Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله رئیسی با بازدید از کارخانه های تعطیل یا نیمه فعال استان فارس، در زمینه تولید اعلام کرد: درصدی از صنایع دچار تعطیلی شده و برخی هم نیمه فعالند، لذا صنایع غیرفعال استان مانند کارخانه آزمایش، باید فعال شود.

رئیس جمهور در صنعت کشاورزی از تلاش دولت برای مقابله با خشکسالی و حل مشکل هم سخن گفت و همچنین از اجرای طرحی خبر داد که دست دلالان و واسطه‌ها را از بازار تأمین نهاده‌های دامی قطع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در صنعت گردشگری به وزیر گردشگری و استاندار فارس دستور بهسازی اطراف حرمین شریف شیراز و رسیدگی به مراکز تمدنی استان را داد و تأکید کرد: اقتصاد گردشگری استان باید فعال شود و بخشی از درآمدش در همان منطقه هزینه گردد.

در صنایع دستی استاندار مأموریت یافت ضمن حمایت از بنگاه های تولیدی از تولیدات و صنایع خانگی بویژه صنایع دستی حمایت کند.

در توصیف وضعیت استان فارس محوریت سخنان رئیس جمهور وجود ظرفیتهای متعدد در استان اما عدم استفاده از آنها بود.

آیت الله رئیسی تأکید کرد: پیشرفت استان فارس متناسب با ظرفیت‌های بسیار بالای آن در زمینه‌های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت و خدمات نیست.

او وجود انبوه جوانان تحصیل کرده اما محروم از کار را معضل بزرگ استان نامید و اعلام کرد: از نخستین دقایق حضورم در استان فارس با گلایه‌ها و درخواست‌های مردم در زمینه بیکاری و اشتغال مواجه شدم.

عقب ماندگی در عدالت و تأکید بر ادامه سفر های استانی، از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور بود؛ رئیسی در این باره گفت: علیرغم پیشرفت‌های زیاد، یکی از مهم‌ترین دلایل عقب‌ماندگی‌ها در ۴۰ سال گذشته، عدم تحقق عدالت است، اگر رئیس جمهور و مدیران برای حل مشکلات در میانه میدان حضور نداشته باشند، بسیاری از مشکلات حل نخواهد شد.

و ی تأکید کرد: به عنوان رئیس جمهور مصمم هستم به حضور در میان مردم و مدیریت میدانی مسائل ادامه دهم.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: توسعه اقتصادی رئیسی رئیس جمهور شیراز تحقق عدالت رونق تولید حضور میدانی کارخانه آزمایش استان فارس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است

مجید گلشنی منفرد شامگاه دیشب در جریان بازدید مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از چند واحد نساجی و پوشاک استان زنجان گفت: تلاش ما توسعه کل حلقه های ارزش تولید در استان است و جهت گیری جذب سرمایه گذاری ها نیز با این رویکرد انجام می شود.

وی ادامه داد: بیشتر طرح های عمده صنعتی در این زمینه تا پایان امسال به مرحله بهره‌برداری می رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازدیدهای امروز در جهت تسهیل گری در راستای به ثمر رسیدن طرح های توسعه واحدهای بزرگ نساجی و پوشاک است و امیدواریم در آینده نزدیک با گشایش های صورت گرفته، شاهد گسترش فعالیت صنعت نساجی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ واحد در زمینه صنعت نساجی در استان زنجان فعال است، افزود: حدود هشت هزار نفر در واحدهای نساجی استان مشغول کار هستند.

«محسن گرجی» مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و نساجی وزارت صنعت، معدن و تجارت و «علی جدی» نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به استان زنجان از واحدهای «گروه صنعتی پر»، شرکت نیک ریس و شرکت سرجین بافت بازدید کردند.

«گروه صنعتی پر» در شهرستان ابهر به عنوان نخستین واحد تولید پارچه جین در کشور در حال فعالیت است و هم اکنون سه هزار نفر در آن مشغول به کار هستند که پیش بینی می شود با تکمیل طرح های توسعه ای این واحد این تعداد به چهار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • خزعلی: رمز رونق تولید "مشارکت همگانی" است
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • ویدئوی سخنان رئیسی در باره بی حجابی که وایرال شد/ رضا رشیدپور: کاش رئیس جمهور بودی سید!
  • رشد اقتصادی نشان دهنده امید ملت ایران به آینده است
  • تأکید رئیس جمهور بر مبارزه با قاچاق و رونق تولید
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • امنیت در سرمایه گذاری باعث رونق تولید می‌شود
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر