Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف «تقدم» به ریاست «محمد الحلبوسی» رئیس سابق پارلمان عراق، امروز (شنبه، ۱۶ اکتبر)؛ همپیمانی با هر  طرف سیاسی دیگر پیروز در انتخابات را تکذیب کرد.

این ائتلاف طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «الفرات» منتشر شد، اعلام کرد که آن‌چه در روزنامه العرب چاپ لندن منتشر شده را تکذیب می کند و اطلاعات منتشر شده در خصوص ائتلاف تقدم در این روزنامه، نادرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ائتلاف از رسانه‌ها خواست که با دقت و احتیاط اخباری از این دست را منتشر کنند و به منابع رسمی ائتلاف استناد کنند.

ائتلاف تقدم در ادامه اعلام کرد که «یحیی المحمدی» را به عنوان سخنگوی رسمی خود معرفی می‌کند.

روزنامه کل العرب، نوشته بود که محمد الحلبوسی به «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دوله القانون برای تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان جدید، پیشنهاد همپیمانی داده است. 

از سوی دیگر، حساب کاربری الحلبوسی در توئیتر امروز از دیدار وی با «سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق خبر داد و نوشت که دو طرف در خصوص تحولات اخیر صحنه سیاسی کشور و نتایج انتخابات رایزنی کردند.

شمارش آراء انتخابات پارلمانی عراق که پس از پایان برگزاری آن در ساعت ۱۸:۰۰ یکشنبه پیش (۱۰ اکتبر)، آغاز شد، هنوز نهایی و رسمی اعلام نشده است اما طبق جدیدترین آمار اعلامی از سوی کمیساریای عالی انتخابات عراق از نحوه توزیع کرسی‌های پارلمانی میان ائتلاف‌ها و احزاب سیاسی مختلف، جریان صدر با ۷۲ کرسی در صدر قرار دارد و پس از آن، ائتلاف سنی تقدم به ریاست «محمد الحلبوسی» و ائتلاف دوله القانون به ریاست «نوری المالکی» هر یک با ۳۷ کرسی در رده‌های بعدی قرار دارند.

بنا بر نتایج اعلامی، هیچ یک از ائتلاف‌های سیاسی عراق، میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگتر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و  ائتلاف میان گروه‌های سیاسی مختلف مانند دوره‌های پیشین، برای تشکیل کابینه ضروری است. ائتلاف‌های سیاسی مختلف نیز در حالی رایزنی با یکدیگر برای ایجاد همپیمانی‌های جدید مانند دوره‌های پیشین هستند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد الحلبوسی ائتلاف دوله القانون عراق انتخابات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در جریان دیدار دوشنبه خود در واشنگتن بر ادامه گفتگو‌ها درباره پایان دادن به مأموریت نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق تاکید کردند.

براساس گزارس خبرگزاری فرانسه، استقبال رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر عراق در کاخ سفید در بحبوحه تشدید تنش در خاورمیانه و در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پاسخ تنبیهی ایران به این رژیم در واکنش به بمباران کنسولگری تهران در دمشق اتفاق می‌افتد.

در بیانیه مشترک ریاست جمهوری آمریکا و نخست وزیر عراق تأیید شد که بایدن و السودانی با توجه به پیشرفت‌های بزرگ در مورد توسعه طبیعی ائتلاف بین المللی گفتگو کردند؛ که طی ده سال به دست آمده است.

آنها بر لزوم در نظر گرفتن چندین عامل از جمله تهدید مستمر  از تروریست‌ها به ویژه داعش، حمایت از دولت عراق و تقویت قابلیت‌های نیرو‌های امنیتی عراق  تاکید کردند. این بیانیه می‌افزاید: دو رئیس جمهور تأیید کردند که این عوامل را برای تعیین زمان و چگونگی پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق بررسی خواهند کرد و طبق قانون اساسی عراق و توافق استراتژی راهبردی در چارچوب توافق بین عراق و آمریکا، به طور منظم به سمت مشارکت‌های امنیتی دوجانبه دائمی حرکت خواهند کرد. 

هدف مذاکرات واشنگتن و بغداد دستیابی به توافقی است که به برخی از نیرو‌های آمریکایی اجازه می‌دهد در عراق باقی بمانند. آمریکا حدود ۹۰۰ سرباز در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در عراق به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی که توسط آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد، مستقر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • چهره‌های با سابقه در فهرست ۹۰ نفره دور دوم انتخابات مجلس/در کدام کلان شهرها انتخابات به دور دوم کشیده شد؟
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • مهمترین «انتخابات دور دوم» ادوار مجلس با ۴۵ کرسی تاثیرگذار