Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهریار، محمدرضا گیتی پژوه مدیر امور منابع آب شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و ‌‏بازرسی و واحد حقوقی با اخذ دستور قضایی در جهت صیانت از منابع آبی، طی یک هفته کاری ۹ حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۴۴۵ متر و ‏آبدهی ۵/۵ لیتر در ‏ثانیه، پر و مسدود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر شده و با انجام این عملیات از خروج ۱۱۱ هزار و ۴۲۰ متر مکعب آب در سال از سفره‌های زیرزمینی این امور جلوگیری به‌عمل آمد.‏

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های شهریار، ملارد و قدس با اشاره به اینکه طی این مدت چهار حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و جهت اخذ حکم قضایی تشکیل پرونده شد، افزود: فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت‌های غیر مجاز از سفره‌های آب زیرزمینی اتفاق می‌افتد ‏و  همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در این امور در جهت حفاظت و صیانت از منابع آب و همچنین جلوگیری از عواقب ناشی از ‏برداشت‌های غیرمجاز از آبخوان‌های منطقه است.‏

وی در ادامه با بیان اینکه به منظور کنترل بهره برداری از چاه‌های مجاز تعداد ۵ دستگاه کنتور هوشمند نصب شد، تصریح کرد: این امور با همکاری دستگاه قضا با هرگونه تخلف در حوزه آب‌های ‌‏سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی، برخورد قانونی می‌کند. 

انتهای پیام/۶۷۰۷۵

منبع: فارس

کلیدواژه: چاه غیرمجاز مسدود کردن چاه منابع زیرزمینی آب منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود چاشیانی سرپرست اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی گفت: استفاده غیر مجاز آب از سوی برخی افراد با استفاده از انشعاب‌ها و برداشت غیر مجاز از شبکه‌های آبرسانی، اقدامی ناپسند است و علاوه بر آسیب رساندن به تاسیسات، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب، اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی را در خدمات رسانی به مشترکان، دچار مشکلات مختلفی می‌کند.     وی افزود: کاهش شدید فشار و کمبود آب شبکه توزیع، تحمیل هزینه‌های زیاد، فرسوده شدن، کاهش عمر مفید شبکه توزیع و جمع آوری آب و فاضلاب، هدررفت آب، کاهش فشار شبکه آبرسانی، مصرف بی رویه به دلیل لحاظ نشدن مصرف در هزینه آب بهاء و افزایش هزینه نگهداری به دلیل ایجاد خسارت بر روی شبکه برای استفاده غیر مجاز از آب را از جمله مشکلات ناشی از استفاده غیر مجاز از آب هستند.     چاشیانی با بیان اینکه بیشترین انشعاب‌های غیرمجاز اداره آبفای بندر امام خمینی مربوط به مناطق حاشیه نشین است، ادامه داد: نبود زیرساخت مناسب، وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب به تعداد زیاد، نصب مستقیم پمپ بر روی شیر، شبکه معیوب و غیر استاندارد، هدر رفت بسیار زیاد آب و نیز نبود مخزن از مشکلات آبرسانی به این شهر است.     سرپرست اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه بهره برداری غیرمجاز از شبکه توزیع آب مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

دیگر خبرها

  • بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان
  • شناسایی ۴۸ انشعاب غیر مجاز آب در بندر امام خمینی
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز در روستای نصرآباد
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • کمیته امنیت روانی استان در دادستانی تشکیل می‌شود
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعب آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب + عکس
  • جلوگیری از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار متر مکعب آب
  • جلوگیری از اضافه برداشت ۲.۳ میلیون مترمکعبی آب در خاتم و مروست
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان