Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در آستانه هفته پدافند غیرعامل، مانور مقابله با حریق و آتش با استفاده از سیستم ( rainbow شناور پیشرفته لایروب مکران یک) در لنگر گاه بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، "اسماعیل مکی‌زاده "در تشریح مانورانجام شده اظهارداشت: این مانور با هدف سنجش و ارزیابی قابلیت‌های کاربردی سیستم شناور لایروب مکران یک در عملیات‌های اطفاء حریق، افزایش سطح توان و آمادگی مقابله با خطرات احتمالی در دریا به ویژه مهار به موقع آتش و نجات جان دریانوردان و مسافران در مواقع ضروری علاوه بر کاربرد اصلی لایروبی شناور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نتایج حاصله از اجرای این مانور را، ارزیابی و تحلیل فنی و عملیاتی لایروب و قابلیت مانورینگ این شناور درمواقع اضطرار و حریق در دریا عنوان کرد.

مکی زاده ضمن تشریح سناریو و گستره اجرای این مانور اظهارداشت: خبری مبنی بر حریق شناور صیادی عبوری از لنگرگاه به دلیل تسری مواد سوختی به موتورخانه به مرکز هماهنگی و جستجو ‌و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان ارسال می گردد که بلافاصله دستور اعزام شناور مکران که در همان محدوده مشغول لایروبی کانال دسترسی بندر است، صادر می شود.

وی افزود: لایروب مکران یک، پس از وصول شرایط اضطرار شناور صیادی با حضور در محل، نسبت به اطفاء حریق به وجود آمده در لنج صیادی اقدام و در مدت زمانی کمتر از یک ساعت کل حریق را خاموش می کند.

 معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شناخت تجهیزات و توانایی آن‌ها در مانورهای امداد و نجات را یکی دیگر از اهداف تعیین شده در برگزاری مانورهای دریایی عنوان کرد و اذعان داشت: مانور اطفاء حریق با شناور لایروب مکران، برای ما یک مانور خاص محسوب می‌شود، زیرا ایده استفاده از ظرفیت فنی این لایروب و نصب تجهیزات آتشخواری برروی این شناور از سوی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرایی گردیده و دیگراینکه؛ این کاربرد برای لایروب در مواقع اضطرار پیش بینی شده است.

گفتنی است؛ شناور هاپر ساکشن مکران یک با کاربری لایروبی در کانالها و حوضچه ها جهت نگه داری و حفظ عمق مناسب و به منظور تردد ایمن کشتی های ورودی و خروجی ساخته شده است.

این شناور به طول 87.25 سانتیمتر ، عرض 19.60 و 7.5 متر ارتفاع از 6.5 متر آبخور برخوردار است که قابلیت نگهداشت مواد لایروبی به میزان 4 هزار متر مربع را در هر نوبت برداشت داراست.

 شناور مکران 2 نیز با همین مشخصات در آبهای استان خوزستان به ارائه خدمات دریایی مشغول است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی اطفاء حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۱۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • آتش‌سوزی در پامنار
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد
  • لزوم اعلام رسمی تبدیل شدن بندر چند منظوره سیریک به مرز مجاز دریایی