Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@15:03:02 GMT

آیا داروهای «بیهوشی» عارضه دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۳۰۱

آیا داروهای «بیهوشی» عارضه دارند؟

علیرضا جلالی، رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران همزمان با روز جهانی بیهوشی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس‌در رابطه با اهمیت مشاوره بیهوشی قبل از عمل جراحی، گفت: به علت متفاوت بودن انسان‌ها و نقش ژنتیکی، اثرات داروهای بیهوشی در افراد نیز متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین بسیاری از بیماران دارای علائم و بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و فشار خون بوده و یا مصرف کننده داروهایی هستند که باعث اختلال در روند بیهوشی می‌شوند؛ به همین جهت برای ایجاد جراحی ایمن و بی خطر نیاز به مشاوره قبل از جراحی با پزشک متخصص بیهوشی الازمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جلالی ادامه داد: اما در صورت بروز اتفاقات اورژانسی مشاوره بیهوشی در همان لحظه و توسط متخصص بیهوشی در اتاق عمل انجام می‌گیرد که در برخی مواقع برای تعیین وضعیت بیمار  انجام عمل جراحی منجر به تاخیری تا حدود 2 ساعت خواهد شد.

وی با تاکید بر این موضوع که امروزه ممنوعیتی برای بیهوشی وجود ندارد، افزود: با پیشرفت در علم بیهوشی به خصوص در سال‌های اخیر فقط ملاحظاتی در روند بیهوشی بیماران  در نظر گرفته می‌شود که امکان دارد نسبت به شرایط بیمار و آماده سازی او برای بیهوشی انجام عمل جراحی بین 2 تا 5 روز به تاخیر بیفتد.

رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران با اشاره به درخواست برخی از بیماران برای استفاده از نوعی خواست از بیهوشی در زمان جراحی، گفت: 2 روش کلی بیهوشی در افراد صورت می‌پذیرد که یکی از آنها بیهوشی کامل است که بیمار در زمان جراحی کاملا به خواب می‌رود و روند درمان او انجام می‌پذیرد.

وی متذکر شد:روش دیگر بیهوشی منطقه‌ای و یا موضعی است که فقط در منطقه جراحی و اطراف آن عمل بیهوشی و بی حسی صورت می‌گیرد ولی به علت ترس و استرس از اتاق عمل در بیماران در انتخاب نوع بیهوشی توسط متخصص بیهوشی توجیح می‌شوند تا بهترین نوع بیهوشی در آن‌ها صورت گیرد.

جلالی در ادامه داروهای بیهوشی را بدون عارضه عنوان کرد و اظهار داشت: داروهای مورد استفاده در بیهوشی کاملا استاندارد بوده و بی خطر هستند و هیچ گونه اثر بر روی فرد بیمار و عوارض ماندگاری ندارند و اگر عارضه‌ای در بیمار مشاهده شود در همان چند ساعت اول بعد از جراحی و تا زمان بی اثر شدن دارو خواهد بود.

رئیس انجمن بیهوشی قلب ایران با بیان اینکه متخصصین بیهوشی نقش بسیار مهمی در اتاق‌های عمل، بخش‌های ویژه و عمل‌های سرپایی دارند،گفت:کمبود متخصص بیهوشی در آینده می‌تواند سیستم درمان کشور را با چالش مواجه کند؛ بنابراین توجه به رفع این مشکل بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افراد کمتری از جامعه پزشکان تمایل به رفتن به دوره تخصصی بیهوشی دارند؛ به طوری که امسال و سال گذشته ۷۰ درصد از صندلی‌های تخصصی حوزه بیهوشی خالی ماند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیهوشی بیمار جراحی عارضه دارو متخصص بیهوشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ کرمی زنجانی گفت: با موافقت کمیسیون ماده ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی امکان عرضه دارو‌های خاص و شیمی‌درمانی، در داروخانه هلال احمر زنجان نیز فراهم شده است.

وی افزود: بر این اساس و با توجه به بارگذاری موضوع در سامانه سازمان بیمه مطبوع، بیمه شدگان دارای بیماری‌های خاص و صعب العلاج می‌توانند برای تهیه داروی مورد نیاز خود علاوه بر داروخانه‌های مجاز (داروخانه پنجم شهریور بیمارستان ولی عصر (عج)، داروخانه شهید رجائی در شهرستان زنجان، داروخانه شاهانی در شهرستان ابهر و داروخانه محرمی در شهرستان خدابنده) به داروخانه هلال احمر نیز مراجعه کنند.


مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: هم اکنون بیماران مبتلا به ۵۰ نوع بیماری خاص و صعب العلاج به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این مهم در راستای خدمت رسانی بهینه به گروه‌های هدف است.

کرمی زنجانی گفت: این بیماران در صورتی که فاقد هرگونه بیمه پایه درمانی باشند می‌توانند از طریق سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio gov.ir یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ادارات بیمه شهرستان‌ها برای بیمه رایگان ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: این افراد در صورتی که تاکنون در سامانه بیماران خاص وزارت بهداشت یا سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار نشده باشند، باید با ارائه مدارک لازم برای این مهم اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: لیست ۵۰ نوع بیماری مذکور به آدرس zn.ihio.gov.ir جهت بهره‌مندی بیمه شدگان مشمول، بارگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • به ازای هر ۸۴۰ تولد یک نوزاد دچار شکاف لب می‌شود
  • موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع آوری خون از ناحیه جراحی
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • انجام موفقیت جراحی باز در بیمارستان اردکان
  • ایمپلنت یک روزه جایگزین سریع بی دندانی