Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، ایالات متحده پیشنهاد داد که به خانواده‌های افغان‌هایی که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شده‌اند غرامت پرداخت شود.

واشنگتن همچنین قول داد در صورت تمایل ایشان، به اعضای این خانواده ‌ها برای مهاجرت به آمریکا کمک کند.

پنتاگون به ۱۰ خانواده غیرنظامی که در زمان عملیات خروج از افغانستان و بر اثر حمله هوایی داغدار شدند تسلیت غیر مستقیمی ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع ایالات متحده گفت که تعهداتی را در زمینه پرداخت غرامت و تسهیل شرایط برای انتقال این افراد به آمریکا در همکاری با وزارت خارجه فراهم خواهد کرد.

مقامات آمریکایی، احمدی و دیگر افرادی که در حمله هواپیماهای بدون سرنشین کشته شدند را «قربانیان بی‌گناهی» نامید که هیچ تقصیری نداشتند و وابسته به داعش خراسان ISKP و یا تهدید نیروهای آمریکایی نبودند.

در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در کابل، ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک کشته شدند. پنتاگون این حمله را با هدف خنثی سازی بمب گذاری انتحاری و رفع تهدید از سربازان خود دانست.

نقض ادعای آمریکا درباره انتقام از عامل انفجار فرودگاه کابل | نیویورک تایمز: آمریکا به اشتباه یک کارمند امدادرسانی را هدف قرار داده است

با این حال، مشخص شد که این حمله «یک اشتباه غم انگیز» بوده است. عملیات خونبار پنتاگون سه روز پس از آن صورت گرفت که داعش خراسان طی حمله‌ای انتحاری ۱۳ سرباز آمریکایی و دهها غیرنظامی افغان را که در خارج از دروازه فرودگاه کابل به قتل رساند.

پس از این فاجعه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به دلیل این اشتباه عذرخواهی کرد. اما خانواده های بازماندگان می گویند که این کافی نیست و مقامات آمریکایی هیچ ارتباط مستقیمی برای عذرخواهی با این خانواده ها برقرار نکرده‌اند.

کد خبر 632279 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد کابل- افغانستان داعش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما پهپاد کابل افغانستان داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ فرمانده نیرو‌های اصفهانی در جزیره ابوموسی گفت: در سال ۶۷ پس از حمله آمریکا به ناو‌های سهند وسبلان، پاسداران سپاه انقلاب اسلامی با هشت قایق به نیرو‌های آمریکایی حمله و ضربات سهمگینی به نظامیان آمریکایی وارد کردند.


نادعلی براتی افزود: نیرو‌های ایرانی در حالی که فقط سلاح‌های ساده‌ای مثل ار پی جی در اختیار داشتند به تاسیسات، کشتی‌های نفتکش، ناو‌ها و هلی کوپتر‌های آمریکایی حمله کرده و آمریکایی‌ها مجبور شدند برای دور کردن ما از سه هواپیمای پیشرفته بهره بگیرند.


وی که تنها مجروح ایرانی این درگیری است گفت: در این عملیات دو سپاهی به شهادت رسیدند و یک قایق تندرو هدف هواپیمای آمریکایی قرار گرفت


براتی افزود: دراین عملیات یک هلی کوپتر، یک کشتی نفت کش، تاسیسات نفتی مورد بهره برداری آمریکایی‌ها در نزدیکی ابوموسی و یک کشتی باربری نظامی آمریکا منهدم و ده‌ها افسر آمریکایی کشته شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عامل تاخیر حمله اسرائیل به ایران چیست؟ پاسخ کارشناس صهیونیست
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • روایت رسانه عبری از ناکارآمدی پهپادهای آمریکایی در اوکراین
  • حمله متجاوزانه جدید آمریکا و انگلیس به یمن
  • ۲۹ فرودین، روز تنبیه آمریکا
  • هویت عامل انتحاری فرودگاه کابل مشخص شد
  • ارسال پهپاد‌های اسکای رنجر کانادا به اوکراین
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم