Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت در حاشیه بازدید از یک واحد دامداری در مرودشت به خبرنگاران گفت: در حاشیه سفر هیات دولت به استان فارس و حضور رئیس جمهور در روستای کناره از توابع مرودشت و در پی آن حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، مشکلات گاوداری‌های این شهرستان به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه مقررشده به منظور رفع مشکلات در گاودارای‌ها کارگروه ویژه در سطح وزارت خانه تشکیل شود، افزود: معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور، مدیر کل دفتر امور دام وزارت خانه، معاونت بهبود تولیدات دامی فارس از جمله اعضای این کارگروه هستند.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با تاکید بر اینکه عمده مشکلات در روستا‌های کناره، فیروزی، شمس آباد و فتح آباد تحت عنوان کانون دامپروری شهرستان مطرح است، عنوان کرد: این گاوداری‌ها دارای حریم "درجه دو" با مجموعه تاریخی تخت جمشید هستند که به دلایل مختلف و مشکلات ناشی از عدم کسب مجوز از خدمات دولتی به ویژه دریافت تسهیلات محروم هستند.

همتی، عدم رعایت فاصله قانونی با واحد دامداری مجاور، عدم رعایت حریم با روستا، مشکلات تامین آب و برق و گاز در برخی واحد ها، عدم بیمه و تامین خوراک دام، عدم مالکیت زمین و ... را از دیگر مشکلات این واحد ثهای دامی عنوان کرد.

مدیر جهادکشاورزی مرودشت با اشاره به اینکه مرودشت با بیش از دو هزار واحد دامی، دارای مقام اول تولید شیر و از قطب‌های تولید گوشت در استان فارس است، اظهار امیدواری کرد که مشکلات این دامداری‌ها برطرف و گامی مثبت در راستای رفع موانع تولید برداشته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مرودشت وزارت کشاورزی مشکلات دامداری ها جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سهراب سهرابی در برنامه سلام خبرنگار به مناسبت روز ملی گندم و نان گفت: همان طور که می‌دانید گندم در ایران و جهان یک غله بسیار مهم و استراتژیک است و در کشور ما بیش از ۴۰ درصد از انرژی و پروتئین مردم ایران از گندم تأمین می‌شود، گندم یکی از مهمترین محصولات زراعی در چرخه تناوبی است و برنامه‌های راهبردی و خوبی برای گندم کشور داریم. مهمترین اقدامات عبارتند از: تولید و ساماندهی بذور اصلاح شده، مصرف متعادل کود‌های شیمیایی، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، توسعه کشت‌های مکانیزه شامل کشت روی پشته، کشت کف جوی و کشت مستقیم در بقایای گیاهی، مدیریت بهینه آفات، کنترل بیماری‌ها و علف‌های هرز و کاهش ضایعات برداشت محصولات کشاورزی، این اقدامات را از گذشته شروع کردیم و با توجه به شعار سال با مشارکت کشاورزان انجام می‌دهیم.
مجری طرح گندم گفت: تقریباً صد درصد از برنامه تولید در گندم کشور توسط کشاورزان عزیزمان انجام می‌شود. در همین راستا دو برنامه مهم هم در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است که اولین آن طرح جهش تولید در دیمزار‌های کشور است که وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مشارکت کشاورزان دیم کار کشور از چهار سال گذشته شروع کرده و امسال سال چهارم آن است، در سطح ۵/۲ میلیون هکتار در حال اجرا است، اقدام بعدی بحث کشت قراردادی است که با مشارکت کشاورزان این کار در سطح ۳/۲ میلیون هکتار در حال اجرا است.
وی تصریح کرد: اقدام دیگری که با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد شروع کردیم تولید نان کامل است، تعریف نان کامل به زبان ساده این است که حداکثر ۴ درصد از سبوس دانه استخراج می‌شود همه اجزای دانه شامل پوسته بیرونی که داخل آن فیبر، جوانه گندم که حاوی ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان و نشاسته که کربوهیدرات‌ها را تأمین می‌کند در آن هست. این اقدام می‌تواند هم جهش تولیدی در تأمین نیاز گندم کشور داشته باشد و سلامت جامعه را به دنبال دارد که انتظار داریم مجموعه نخبگان از شبکه و مردم ایران از این طرح استقبال کنند، این کار را به شکل پایلوت در استان‌ها شروع کردیم.
سهرابی افزود: در فرهنگ عمومی جامعه نان‌های سفید مشتری و تقاضای بیشتری دارد در صورتی که از لحاظ سلامت جامعه، از لحاظ تأمین انرژی و پروتئین نان‌های سبوس دار بسیار مقوی‌تر هستند و سلامت جامعه را تضمین خواهند کرد. البته استارت این کار دو سال قبل شروع شده، و آن زمان میزان خرید تضمینی گندم ۷/۵ میلیون تن بود، در سال گذشته این عدد به ۱۰/۵ میلیون تن رسید و برنامه داریم در یک برنامه کوتاه مدت حداکثر دو تا سه ساله به خودکفایی پایدار در محصول گندم برسیم و وابسته به بیگانگان نباشیم.
وی با بیان اینکه در مسائل سیاسی دنیا گندم ابزار قدرت و ابزار امتیازگیری است ما باید بتوانیم غذای اصلی را در داخل کشور توسط کشاورزان خودمان تولید کنیم و این کار با توجه به دانش بخش تحقیقات، دانش و توانمندی که کشاورزان دارند قطعاً شدنی است و حمایت‌هایی که دولت در این خصوص دارد به نظر می‌رسد که عملیاتی شود.
مجری طرح گندم افزود: با توجه به اتفاقات و بارش‌هایی که در کشور افتاده و پیش بینی که سازمان هواشناسی کشور دارد برآوردمان این است که امسال میزان تولید گندم حدود ۱۳/۵ میلیون تن باشد و میزان خرید هم قطعاً از ۱۰/۵ میلیون تن عبور خواهد کرد و این قطعاً چیزی نیست جز لطف و عنایت خداوند متعال، برنامه مجموعه دست اندرکاران و مشارکت بسیار خوب کشاورزان است.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۰۰ هزار تن انواع نهاده دامی و کشاورزی
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • قلع و قمع ۲۵ بنای غیرمجاز در اراضی شهرستان قزوین
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • آغاز طرح واکسیناسیون سراسری دام علیه بیماری تب مالت از اردیبهشت
  • توسعه کشت گیاهان دارویی در جهرم
  • تجهیز و نوسازی ۱۵۰ هکتار از شالیزار‌های آمل
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی