Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با اشاره به محل و موقعیت ویژه استقرار درخت مروارید سبز ارسنجان بیان کرد: این پدیده نادر که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز استان فارس واقع شده، در ۲ کیلومتری شمال این شهرستان و نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی شهر ارسنجان واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: درخت مروارید سبز بر روی سنگ صخره‌ای مکعب شکل به ارتفاع ۶ متر واقع شده که ارتفاع درخت نیز پنج متر است و در مجموع ۱۱ متر ارتفاع دارد و نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

خسروانیان ادامه داد: این درخت برای استقرار کامل خود به مرور زمان صخره را به طور کامل شکافته و ریشه خود را به زمین رسانده و استقامت کرده که از عجایب روزگار محسوب می‌شود .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان افزود: وجود جنگل‌های ناحیه رویشی ایران _تورانی در حوزه شهر ارسنجان و وجود گیاهان دارویی با ارزش در منطقه نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند.

وی ادامه داد: وجود چنین درخت نادر، ارزشمند و کمیاب در منطقه نیازمند عزم ملی مسوولان در زمینه حفاظت و نگهداری است که می‌توان با نگاه ویژه و تخصصی، زمینه حفاظت از آن در دستور کار قرار گیرد و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: درخت مروارید سبز در یک منطقه عاری از درخت رشد کرده است که تا فرسنگ‌ها هیچ درخت دیگری نبوده و به همین خاطر نگهداری از این موهبت الهی، وظیفه همگان است.

خسروانیان به مسئولان کشوری، استانی و شهرستان پیشنهاد کرد که اعتبار مصوبی از محل اعتبارات ملی و یا استانی در زمینه  بهسازی راه دسترسی خاکی از محل خیابان دانشگاه به طول تقریبی ۲ کیلومتر و انجام تمهیدات لازم در خصوص حفاظت و نگهداری از آن را در نظر بگیرند.

او بیان کرد: از فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر ارسنجان درخواست کرد میدانی بنام مروارید سبز نامگذاری شود و خیابان منتهی به این درخت را به نام طبیعت یا جنگلبان نامگذاری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با بیان اینکه محل مورد نظر در آینده یکی از اهداف گردشگری شهرستان است به طبیعت دوستان طبیعت دوست این شهرستان توصیه کرد که از نوشتن یادگاری و بالا رفتن از سنگ و روشن کردن آتش در مجاورت مروارید سبز خودداری کرده و  تلاش را در زمینه حفاظت از این پدیده نادر داشته باشند.

شهرستان ارسنجان  ۷۹ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده و در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری جاذبه های گردشگری مروارید سبز واقع شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون گفت: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت گردشگری تیران و کرون در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: از ابتدای نوروز تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این شهرستان بازدید کرده‌اند که بخش عمده‌ای از این بازدیدها به حوزه طبیعی و طبیعت‌گردی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های فرهنگی و تاریخی نیز مورد استقبال بوده است، افزود: بقاع متبرکه و مساجد تاریخی تیران و کرون محور گردشگری فرهنگی هستند که با توجه به موقعیت جغرافیایی، گردشگری و معنوی این مراکز، اقبال عمومی برای حضور در این اماکن وجود دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون ادامه داد: بازدید از مراکز تولید و بازارچه‌های صنایع دستی نیز وجود دارد که منجر به خرید و شناسایی ظرفیت‌های فعال در این حوزه شده است.

مظاهری با بیان اینکه گردشگری طبیعی در این خطه مرسوم است، خاطرنشان کرد: جذابیت‌های طبیعی مثل چشمه‌های آب، کوهستان‌های سرسبز، سدهای خاکی و مناطق کشاورزی باعث شده است تا مسافران حتی توقفی کوتاه داشته باشند و از این فرصت‌ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اسکان مسافران نوروزی گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در مدت هفت روز نوروز در تیران‌وکرون اقامت داشته‌اند که بخش عمده آن در مدارس تحت پوشش آموزش و پرورش انجام شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون اسکان در اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی، مراکز خدمات بین راهی و مراکز امدادی را از دیگر موقعیت‌های توقف و استراحت بیش از یک شب این شهرستان معرفی کرد.

مظاهری اضافه کرد: با توجه به بارش باران و همچنین برف در ارتفاعات این شهرستان اسکان اضطراری در پایگاه هلال‌احمر انجام شد.

وی با اشاره به برپایی دو ایستگاه امنیت و سلامت گفت: یکی از این ایستگاه‌ها در محل روستای تاریخی جاجا همراه با برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی است.

کد خبر 739621

دیگر خبرها

  • بازدید روزانه ۱۵ هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان مهریز
  • انجام ۲۵ هزار بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بیرجند
  • بازدید ۴۰ هزار مسافر نوروزی از جاذبه‌های گردشگری بروجرد
  • ۶۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان بازدید کردند
  • ۶۰ هزار گردشگر از جاذبه های گردشگری شهرستان آبدانان بازدید کردند
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گلستان ثبت شد
  • ۱۰ هزار نفر از جاذبه های گردشگری شهرستان لنگرود بازدید کردند
  • بیش از ۳۹ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کردند
  • فوتسال گناباد  نیازمند حمایت بیشتر است
  • بازدید ۱۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری تیران