Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@17:54:51 GMT

شورای امنیت هم انفجار قندهار را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۲۱۰

شورای امنیت با صدور بیانیه‌ای به شدت حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شهر "قندهار" واقع در جنوب افغانستان که در آن ده‌ها تن کشته شدند را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این جنایت شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه مذکور همچنین آمده است: حمله تروریستی قندهار پس از وقوع چندین حمله اخیر به مکان‌های مذهبی در افغانستان به ویژه حمله هفته اخیر به مسجدی در شهر "قندوز" در شمال این کشور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعضای شورای امنیت به خانواده قربانیان تسلیت گفته و بر لزوم مجازات عاملان این اقدام تروریستی، طراحان، سازمان دهندگان و حامیان مالی آن و ارجاع آنها به دستگاه قضایی تاکید کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین از تمامی کشورها خواستند تا در این زمینه با همه طرف‌های ذی‌ربط همکاری موثر و کارآمدی داشته باشند و با هر روشی با تهدیدهای صلح و امنیت بین‌المللی ناشی از اقدامات تروریستی مبارزه کنند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا نیز حمله به این مسجد شیعیان در شهر  قندهار را محکوم کرد.

در همین راستا، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما به شدت حمله به مسجد شیعیان در قندهار را که سومین حمله از نوع خود در این ماه است را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما به خانواده قربانیان تسلیت می‌گوییم و این حق ملت افغانستان است که در  صلح و امنیت زندگی کنند و به عبادت بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حادثه تروریستی قندهار شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی مذهی و سنتی ماست، گفت: غالب بانوان عفاف و حجاب را راعایت می کنند و خود را متعهد می دانند. تعداد اندکی هستند که رعایت نمی کنند که عده قابل توجهی با اندک تذکری رعایت می کنند، در میان آنها افرادی که در برابر قانون مقاومت می کنند انگشت شمار هستند.

بیشتر بخوانید: لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب

وی افزود: فراجا در چارچوب های قانونی خود را موظف به رعایت قوانین می داند. به فراجا گفته شده که بین کسی که اغفال و اهمال دارد با کسی که مقاومت می کند فرق بگذارند، اساس این است که با تذکر اصلاح شوند.

وحیدی ادامه داد: اجرای این طرح جزو وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قضایی است این کار به عنوان ضابط قوه است و اگر مشکلی باشد باید به قوه قضاییه ارجاع شود.

وزیر کشور درباره نشست های امنیتی ایران و پاکستان اظهار داشت: در سفر به پاکستان با مسئولان امنیتی مذاکراتی داشتیم؛ نظرهای طرفین یکی بود، و هر دو در خصوص برقراری امنیت تأکید داشتند و معتقدیم جریان های تروریستی که هم در خاک ایران و هم پاکستان عمل می کنند از طرف جریان های تروریستی خارجی هدایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای برقراری هماهنگی های بیشتر در کنترل مرز و هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر، مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد امنیت بیشتر مرزها باشیم.

کد خبر: 1228314 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • افغانستان جنایات رژیم صهیونیستی در بیمارستان ناصر را محکوم کرد
  • وحیدی: تعداد اندکی از بانوان حجاب را رعایت نمی‌کنند
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • پوتین: روش های تروریست ها روز به روز پیچیده تر و وحشیانه تر می شود
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار