Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@19:25:32 GMT

انتشار مجموعه شعر«زیر این پوست‌ها گمم» در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۰۶۹۲

انتشار مجموعه شعر«زیر این پوست‌ها گمم» در شیراز

به گزارش خبرگزار، مهر این مجموعه شعر شامل ۲۵ شعر آزاد است. از خصیصه‌های اصلی این مجموعه شعر، برخورد تازه با زبان است و باید گفت در کنار این خصیصه، فرم و محتوا به شکلی مکمل در هر شعر جای گرفته‌اند.

به بیان شاعر، شعرهای این مجموعه طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۳۹۹ سروده شده است و آغازی حرفه‌ای برای زندگی شعری مؤلف به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره ارتباط بین نام مجموعه «زیر این پوست‌ها گمم» و شعرهای آن گفت: باید بگویم شعرهای این مجموعه برای من مقدار زیادی کشف شعری به همراه داشت، هنگام نوشتن هر کدام از شعرها دنیای تازه‌ای از کلمه و سطر را تجربه می‌کردم و اساساً تجربه آن با قوه خودآگاه، با همراهی ناخوادگاه من صورت می‌گرفت و جهان هر کدام از شعرها برایم با دیگری متفاوت بود.

وی که دانشجوی پیام نور فارس نیز هست، افزود: ساختار معنایی اغلب شعرها یا متن‌هایی که می‌نویسم از ناخوادگاه و انبار معنایی ذهن ما شکل می‌گیرند، بنابرین کلمه‌های هر شعر با توجه به ارتباط معنایی‌ای که می‌سازند، موجود زنده‌ای به نام شعر خلق می‌کنند و من در این مجموعه شعر هر اثر را دارای هویتی توأمان و نشأت گرفته از تجربیات خوداگاه و ناخوادگاه خود می‌دانم و همانطور که پوست انسان استعاره‌ای تکانل هویت ظاهری اوست هر شعر را به مثابه پوستی در نظر گرفته‌ام که در مجموع هویت و تجربه‌های متفاوت شخصی‌ام را جان می‌بخشد و «زیر این پوست‌ها گمم» مجوعه‌ای از «من» های مختلف را در خود جا داده است.

همچنین این نام متعلق به یکی از سطرهای شعری به نام «طاغی» است که در آن هویت‌های مختلف را با استعاره‌ای از لباس‌ها سروده‌ام.

کد خبر 5328763

منبع: مهر

کلیدواژه: چاپ کتاب شیراز کتاب و کتابخوانی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه شیراز سیدابراهیم رئیسی واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا نیروی انتظامی یادروز حافظ گرگان مجموعه شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معجزه انبه برای سلامت بدن


به گزارش تابناک مهر نوشت:«کارلی سدلاچک»، متخصص تغذیه در کلینیک «کلیولند» فواید برجسته این میوه شیرین برای سلامت بدن را با توجه به ویتامین‌ها و نحوه هضم و جذب آن در بدن توضیح می‌دهد. انبه سرشار از ویتامین و مواد معدنی و فیبر است.

این میوه مقدار زیادی مواد مغذی و در عین حال کالری کمی دارد. یک فنجان انبه خردشده ۹۹ کالری و ۲.۶ گرم فیبر دارد. همچنین با خوردن این مقدار انبه، این میزان از مصرف توصیه‌شده روزانه ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای بدن تامین می‌شود:

- ۶۷ درصد ویتامین سی (C)

- ۲۰ درصد مس

محتوای ۳۰۰x۲۵۰ - متحرک
tavoos.net
- ۱۰ درصد ویتامین آ (A)

- ۱۰ درصد ویتامین ای (E)

انبه همچنین منبع خوبی از فولات (ویتامین ب‌۹)، منیزیم، پتاسیم، ویتامین ب۶ و ویتامین ک (K) است.

فواید انبه برای سلامت بدن
انبه به‌ تنهایی هیچکدام از مشکلات سلامت را برطرف نمی‌کند اما قطعا ارزش غذایی فوق‌العاده‌ای دارد. وقتی این میوه را به‌ عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم می‌خورید، فواید زیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد:

۱. سلامت روده‌تان را بهبود می‌بخشید
انبه منبع خوبی از هر دو نوع فیبر محلول و نامحلول است. فیبر، کربوهیدراتی در غذاهای گیاهی است که نمی‌توانید آن را هضم کنید. فیبر نامحلول در دستگاه گوارش تجزیه نمی‌شود و به حجم مدفوع می‌افزاید و در نتیجه اجابت مزاج راحت‌تر می‌شود.

دکتر سدلاچک می‌گوید: رژیم غذایی با فیبر زیاد راهی موثر برای مبارزه با یبوست و نفخ است. فیبر همچنین باکتری‌های مفید در روده‌ را تغذیه و به حفظ تعادل میکروبیوم روده کمک می‌کند.

۲. وزن مناسب را حفظ می‌کنید
فیبر فقط برای روده مفید نیست بلکه برای حفظ اندازه دور کمر و جلوگیری از بزرگ شدن شکم نیز می‌تواند مفید باشد. یک مطالعه نشان داد که انبه ممکن است به کنترل گرسنگی کمک کند که این خود می‌تواند به شما کمک کند به برنامه تغذیه سالم خود پایبند بمانید.

دکتر سدلاچک می‌گوید: در مقایسه با غذاهای کم‌فیبر، هضم انبه بیشتر طول می‌کشد. بنابراین، پس از خوردن غذاهای فراوری‌شده یا غذاهایی که ممکن است از نظر تغذیه‌ای متراکم نباشند مانند چیپس، با خوردن انبه کمتر متوجه ضعف و گرسنگی می‌شوید. با مصرف انبه، بدون نیاز به مصرف کالری زیاد برای مدتی طولانی‌تر احساس سیری بیشتری می‌کنید و در این فرایند مواد مغذی بیشتری نیز دریافت می‌کنید.

۳. تقویت سلامت مو و پوست
ویتامین‌های آ، ث، و ای (A، C، E) آنتی‌اکسیدان‌هایی‌ هستند که وجودشان برای سلامت مو و پوست ضروری است. این ویتامین‌ها به مقابله با آسیب‌هایی کمک می‌کنند که هر روز از محیط به پوست شما وارد می‌شود. مصرف مستقیم این ویتامین‌ها روی پوست می‌تواند مفید باشد به همین دلیل است که بسیاری از محصولات مراقبت از پوست حاوی این موادند اما شما به این مواد مغذی در رژیم غذایی‌تان نیز نیاز دارید. انبه می‌تواند بخشی از این ویتامین‌های لازم را تامین کند.

سدلاچک می‌گوید: همه ما برای سلامت پوست خود به ویتامین‌های آ و ث و ای نیاز داریم اما بهتر است آن‌ها را از غذاهای کامل دریافت کنیم نه مکمل‌های غذایی. مصرف زیاد این ویتامین‌ها به‌ صورت مکمل‌های غذایی می‌تواند مضر و با داروهایی که مصرف می‌کنیم تداخل داشته باشد. همچنین مدت بیشتری طول می‌کشد که این مکمل‌ها در بدن تجزیه شوند. ویتامین‌ها به‌ صورت مکمل به‌ راحتی جذب نمی‌شوند. خوردن انبه دز خوبی از این مواد مغذی را بدون خطرهای موجود در مکمل‌ها به بدن شما می‌رساند.

۴. کمک به کاهش کلسترول
فیبر محلول موجود در انبه می‌تواند به کاهش کلسترول کلی و کلسترول ال‌دی‌ال (LDL) کمک کند (این همان کلسترول بد است که باعث ایجاد پلاک در رگ‌های خونی می‌شود که جریان خون و اکسیژن را مسدود می‌کند).

سدلاچک می‌گوید: میزان فیبر محلول در انبه به اندازه آنچه در غلات کامل یا میوه‌های پوست‌دار یافت می‌شود نیست، با وجود این، مفید است.

۵. کمک به تنظیم فشار خون
به بدن بسیاری از مردم پتاسیم کافی نمی‌رسد. پتاسیم ماده‌ای معدنی است که به مقابله با اثر سدیم (موجود در نمک خوراکی) در بدن کمک می‌کند. سدیم بیش از حد و پتاسیم ناکافی ممکن است به فشار خون بالا یا «هایپرتنشن» منجر شود.

سدلاچک می‌گوید: فشار خون بالا هیچ علامتی ندارد، بنابراین، بدون معاینه نمی‌توانید متوجه شوید که فشارتان بالا است. به همین دلیل است که همیشه باید معاینه سالانه شوید. پتاسیم به مبارزه با فشار خون بالا کمک می‌کند که عامل خطرناک اصلی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته است. خوردن انبه و سایر غذاهای سرشار از پتاسیم در روز به تقویت سلامت قلب و عروق شما کمک می‌کند.

افرادی که بیماری مزمن کلیوی (CKD) دارند یا داروهای خاصی مصرف می‌کنند، ممکن است نیاز به محدود کردن مصرف پتاسیم داشته باشند. در مورد میزان پتاسیمی که در روز باید مصرف کنید با پزشک خود مشورت کنید.

۶. کمک به پیشگیری از ابتلا به برخی از انواع سرطان
انبه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است که موادی طبیعی‌اند که از سلول‌های شما در برابر آسیب محافظت می‌کنند. انبه حاوی نوع خاصی از آنتی‌اکسیدان به نام «مانگیفرین» است که در برابر آسیب‌هایی که منجر به سرطان می‌شود از سلول‌ها محافظت می‌کند. مشخص شده است که مانگیفرین احتمالا خطر ابتلا به سرطان‌های مغز، پستان، دهانه رحم، روده و پوست را کاهش می‌دهد.

دکتر سدلاچک می‌گوید: هیچ غذایی نمی‌تواند به‌ طور کامل از شما در برابر سرطان محافظت کند اما انبه قطعا حاوی مواد مغذی ضدسرطان است. خوردن انبه و دیگر محصولات به‌جای غذاهای فراوری‌شده، راهی موثر برای کاهش خطر کلی ابتلا به سرطان است.

حساسیت به انبه
همیشه قبل از خوردن انبه آن را کاملا بشویید و پوست بگیرید. اگرچه پوست انبه خوراکی است اما بهتر است از خوردن آن خودداری کنید، زیرا حاوی «اوروشیول» است، روغنی طبیعی که مسوول خارش‌های ناشی از پیچک سمی و بلوط است.

سدلاچک هشدار می‌دهد: بعضی از افراد بر اثر تماس با پوست انبه دچار واکنش آلرژیک می‌شوند اما برخی دیگر هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند. اگر هنگام پوست کندن انبه دچار خارش دست می‌شوید، برای شستن و پوست کندن آن دستکش به دست کنید.

دیگر خبرها

  • پاسداشت زبان فارسی، پاسداشت هویت ملی و فرهنگی ایرانیان + فیلم
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • نگاهی بی‌پروا به شعرهای شفیعی کدکنی
  • توبیخ نیروی خاطی در حافظیه شیراز
  • ماجرای یک توبیخ در حافظیه شیراز
  • مرغ در بازار امروز چند؟
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های حافظیه به یک کودک
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • انتشار رباعی‌های حمید رضا شکارسری پس از ۷ سال
  • علت ریزش موها چیست؟