد در صدی از موضوع، اولویت وزارت راه و شهرسازی و دولت، کاهش قیمت تمام شده برای مردم است. اما منافع اقتصادی سازندگان را نیز در نظر می‌گیریم.

محمودزاده درباره قیمت واحد‌های طرح جهش تولید مسکن گفت: چیزی که تا کنون در طرح اقدام ملی اعلام و بر اساس آن عمل می‌کنیم فهرست بهای نظام فنی و اجرایی کشور است که تعدیل‌ها به آن تعلق می‌گیرد. مثل سایر پروژه‌های کشور که در بازار، ارزیابی و با حداقل قیمت ممکن اجرا می‌شود. تابستان سال گذشته نرخ ساخت واحد‌ها متری ۲.۸ میلیون تومان در تعیین شد که تعدیل‌های بعدی به آن تعلق می‌گیرد و ملاک قیمت تمام شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تا کنون ۵۳۴ هزار واحد به مرحله ساخت رسیده که حدود ۱۳۰ هزار واحد آن پلاک‌هایی است که به مردم واگذار شده است. مابقی پروژه‌ها که حدود ۱۰ هزار پروژه را شامل می‌شود توسط انبوه سازان، پیمانکاران، تعاونی‌ها و مردم عادی که به شکل گروهی واگذار شده در حال ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر‌های کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و روستا‌ها زمین می‌دهیم تا خود مردم بسازند. البته رایگان نخواهد بود بلکه اجاره ۹۹ ساله است. قانون اجازه نمی‌دهد انفال را رایگان واگذار کنیم. دلیلی هم ندارد که دستگاه حمایتی، پرداخت یکجای قیمت مسکن را بپذیرد؛ زیرا اجاره سالیانه آن ناچیز است و تلاش می‌شود قیمت پایین بیاید شود؛ بنابراین هرجا در این طرح صحبت از زمین رایگان شد منظور اجاره ۹۹ ساله است؛ بنابراین گزارش، روز ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰ اعلام شد که ثبت نام برای واحد‌های طرح جهش تولید مسکن از حدود ۱۰ روز دیگر آغاز می‌شود که هنوز شروع نشده است. تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح ۴۵۰ میلیون تومان است که به سازندگان پرداخت می‌شود. با اینکه هنوز جزئیات اقساط و نرخ سود تسهیلات خانه‌های طرح جهش تولید مسکن برای دهک‌های مختلف توسط بانک مرکزی اعلام نشده، یک نماینده مجلس مبلغ اقساط را ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تا ۵ میلیون تومان اعلام کرده است. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که تلاش می‌کند حداکثر کمک را به دهک‌های یک تا سه داشته باشد. این کمک‌ها می‌تواند شامل تقبل تمام یا بخشی از نرخ سود تسهیلات، زمین رایگان، خدمات مهندسی و عوارض صدور پروانه باشد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محمود محمودزاده وزیر راه و شهرسازی قانون جهش تولید مسکن مسکن قیمت مسکن طرح جهش تولید مسکن طرح جهش تولید راه و شهرسازی قیمت تمام شده تعاونی ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال روند عرضه زمین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشم گیری داشته است و این افزایش عرضه زمین زمینه ساز افزایش مشارکت های مردمی می شود گفت: افزایش عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت خود باعث می شود که متقاضیان بتوانند حضور پر رنگ تری در روند ساخت مسکن داشته باشند.

وی افزود: با توجه به شعار سال مبنی بر افزایش تولید با مشارکت های مردمی  دولت در حال برنامه‌ریزی برای بهبود  و استفاده از ظرفیت‌های مردمی هستیم.

او گفت: افزایش عرضه زمین  و اختصاص تسهیلات ساخت خود می تواند ظرفیت های مردمی را در این بخش  رشد دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • کاری کنید امید مردم برای خانه‎دار شدن از بین نرود/بنگاه‌‎داری بانک‌‎ها، آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • مجید سلحشور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان شد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش