Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی بیاتی پژوهشگر و مؤلف کتاب سبک زندگی عفیفانه در برنامه «ریحانه» رادیو گفتگو پیرامون ابعاد مختلف سبک زندگی عفیفانه به گفتگو پرداخت و اظهار داشت: به کار بردن کلمه عفاف در کلمه حجاب در بیشتر موارد باعث شده که ما عفاف را به معنای پوشش و حجاب تلقی کنیم درصورتی که معنای عفاف فقط پوشش و حجاب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این نکته که پوشش نیز یک مؤلفه مهم در حوزه عفاف محسوب می‌شود افزود: عفاف در معنای دقیق علمی و دینی به معنای خویشتن داری و قدرت خودکنترلی است.

نویسنده کتاب زیست عفیفانه اظهار کرد: فردی که مهارت خودکنترلی جنسی دارد و می‌تواند هوس و تمایل و شهوت خود را کنترل و مدیریت کند یعنی فرد عفیف است.

حجت الاسلام بیاتی در مورد زیست عفیفانه گفت: بر اساس نکاتی که در متون دینی ما ذکر شده عفاف فقط مخصوص خانم‌ها که زیباتر و جذاب‌تر هستند نیست و بلکه مسئول عفت در خانواده و جامعه مردان هستند و باید پاسخگو باشند.

وی افزود: خداوند در وجود مرد استعدادی قرار داده که می‌تواند محافظ خانواده و ناموس خود باشد و البته این ویژگی در مرحله اول نسبت به خانواده و در لایه دوم هم نسبت به خانواده بزرگ‌تر خود و بعد هم نسبت به محله و شهر و کشورش است.

این پژوهشگر یادآور شد: اگر ما مسئله غیرت را در سبک زندگی عفیفانه جا بیندازیم و مرد را مسئول بدانیم همین کار، پاکی و عصمت خانواده را تقویت می‌کند و ضمن خویشتن داری مرد، متقاضی فساد و فحشاء نیز عملاً از جامعه حذف خواهد شد.

حجت الاسلام بیاتی در مورد اصل تربیت جنسی کودکان به نتایج پژوهشی اشاره کرد و گفت: ما ۱۱ هزار روایت در منابع شیعی و سنی در مورد این موضوع پیدا کردیم و این نشان از اهمیت تربیت جنسی است.

وی با اشاره به اینکه پدر و مادر و سیستم آموزش رسمی کشور در ارتقای سواد رسانه‌ای، خویشتن داری و خودکنترلی فرزندان موظف و مؤثر است، گفت: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان درک درست و عمیقی از مسائل جنسی ندارند باید چند قاعده را رعایت کنیم.

مؤلف کتاب سبک زندگی عفیفانه ادامه داد: اول اینکه زمانی را برای استفاده فرزند از فضای مجازی مشخص کنیم و بعد هم سیستم سخت افزاری و نرم افزاری را برای افراد در این سن و سال فیلتر کنیم و در مورد این مسائل هم آموزش‌های مناسبی را ارائه دهیم.

در ادامه، مهدیه شادمانی عضو هیئت علمی دانشگاه، نویسنده و فعال حوزه زنان گفت: سبک زندگی عفیفانه یعنی حد و حدودهایی که یک زن در موقعیت‌های فردی و اجتماعی برای خودش در نظر می‌گیرد تا سلامت و امنیت روانی خود را تضمین کند.

وی افزود: اگر این موضوع را بدانیم که ارزش زندگی عفیفانه خیلی بالاست و خداوند برای آن پاداش بزرگی قرار داده همه افراد به سمت این سبک زندگی سوق داده می‌شوند.

کد خبر 5328767

منبع: مهر

کلیدواژه: عفاف و حجاب سبک زندگی زنان بدحجابی فعالیت های قرآنی قرآن کریم قرآن شیعه مسجد تهران قران آستان قدس رضوی شبکه قرآن و معارف سیما عفاف و حجاب حوزه علمیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طالبان سازمان اوقاف و امور خیریه سبک زندگی عفیفانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۰۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا ولیلو، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در جلسه‌ای با حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه از برگزاری نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو خبر داد و اظهار کرد:  این همایش در ۱۵ محور با موضوعات حجاب و عفاف با همکاری دفتر امام جمعه ماکو و معاونت فرهنگی منطقه آزاد ماکو در ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود:‌ مجری و دبیر علمی برگزاری این همایش بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو بوده و مقالات ارسالی به همایش در Civilica و ISC نمایه می‌شوند. سخنران اصلی این همایش حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواهد بود و همچنین بیش از ۲۵۰ مهمان داخلی و خارجی نیز در همایش شرکت می‌کنند.

نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان

امام جمعه ارومیه نیز در این دیدار با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار مسائلی را از دانشگاه‌ها و دانشجویان مطالبه کردند و همین امر موجب سنگین‌تر شدن مسئولیت دانشگاهیان در سال جدید شده است.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی با قدردانی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، به نقش ویژه دانشگاه‌ها در حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری اشاره و خواستار فعال شدن دانشگاه‌ها در تحقق شعار سال به‌عنوان جهش تولید با مشارکت مردم تأکید کرد.

وی با بیان نقش مؤثر دانشگاه‌ها در مسئله دانش‌بنیان عنوان کرد: جهش تولید به غیر از راه‌های علمی محقق نمی‌شود و ضروری است دانشگاه‌ها در طول سال در همه برنامه‌ها و جلسات خود، مسئله تحقق شعار سال را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • خدمات رایگان ۳۳۰۰ روانشناس در مراکز جامع سلامت
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • اجرای طرح خانواده سالم در ۳۶۰۰ مرکز بهداشت | خانواده‌ها در این طرح چه آموزش‌هایی می‌بینند؟ | انجام غربالگریِ روان برای متقاضیان
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان