Web Analytics Made Easy - Statcounter

حامد فرضی در حاشیه مانور عملیاتی مشترک پایش و نظارت بر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در مراتع  شهرستان های کرج و طالقان افزود: در مناطق حفاظت شده حیواناتی زندگی می کنند که احتمال انتقال این ویروس به آنها وجود دارد بنابراین مجموعه دامپزشکی بیشتر دام‌های اطراف منطقه حفاظت شده محیط زیست را واکسینه کرده تا احتمال انتقال بیماری به حیوانات مناطق حفاظت شده به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعلام اینکه مردم نگران شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز نباشند، افزود: با توجه به اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای انسان خطری ندارد، این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و فقط نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می‌کند بنابراین جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشگیری که شامل واکسیناسیون، ضدعفونی آبشخورهای دام‌ها و تخلیه مراتع کانون‌های آلوده از وجود دام است، بهترین راه مقابله با طاعون است.

فرضی اضافه کرد: با توجه به پایان فصل چرایی مراتع ییلاقی و خروج دام های موجود این مناطق، اخطاریه لازم در خصوص اخراج دام های موجود صادر شد.

وی گفت: آخرین آمار تلفات طاعون نشخوارکنندگان در مناطق زیستگاه های البرز به ۱۵ راس رسیده است.

مانور عملیاتی مشترک پایش و نظارت بر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در مراتع  شهرستان های کرج و طالقان با هدف ارتقای سطح آمادگی در مبارزه و ریشه کنی بیماری مذکور با حضور ادارات کل و شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، امور دام و عشایر و انجمن صنفی مرتع داران استان البرز برگزار شد.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان بیماری های ویروسی کرج استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان بیماری های ویروسی منابع طبیعی و آبخیزداری طالقان بیماری های ویروسی کرج استان البرز طاعون نشخوارکنندگان کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مدیر کل دامپزشکی استان گفت: طرح واکسیناسیون رایگان آبله و طاعون نشخوارکنندگان دام سبک از ابتدای فروردین اجرایی شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد. 

دکتر سید مهدی سرکشیک با بیان اینکه ۳۵ اکیپ مایه کوبی این طرح را در مناطق روستایی و عشایری استان اجرایی می‌کنند افزود: بیماری‌های آبله و طاعون از بیماری‌های ویروسی بوده که در صورت ابتلاء موجب تلفات گسترده دام‌ می‌شود. 

وی از دامداران خواست با اکیپ‌های دامپزشکی همکاری کنند و هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را با شماره تماس ۱۵۱۲ مطرح کنند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • آغاز طرح واکسیناسیون بیماری طاعون
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های لرستان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان
  • آغاز واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک در بم
  • واکسیناسیون سه میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام سبک در لرستان
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم
  • اجرای طرح واکسیناسیون آبله دام سبک در روستا‌های قم 
  • کشاورزان گلستانی نگران کود بهاره نباشند
  • علت شیوع برخی بیماری‌ها در یزد مشخص شود