Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خراسان نوشت: این مجموعه که همه قسمت‌های آن حدود یک ماه پیش از سوی پلتفرم نتفلیکس منتشر شد، محصول کره جنوبی است و در زیرژانر «درام بقا» (Survival) دسته‌بندی می‌شود. گزارشی که در ادامه می‌خوانید، درباره متن و حاشیه این سریال پربیننده و پرطرفدار است، با این توضیح که این گزارش، هیچ بخشی از داستان را لو نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرای بازی چیست؟

قصه «بازی مرکب» به شکلی است که ممکن است با اطلاعاتی کوچک درباره آن، قصه لوث شود. با این حال اگر قرار باشد ماجرا به صورت خلاصه توضیح داده شود، این سریال درباره گروهی از افراد است که در یک مأموریت چند مرحله‌ای شامل چند بازی کودکانه، شرکت می‌کنند که در نسخه‌ای مرگبار، برای افرادی مشابه طراحی شده است. همان‌طور که در این خلاصه داستان تقریبا مبهم خواندید، خط اصلی ماجرای «بازی مرکب»، شبیه مجموعه فیلم‌های هالیوودی «بازی‌های گرسنگی» است. این سریال همچنین از نظر مضمون و فرم، شباهت‌هایی به فیلم سینمایی اسپانیایی «سکو» (پلتفرم) و سریال اسپانیایی «خانه اسکناس» دارد؛ در «بازی مرکب» نیز مضمون اصلی قصه که خصوصا در اپیزودهای پایانی به صورت صریح بیان می‌شود، نقد سرمایه‌داری است.

تأثیرات واقعی یک سریال

اگرچه «بازی مرکب» از نظر مخاطبان در کشورهای مختلف، بسیار جذاب و سرگرم‌کننده دانسته شده اما منتقدان سینما به این اندازه، به این سریال روی خوش نشان نداده‌اند. امتیاز مردمی این سریال در آی‌ام‌دی‌بی 8.2 است، در حالی که منتقدان متاکریتیک آن را با نمره 69 بدرقه کرده‌اند. در روزهای گذشته، اخبار مختلفی از تأثیرات این سریال بر فضای واقعی شنیده شده؛ از جمله پیامی که پلیس بمبئی هند، با الهام از این سریال منتشر کرده، پرفروش شدن کفش بازیکنان در این سریال، بازسازی واقعی این سریال در مراکز تفریحی دبی، محبوب شدن آموزش زبان کره‌ای در انگلیس و... . با این حال نباید فراموش کرد که بخشی از این اتفاقات ممکن است جزئی از پویش تبلیغاتی نتفلیکس برای این سریال باشد. پلتفرم نتفلیکس پیشتر نیز سابقه قابل توجهی در اجرای تبلیغات حقیقی برای سریال‌های خود از جمله «نارنجی، سیاه جدید است»، «امیلی در پاریس» و «خانه پوشالی» داشته است.

رکوردهایی که شکست

احتمالا در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر رکوردشکنی «بازی مرکب» را در میزان بیننده دیده‌اید. این سریال در نخستین هفته انتشار، پربیننده‌ترین محصول نتفلیکس در بسیاری از کشورها شد  و در ادامه با شکستن رکورد «بریجرتون»، در رتبه اول پربیننده‌ترین سریال‌های این پلتفرم در 28 روز اول انتشار قرار گرفت. شکی نیست که «بازی مرکب» از سوی مخاطبان سراسر دنیا، بسیار جذاب و دیدنی است اما نباید فراموش کرد رشد فزاینده شمار مخاطبان پلتفرم‌های بین‌المللی فیلم و سریال (خصوصا نتفلیکس) در این رکوردشکنی‌ها تأثیرگذار بوده است. به عبارت دیگر، «بازی مرکب» در حالی رکورد «بریجرتون» (و پیش از آن «ویچر») را جابه‌جا کرده که در زمان انتشار این سریال کره‌ای، مخاطبان این پلتفرم بیشتر از زمانی بوده که «بریجرتون» و «ویچر» منتشر شده است. بنابراین همزمان با افزایش شمار مشترکان نتفلیکس، هر سریال جدید، شانس بیشتری برای رکوردشکنی خواهد داشت. بدیهی است که این امر، همان‌طور که گفته شد، نافی جذابیت‌های فراوان «بازی مرکب» برای مخاطبان نیست.

کره جنوبی پیشگام در صنعت سرگرمی

«بازی مرکب» از شمار محصولات پربیننده و محبوب سینما و تلویزیون کره جنوبی است که در سال‌های اخیر، با رشدی تدریجی به سرعت جای خود را در بازار جهانی فیلم و سریال پیدا کرده‌اند. از «یانگوم» که نزدیک به دو دهه پیش محبوب شد و به تلویزیون ما هم رسید، تا سریال‌هایی چون «زندگی طلایی من»، «سقوط بر روی تو»، «گابلین»، «وینچنزو» و فیلم‌هایی با شهرت جهانی مثل «سوختن»، «ندیمه» و سرآمد همگی، فیلم اسکاری «انگل». بعضی از این آثار، محصولات نتفلیکس است و گفته شده این پلتفرم، 40 هزار نیروی بومی در کشور کره جنوبی دارد که برای آن سریال می‌سازند. این رقم عظیم، نشانگر همکاری پردامنه و مستحکم میان غول تازه‌وارد صنعت سرگرمی با سینماگران کره جنوبی است که پیشتر در همین صفحه، در گزارشی با عنوان «سهم صفر ایران از بازار 500 میلیارد دلاری سریال‌سازی!» نیز بررسی کرده ایم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود

پیروزمند می‌گوید به میزانی که از سوی رژیم صهیونیستی برای ایران نا امنی اتفاق بیفتد، احتمال دوام و بقای رژیم صهیونیستی مورد تزلزل قرار می‌گیرد. ین نکته، همان چیزی است که اسرائیل و هم‌پیمانان او به هیچ وجه آمادگی مواجهه با آن را ندارند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پیروزمند قائم مقام سابق فرهنگستان علوم اسلامی طی یادداشتی درباره پیامدهای عملیات تلافی‌جویانه ایران به اهداف رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین اشغالی نوشت:

«وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ؛ و در برابر آنان آنچه در قدرت و توان دارید از نیرو [و نفرات و ساز و برگ جنگی] و اسبان ورزیده [برای جنگ] آماده کنید تا به وسیله آنها دشمن خدا و دشمن خودتان ودشمنانی غیر ایشان را که نمی‌شناسید، اما خدا آنان را می‌شناسد بترسانید.» (60 انفال)

الحمدلله مجاهدان اسلام با ضربه مقتدرانه خود جلوه‌ای از این آیه را به رخ جهانیان و به ویژه سفاکان رژیم صهیونیستی نمایان کردند و توانستند ترس ناشی از ایمان را به دل کفار از یهود بچشانند و این امر جلوه‌ای از تحقق وعده الهی و صبر و استقاومت در راه خداوند بود.

پیامدهای این واقعه مهم و تاریخ‌ساز، از جنبه‌های مختلفی مهم است، اما اگر بخواهیم از جنبه فرهنگی و اجتماعی به آن نگاه کنیم، می‌توانیم از دو بعد داخلی و بین‌المللی به این موضوع توجه کنیم.

حمله ایران به اسراییل تیتر اصلی رسانه‌های جهان شد

در بُعد داخلی، این اتفاق مبارک، سبب افزایش ارتباط و سرمایه اجتماعی و نیز سبب انسجام و همدلی بیشتر در جامعه می‌شود و از دیگر سو موجبات اثبات کارآمدی و توانمندیِ جمهوری اسلامی در تحقق وعده‌اش و در مقابله با قلدران و مستکبران را فراهم می‌کند.

تحقق و افزایش غرور ملی دستاوری از حمله ایران بود

از جنبه دیگر، ماجرای تنبیه اسرائیل سبب بروز و تجلی و نیز نمود جدیدی از اقتدار و توانمندی رهبریِ نظام و همچنین تأثیر و نقش‌آفرینی ایشان در اتخاذ تصمیمات سخت‌تر و بر هم زدن توازن در جبهه انقلاب اسلامی بود. به میزانی که جایگاه رهبر معظم انقلاب و شأن ایشان بیش از پیش در جامعه ما شناخته می‌شود، به همان میزان، اعتماد عمومی به جمهوری اسلامی و سرمایه اجتماعی درون جامعه افزایش می‌یابد و از این سرمایه می‌توان برای حل و فصل بسیاری از مسائل کشور در ابعاد فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی استفاده کرد. تحقق غرور ملی در جامعه و افزایش غرور ملی در جامعه، از مهم‌ترین دستاوردهای مهم این واقعه بود؛ هرچند پیش‌بینیِ دشمن نسبت به این مسئله برعکس بود و هنوز هم از تلاش خود برای کوچک جلوه دادن این ماجرا نا امید نیست.

ایران الگوساز و الهام‌بخش آزادگان جهان شد

اما اتفاقی که در مقیاس جهانی افتاد، این است که جبهه مقاومت بیش از پیش متوجه شد می‌تواند با حُریّت و آزادگی و نیز با عزت و استقلال در برابر قلدرهای مستبد و ظالمان سفاک بایستد؛ همان‌ها که اینچنین القاء می‌کردند بدون حمایت ما، توان حفظ منافع ملی خود را ندارید و بدون حمایت ما با تنگناهای داخلی و جهانی مواجه خواهید بود و حتی حمایت‌های سازمان‌های بین المللی را از دست خواهید داد و هم‌پیمانان خودتان را نمی‌توانید همراه کنید. این سناریو بیش از گذشته شکسته شد و ایران الگوساز و الهام‌بخش آزادگان جهان شد. جمهوری اسلامی ایران عملاً نشان داد که اگر ملتی  بر اراده مردم خودش استوار باشد و از رهبری حکیمانه برخودار باشد، هیچ قدرتی نمی‌تواند صلابت او را بشکند و توانایی ندارد اراده خودش را بر مردم تحمیل کند. طبیعتاً این احساس هویت جدید و احساس آزادگی و توانمندی در جبهه مقاومت، بیش از گذشته رخ‌نمایی کرد و این امر نیز تولید سرمایه جدیدی در جبهه مقاومت و نیز نمایش زیباتری از همراهی و هماهنگی و همدلی جبهه مقاومت در مقابله با استکبار بود.

حماقت اسرائیل تجربه تلخی برای او و هم‌پیمانانش رقم می‌زند

اما در ضلع دیگر از مقیاس فراملی شاهدیم که یک اتفاق نادر رخ داد. رژیم منحوس صهیونیستی به گونه‌ای ناشیانه و سبک‌سرانه رفتار کرد به گونه‌ای که از همراهی هم‌پیمانان امین و دائمی‌اش به اندازه کافی بهره‌مند نشد و اکنون شاهد این است که در یک دو راهی سهمگین قرار گرفته است. اگر نسبت به پاسخ ایران واکنش جدیدی نشان دهد، ظاهراً همراهی هم‌پیمانان خودش را نخواهد داشت و باید تقریباً تنها به مواجهه با ایران بپردازد و این امر بر اسرائیل علاوه بر اینکه خسارت‌های سهمگین بیشتری را در پی خواهد داشت، از جهت سیاسی برای او و حتی هم‌پیمانان او تجربه تلخ جدیدی رقم می‌زندکه هم برای اسرائیل به دلیل آنکه خودش را تنها خواهد یافت و هم برای هم‌پیمانان او مثل آمریکا و فرانسه و انگلیس و امثال اینها سنگین خواهد آمد؛ زیرا همگان می‌دانند که نمی‌توانند از نوچه خودشان دفاع تمام‌عیاری داشته باشند و مجبورند در صحنه‌هایی او را رها کنند. این مسئله  برای دشمن ضایعه بار و از این سو برای جبهه مقاومت امیدوارکننده خواهد بود.

اسرائیل باید در یک مقیاس جدیدی از نا امنی زندگی کند

معنایش این است که اسرائیل از این به بعد باید در یک مقیاس جدیدی از نا امنی باید زندگی کند. به طور طبیعی قبل از اینکه این نادانی را بکند و تعدی به سفارت ما که خاک ما محسوب می‌شود، انجام دهد، ایران از لحاظ حقوقی نه انگیزه و نه امکان این را داشت که مواجهه مستقیمی با اسرائیل داشته باشد و خود این محدودیت برای ایران سبب می‌شد اسرائیل حاشیه‌ امنی را برای خودش احساس کند. حتی جاهایی که اسرائیل حرکت‌های ایذایی وتروریستی انجام می‌داد، ایران اگر می‌خواست واکنشی هم نشان می‌دهد، به صورت علنی اعلام نکند تا پیامدهای حقوقی جهانی برایش به وجود نیاورد.

چرا برخی نعمت‌ها بر بنی‌اسرائیل حرام شد؟

احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود

 اما پس از جهالتی که رژیم منحوس صهیونیستی انجام داد و بهانه حقوقیِ جهان پسندی برای مواجهه مستقیم با اسرائیل دست ایران آمد. این یعنی سلب نا امنی اسرائیل به صورت مستمرتر و عمیق‌تر. به میزانی هم که این ناامنی برای ایران اتفاق بیفتد، احتمال دوام و بقای رژیم صهیونیستی مورد تزلزل قرار می‌گیرد. این نکته، همان چیزی است که اسرائیل و هم‌پیمانان او به هیچ وجه آمادگی مواجهه با آن را ندارند و نسبت به آن احساس خطر می‌کنند. خون شهدای اخیر ما این برکت را داشت که مواجهه جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان آنان را وارد مقیاس جدیدی کرد و این مسئله در مواجهه تمدنیِ جمهوری اسلامی با نظام استکبار، نقطه عطفی محسوب می‌شود تا آنها در صحنه‌های سخت کم بیاورند.

دشمن پیامدهای ویران‌کننده اقدام بعدی را به جان نمی‌خرد

هرچند در قامت یک مواجهه نظامی این اتفاق رخ داده است، اما مهم‌تر از صحنه‌ی نظامی این است که مؤمنین می‌توانند اراده خود را بر کفار تحمیل کنند یا برعکس؟ این اتفاقی است که تاکنون بحمدلله رخ داده است. شواهد نشان می‌دهد که اسرائیل قصد حماقت ندارد تا پیامدهای ویران‌کننده اقدام بعدی را به جان نخرد و اگر هم بخرد، به طور طبیعی بیشتر و سریع‌تر شاهد نابودی خودش باشد. به همین دلیل سرمایه فرهنگی انقلاب اسلامی در مواجهه تمدنی در این صحنه، به سرعت ارتقاء یافته است و امیدواریم شاهد نابودی کامل اسرائیل و قطع دست مستکبرین از منطقه غرب آسیا باشیم.

