Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: اولویت اصلی برای محیط زیست استان تهران درحال حاضر، پیشگیری از سرایت بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک از استان های همجوار است.

به گزارش برنا؛  سعید محمودی در بازدید روز گذشته از مناطق و زیستگاه های شرق استان اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود بیماری در استان های مجاور و احتمال سرایت به حیات وحش این استان، کار رصد، پایش، کنترل، نظارت و پیشگیری از طریق اقدامات ممکن و هدفمند از مدت ها قبل آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در بازدید انجام شده از چند زیستگاه خوشبختانه تاکنون حتی موارد مشکوک به بیماری هم رویت نشده است و شرایط حیات وحش در وضعیت ایده الی است.

محمودی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه در مناطق و زیستگاه های حیات وحش و تشدید این اقدامات در حال حاضر تنها راه اصلی مواجهه احتمالی با بیماری است، گفت: از موضوعات دیگری که از سوی رؤسای مناطق با دقت بیشتری درحال پیگیری است ممانعت از ورود دام های اهلی به این مناطق در شرایط کنونی و خارج کردن دام هایی است که بطور موردی وارد زیستگاه های تحت مدیریت می شوند.

او همچنین با قدردانی از اقدامات سازمان دامپزشکی برای واکسیناسیون دام های اهلی، از این سازمان خواست تا واکسیناسیون دام ها بطور کامل و اصولی در استان تهران انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در ادامه از دستگیری یک گروه شکارچی غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت محیط زیست دماوند خبر داد.

محمودی در تشریح این خبر اظهار کرد: حوالی غروب روز گذشته محیط بانان منطقه اثر طبیعی ملی تار و هویر در عملیات شناسایی و تعقیب و گریز موفق شدند یک گروه شکارچی 5 نفره را در این منطقه دستگیر کنند.

او با بیان اینکه از این شکارچیان حرفه ای لاشه یک رأس قوچ وحشی کشف شد، افزود: از این متخلفین تعداد سه قبضه اسلحه شامل دو قبضه سلاح 270 و یک اسلحه برنو به همراه ادوات کامل شکار و مقادیری فشنگ کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه جریمه 25 میلیونی از سوی متخلفین به صندوق دولت واریز شده و پرونده قانونی این گروه تشکیل و به مراجع قضایی شهرستان ارجاع داده شده است، یادآور شد: با تخلفات شکار و صید برخورد قانونی و درخواست اشد مجازات خواهد شد و شکارچیان غیر مجاز بدانند با هوشیاری، شناسایی، رصد اطلاعاتی و افزایش گشت و پایش های یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان و همچنین همراهی دوستداران محیط زیست، آینده ای جز گرفتاری در چنگال قانون برای آن ها وجود ندارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون واکسیناسیون استان تهران حفاظت محیط زیست محیط زیست کشف و ضبط حفاظت محیط زیست دولت محیط زیست قانون دماوند حیات وحش شکارچی محیط زیست استان تهران حفاظت محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس از تحویل یک راس بره میش وحشی به این اداره خبر داد و گفت: به منظور نگهداری موقت و تیمار، این بره میش وحشی به مرکز بازپروری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد تا پس از بهبودی به دامان طبیعت بازگردد.

محسن رضاییان در این باره گفت: روز گذشته بر اساس گزارش رسیده مبنی بر دیده شدن یک راس بره میش وحشی در این شهرستان، ماموران اجرایی این اداره در محل حضور یافته و پس از بررسی موضوع، حیوان وحشی را زنده گیری کرده و برای درمان اولیه و نگهداری به یگان حفاظت محیط زیست استان تهران انتقال دادند.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان با توجه به ساخت و ساز‌های زیاد و نزدیک شدن مناطق مسکونی به زیستگاه‌ها شاهد این چنین اتفاق‌ها در این شهرستان هستیم، اظهار داشت: شهروندان دوست داران محیط زیست در صورت مواجه با اتفاقات این چنینی قبل از هرگونه اقدام با شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۶۰ اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پردیس یا سامانه ۱۵۴۰سازمان حفاظت محیط زیست تماس بگیرند.

قوچ و میش، گوسفند وحشی بومی منطقه خزر از شرق ترکیه، ارمنستان، آذربایجان تا ایران است، این‌گونه در ایران جمعیت آسیب پذیری دارد و با ادامه روند کنونی، در خطر انقراض قرار خواهد گرفت.

گوسفند وحشی در فصل بهار به ارتفاعات بالاتر می‌رود که شاید به دلیل آغاز رویش بهاری علف‌ها در ار تفاعات باشد، آنها تابستان را هم در همان ارتفاعات بالا می‌گذرانند. گله‌ها برای دوری از گرمای تابستان، دامنه‌های شمالی با شیب ملایم را برای استراحت انتخاب می‌کنند تا علاوه بر استفاده از خنکی دامنه شمال، از حشره‌های موذی هم در امان باشند. با آغاز پاییز و زمستان، گله‌های گوسفند وحشی به مناطق کم‌ارتفاع‌تر و دره‌ها و گودی‌ها پناه می‌آورند. زیرا با آغاز فصل سرما، نیاز به آب کمتر می‌شود. به علاوه علف‌ها بیش‌تر در گودی و مناطق کم‌ارتفاع رشد می‌کنند. آنها در این مهاجرت‌ها، مسیر‌هایی سنتی دارند.

منبع: ایرنا

tags # حیوانات سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی در مناطق حفاظت شده استان مرکزی
  • دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • برخورد قانونی با متخلفان تخریب پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده مرکزی
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در گرمه
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • کسب رتبه نخست فارس در حوزه کشفیات صید و شکار / افزایش ۹ درصدی کشفیات محیط زیست