Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزشنبه روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت (صمت)استان یزد، مهران فاطمی در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره این تشکل صنفی تاکید کرد: در چنین شرایطی، امروز خدمت به جامعه صنعتی، اقتصادی و تولیدی یزد مصداق عمل صالح است.

وی افزود: خانه صنعت، معدن و تجارت استان، قوه عاقله حوزه اقتصادی استان است، با این نگاه، خواستار گشایش فصل جدیدی از ارتباطات تعاملی میان مجموعه مدیریت ارشد و این تشکل صنعتی هستیم تا با همتی مضاعف، مسایل را پیگیری و حل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: موفقیت مدیریت استان در مباحثی نظیر اقتصاد، تولید، سرمایه گذاری و دیگر مسایل مرتبط با این بخش، مستلزم استفاده از مشاوره ها، راهبردها و راهکارهای این مجموعه ها و همراهی با آنهاست.

استاندار یزد ادامه داد: مبنای انتصاب و ابقای مدیران جسارت و همت آن ها برای پیگیری مسایل، برداشتن موانع از مسیر تولید و اقتصاد استان و نیز تفسیر قانون به نفع تولید کننده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: در این جلسه مطالب بسیار خوب و پخته ای از سوی رییسان انجمن های تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت یزد مطرح شد که در این زمینه سندی از وضعیت استان در بخش های مختلف حوزه اقتصاد ،طرح مسایل و چالش های این حوزه به همراه ارایه راهکارهای عملیاتی برای حل آنها تدوین شود. 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این سند باید منظومه کاملی از تمامی مسایلی این حوزه باشد و ماموریت هر دستگاه ، اولویت ها و زمانبندی ها گام های مورد نظر، در آن مشخص شود تا مبنای تعامل فی مابین ما و شما باشد و به عنوان نقشه راه و عمل مدیران قرار گرفته و اثر خود را در متن تولید و اقتصاد استان نشان دهد.

وی با بیان اینکه موانع و چالش های قابل حل در استان، باید بدون هیچ عذر و بهانه ای رفع شود، اظهارداشت: مسایلی که حل آن ها در گرو پیگیری در سطح ملی است با جدیت دنبال می شود، البته رویکرد دولت سیزدهم نیز افزایش حدود اختیار استانداران برای پیشبرد امور است.

استاندار یزد ادامه داد: اگر مشکل یکی از تولیدکنندگان حتی با برگزاری جلسه ای با کارشناس یک بانک در تهران رفع می شود، حاضر هستم برای پیگیری و حل آن راهی تهران شوم و این اقدام را کسر شان خود نمی دانم.

همچنین رییس خانه صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد در این نشست به معرفی تاریخچه این تشکل و انجمن های تخصصی آن پرداخت و گفت: وزارتخانه با کمک به تشکیل انجمن های تخصصی صنایع همگن و خانه های صنعت و معدن استان ها که برآمده از تجمع این انجمن هاست گام مهمی  در راستای استفاده از خرد جمعی و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها برداشته است.

سیدعلی اکبر کلانتر افزود: این تشکل فراگیر صنعتی و معدنی حدود ۲۰ سال فعالیت خود با وجود فراز و نشیب ها و تغییر نگاه برخی از دولتمردان، به حرکت اصولی خود در راستای دفاع از خواسته های منطقی و به حق  صنعتگران و معدنکاران استان و انتقال دیدگاه ها و خواسته های فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حوزه صنعت و معدن به دولتمردان و همچنین ابلاغ نظر، قوانین و بخشنامه های مرتبط با حوزه کسب و کار به فعالان اقتصادی ادامه می دهد.

وی ادامه داد: این تشکل که در حال حاضر نزدیک به سه هزار واحد تولیدی صنعتی و چند صد معدن دارای پروانه بهره برداری استان را تحت پوشش دارد با همفکری و همراهی حدود ۱۵۰ نفر اعضای هیات مدیره ۱۵ تشکل تخصصی صنایع و معادن همگن خانه صمت استان که همگی در زمره خبرگان، نخبگان و پیشکسوتان صنعت و معدن استان است، فعالیت دارد.

وی اظهارداشت :با ایجاد حلقه هایی از خبرگان و پیشکسوتان نخبه رسته های مختلف صنایع همگن استان و برگزاری جلسه هم اندیشی در انجمن های تخصصی و انتقال دیدگاه های آنها توسط رییسان  هیات مدیره انجمن ها در جلسه خانه صنعت و معدن و  تجارت ، عملاً به سازمان یافته ترین و تخصصی ترین تشکل مردم نهاد در حوزه صنعت و معدن تبدیل شد و هرگاه مدیران ارشد و مقام های  عالی دولت اعتقاد به استفاده از خرد جمعی و مشارکت بخش خصوصی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها دارند، توانسته بازوی مشورتی خوبی برای مدیران عالی استان و کشور باشد. 

رییس خانه صمت یزد با اشاره به عضویت این تشکل در ۴۰ کارگروه، کمیته و کمیسیون استانی و ملی، گفت: این تشکل صنفی استان و ۱۵ انجمن تخصصی صنعتی آن همکاری خوبی با دستگاه های اجرایی، حاکمیتی و قضایی استان در کمک به رونق تولید، شفاف سازی و مبارزه با فساد در استان دارد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در راستای رسالت ها و اهداف خود به عنوان یک تشکل تخصصی اقتصادی خصوصی، اقدام های متنوع و مؤثری در کمک و حمایت از بخش صنعت و معدن و تجارت ، ارایه خدمات هرچه بیشتر به صنعتگران، معدنکاران و فعالان اقتصادی، شناسایی و احصای مشکل و موانع کسب و کار و ارایه  راهکار های رفع آنها، همچنین ارتقای  نقش و جایگاه بخش خصوصی را انجام می دهد.

کلانتر در ادامه این نشست به برخی از اقدام های خانه صمت استان یزد اشاره کرد و گفت: کار پژوهشی و تحلیلی وضعیت صنعت استان به روش نوین و ابداعی مختص خانه صنعت یزد با استفاده از مستندات و اعداد واقعی تهیه شده، هیچگونه اعمال سلیقه و خوداظهاری و عددسازی در آن وجود ندارد و دقیق ترین و صحیح ترین آمار موجود صنعت استان است که تاکنون برای برنامه ریزی های استانی، تهیه سند آمایش سرزمین، پایش و رصد تسهیلات بانکی و مشابه اینها موارد مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: حدود ۱۰ سال است که همه ساله تهیه و چاپ  می شود و در صورت نیاز در اختیار استاندار و مسئولان اقتصادی استان و کشور قرار می گیرد،

کلانتر خاطرنشان کرد: مطالعه انجام شده در این خصوص منجر به دستورالعمل پایش وضعیت صنایع استان و شفاف سازی وضعیت آنها به عنوان پایلوت( نمونه آزمایشی) کشوری بر مبنای روش ابداعی خانه صنعت ، معدن و تجارت استان شد و بر همین اساس سامانه ارزیابی و پایش تولید استان یزد ( ساپتای ) طراحی و ارایه شده . 

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: با بهره گیری از پاسخ های تعداد زیادی از فعالان اقتصادی به فراخوان صنعتگران استان از سوی این تشکل ۱۵۰ مورد از مهمترین مشکل صنعتگران و معدن کاران گردآوری، جمع بندی و به همراه تبعات، عوامل ایجادی و راهکارهای حل آنها در ۱۱ سرفصل و حوزه مختلف دسته بندی و به مقام های استانی و ملی ارایه شد.

