Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@02:59:57 GMT

ردیابی خواب آلودگی سربازان با عینک هوشمند

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۲۲۹۶

ردیابی خواب آلودگی سربازان با عینک هوشمند

ارتش انگلیس قصد دارد عینک‌هایی را آزمایش کند که خواب آلودگی یا اضطراب سربازان را ردیابی می‌کند.

 در اوایل هفته گذشته سربازان انگلیسی به عنوان بخشی از «آزمایش جنگ افزار ارتش» سالانه، طیفی از فناوری‌های جنگی مختلف را تست کردند.

یکی از موارد آزمایش عینکی بود که بخشی از سیستم نظارت بر رفتار را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عینک با رصد بزرگ شدن مردمک چشم، استفاده از اطلاعات بیومتریک داده‌هایی مانند خستگی، استرس، حواس پرتی، آگاهی محیطی کاربر را ردیابی می‌کند. این ابزارها چشمان سربازان را در میدان جنگ رصد می‌کنند.

جس تبس مدیر تحقیق و توسعه در شرکت EXO Insights با همکاری شرکت Adhawk (تولید کننده عینک) جهت دستیابی به چشم انداز رفتاری و فیزیولوژیکی همکاری می‌کند.

به گفته او عینک مذکور مجهز به یک فناوری جدید ردیابی چشم است که برای نخستین بار براساس دوربین‌های مادون قرمز توسعه یافته است. تبس در این باره می‌گوید: این بدان معنا است که عینک‌ها در مأموریت‌های مختلف مانند میدان جنگ قابل اطمینان تر هستند و جریان مداومی از داده فراهم می‌کنند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی نیرو‌های مسلح گفت: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال گذشته به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز در کارگاه‌های پادگان اجرا شد.

ملایی هزاروندی ادامه داد: ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کاراست، ازاین رو باید نیرو‌های وظیفه در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق شوند که می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی برای تحقق این امر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است اضافه کرد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصا و توسعه اشتغال پایدار است، لذا جوانان و به ویژه سربازان وظیفه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق داد تا شاهد توسعه اشتغالزایی در جامعه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آزمایش یک موشک قاره‎پیمای جدید در کره شمالی
  • مسمومیت 130 سرباز اسرائیلی
  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • عینک شنای هوشمند فرم برای سال 2024 اصلاح می‌شود
  • حلقه‌های هوشمند نامرئی هستند و این مشکل‌ آنهاست!
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • (تصویر) استایل جالب مامور زن یگان ویژه با عینک آفتابی و مسلسل!