دیدگاه قرآن درباره توان یهودیان اسرائیل در برابر رقیب

مردم دنیا با وجود رویکرد یک‌جانبه رسانه‌ها علیه اسرائیل برخاستند

از زاویه نگاهی دیگر، صحنه مواجهه ایران با اسرائیل را باید با وقایع اخیر مثل نبرد غزه و بیداری جهانی نسبت به خباثت صهیونیست‌ها مرتبط دانست. در آن صحنه، اتفاق جدیدی که رقم خورد، این بود که یک واکنش بین المللی توسط عامه مردم شکل گرفت و این واکنش در گذشته چه از نظر گستردگی جغرافیایی و چه از نظر کمیت و کیفیت سابقه نداشت. این مسئله به معنای بیداری نسبیِ وجدان‌های عمومی است که سبب می‌شود آزادگان جهان این گونه سفاکی‌ها را بر نتابند. علاوه بر این، همین مردم جرأت ابرازش را می‌یابند؛ خصوصاً با لحاظ اینکه باید توجه داشته باشیم که واشنگتن و لندن، ایران و تهران نیست که مانند رسانه‌ ملی اخبار را بروز صادر می‌کند. آنجا در محاصره تبلیغاتی رسانه‌های بین المللی هستند. همین الان هم که ایران این حرکت شجاعانه را در دفاع از خودش انجام داده، امپراطوری رسانه سعی می‌کند چهره مظلومی را از اسرائیل نشان دهد،گویی آنها مورد تعدی قرار گرفتند. با وجود این همه از هجمه‌های رسانه‌ای، شاهد خروش مردم دنیا علیه سیاست‌های خبیثانه رژیم صهیونیستی هستیم؛ یعنی مردم دنیا با وجود رویکرد یک‌جانبه رسانه‌ها علیه اسرائیل برخاستند.خود این واقعه،‌ رویدادی برای پیشبرد جبهه مقاومت بود و شعاع جدیدی به جبهه مقاومت داد و اراده‌های جدیدی برای مقابله با اسرائیل و هم‌پیمانان آنها ایجاد کرد. مردم دنیا نارضایتی خود را از حمایت‌های بی‌دریغی که سردمداران‌شان نسبت به اسرائیل دارند،‌ به صورت علنی در خیابان‌ها نشان دادند.

آزادگان جهان تشنه تنبیه صهیونیست‌ها بودند

این امر سبب شد ذهن جهانیان نسبت به مظلومیت مردم فلسطین و نیز ددشمنی اسرائیل آماده شود؛ یعنی مسئله اسرائیل و انزجار از رفتار او، به مسئله‌ای جهانی تبدیل شد. در این کشاکش، به دلیل تنگنایی که اسرائیل در آن قرار گرفت و در راستای تضعیف پایه‌های مقاومت، این اقدام تروریستی را در دمشق رقم زد. این امر سبب شد حق واکنش متقابل بر ایران ایجاد شود. واکنش ایران بر موج خبری که در جهان پس از طوفان الأقصی ایجاد شد، سوار شد. همچنان که تنبیه اسرائیل سبب تشفّی خاطر برای تمام آزادگان عالم شد؛ همان‌ها که بغض سفاکی رژیم صهیونیستی در دل آنان گیر کرده بود و جز برگزاری تظاهرات و دادن شعارها، راه دیگری برای ابراز انزجار از سیاست‌های اسرائیل و سردمداران کشورشان و نیز حمایت از مردم مظلوم غزه نداشتند و حتی  نمی‌توانستند کمک‌های بشردوستانه به این مردم داشته باشند. همگان تشنه این بودند که چگونه می‌شود گوشمالی محسوسی به این رژیم کودک‌کش داده شود. این عطش و مطالبه نه تنها در دنیای اسلام بلکه در دنیا رقم ایجاد شده بود.

دشمنان در دو راهه سنگینی قرار گرفته‌اند

بنابراین ماجرای تنبیه اسرائیل علاوه بر تقویت غرور ملی، سبب شد موجی از خرسندی در دل آزادگان عالم و موجی از امیداوری در جهت مواجهه سخت و تعیین‌کننده و تأثیرگذار در مواجهه با اسرائیل ایجاد شود. به همین صحنه، پیش رو صحنه‌ای کاملاً متفاوت و جدیدی شده است و اسرائیل در دو راهه سنگینی قرار گرفته است.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم
  • احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود
  • آمار و دلایل محبوبیت بازی های آنلاین منتشر شد
  • این روزها به چی فکر میکنی؟
  • فیلم| کلافگی مردم از تبلیغات در سریال‌های شبکه نمایش خانگی
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند
  • گیفت کارت هایی که هر گیمری را خوشحال می‌کنند
  • «نون. خ ۵» پربیننده‌ترین شد و «زیرخاکی» محبوب‌ترین
  • آمار عجیب مهاجم جنجالی پرسپولیس در اسپانیا
  • چرا سکه در مرکز مبادله به نرخ حاشیه بازار حراج می‌شود؟