کلانتر در ادامه اظهارکرد: همکاری و شرکت در جلسات نظارت و بررسی روند اعطای تسهیلات رونق تولید به همراه مدیرکل دفتر سرمایه گذاری، نماینده سازمان صمت، رییس امور اعتباری بانک های عامل در محل بانک، به عنوان عضو اصلی؛ موثر و کمک به تصویب صحیح تسهیلات از طریق ارایه اطلاعات دقیق وضعیت واحدهای تولیدی و ن ارایه پیشنهادات و راهکارهای رفع موانع اعطای تسهیلات رونق تولید و کمک به فعال تر شدن واحدهای نیمه فعال و راه اندازی واحدهای تعطیل از دیگر اقدام هادر راستای حمایت از تولیدکنندگان و صنایع  یزد است.

به گفته کلانتر واحد مشاوران خانه صنعت با به کارگیری مشاوران برجسته و باتجربه در زمینه های حقوقی، کار، مالیاتی، بیمه های تأمین اجتماعی و تجاری، گمرک، مدیریت، منابع انسانی، بانکی و برخی دیگر از زمینه های تخصصی صنعت چند سال است تشکیل شد و با  ارایه مشاوره به سرمایه گذاران، کارآفرینان و واحدهای صنعتی و معدنی مشتاق خدمات فوق را ارایه می دهد. 

رییس خانه صمت استان یزد اظهارداشت: یکی از کارهای برجسته ای که همکاران تلاشگر  در راستای حمایت از کالای ایرانی ، انجام دادند، جمع آوری اطلاعات و دسته بندی بیش از ۴۰۰ شرکت برتر و معرفی هزار محصول ساخت یزد از طریق انتشار کتاب «ساخت ایران ـ یزد» در هزار نسخه و توزیع آن در بین نهادها و بازرگانان سراسر کشور و همچنین سفارتخانه ها، رایزن های اقتصادی ، بود که مورد تجلیل معاون اول رییس جمهوری و برخی از مسئولان  قرار گرفت و گام بلندی در فرهنگ سازی استفاده از تولید باکیفیت داخلی بود.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی یزد خانه صنعت، معدن و تجارت ایران صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی یزد وزارت صنعت معدن و تجارت توسعه اقتصادی یزد خانه صنعت معدن و تجارت ایران صمت انجمن های تخصصی فعالان اقتصادی استاندار یزد معدن و تجارت صنعت و معدن صمت استان خانه صنعت استان یزد رییس خانه انجمن ها خانه صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل

به گزارش جام جم آنلاین،برخی افراد سودجو قصد سوء استفاده از شرایط فعلی بازار را دارند تا با افزایش خودسرانه قیمت ها، نظم عمومی بازار را بر هم بزنند.

وی اظهار کرد: افرادی که خودسرانه قیمت‌ها را افزایش داده بودند، با ورود به موقع کارشناسان و بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل، موضوع بررسی و پس از تکمیل برگ گزارش بازرسی با عنوان تخلف گران‌فروشی به مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: تا بازگشت قیمت‌ها به حالت منطقی، بازرسی‌های سرزده از میدان میوه و تره بار و برخورد جدی با متخلفان ادامه خواهد داشت.

 در روزهای گذشته افزایش بی ضابطه عوارض ورودی میدان میوه و تره بار اردبیل، موجب اخلال در روند عادی فعالیت میدان تره بار اردبیل شده و صف‌های طویل در مقابل ورودی آن تشکیل شده بود.

این وضعیت، طی چند روز اخیر فعالان در این بازار و خریداران از آن محل را دچار مشکلات عدیده از جمله افزایش نرخ خرید و فروش محصولات عرضه شده کرده بود.

دیگر خبرها

  • برخورد با افزایش خودسرانه قیمت کالا و خدمات در اردبیل
  • رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • قول وزیر صنعت برای کمک به صنعتگران
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • افتتاح یک واحد تولید باطری در گرمسار با حضور وزیر صمت
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • احصای ۶ درخواست در نخستین جلسه کارگروه اقتصادی استانداری تهران
  • وزیر صمت به سمنان سفر می‌کند/ افتتاح ۴ پروژه اقتصادی