Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، خالد خداویردی روز شنبه در جریان بازدید از چند واحد تولید داروهای دامپزشکی سمنان به خبرنگاران گفت: اکنون ۱۹۰ شرکت تولیدکننده داروهای دامپزشکی در کشور فعالیت دارند که ۴۴ شرکت تولیدکننده دارو، هشت شرکت تولیدکننده واکسن و بقیه تولیدکننده ویتامین ها هستند.

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد داروهای مورد نیاز دام اکنون در داخل کشور تولید می شود، تاکید کرد: برای حمایت از تولید داخلی واردات تعدادی از اقلام داخلی به کشور ممنوع شده است که شامل پنج قلم آنتی بیوتیک و ۳۲  مورد مولتی ویتامین دامی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداویردی ادامه داد: ممنوعیت واردات این اقلام به این دلیل است که برخی از این داروها تا ۱۷ تولیدکننده داخلی دارد.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: شرایط تولید اقلام داروهای دامپزشکی که واردتشان به کشور ممنوع شد، در داخل کشور به گونه ای مطلوب است که برخی تولیداتشان به کشورهایی مانند عراق ترکیه، پاکستان و افغانستان نیز صادر می شود.

وی با اشاره به ظرفیت توسعه تولید داروهای دامپزشکی در کشور گفت: واکسن های دامی و طیور اکنون از طریق هفت تولیدکننده دانش بنیان کشور تولید می شود و این واحدها به سطحی از دانش و فناوری دست یافته اند که واکسن آنفلوآنزا سه تولیدکننده در داخل کشور دارد و واکسن بیماری لمپی‌اسکین یا پی پی آر که در گذشته واردکننده آن بودیم، اکنون به صورت خودکفا در داخل تولید می شود.

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در این سفر ضمن بازدید از چند واحد تولید داروهای دامپزشکی در سمنان، در جریان مسایل و مشکلات آن واحدها قرار گرفت.

١٢ کارخانه تولید داروهای دام و طیور در استان سمنان فعالیت دارند که ٣١۵ قلم انواع دارو تولید می‌کنند، استان سمنان به عنوان قطب تولید داروهای حوزه دامپزشکی کشور حدود ۵٠ درصد داروهای مورد نیاز کشور را تامین می کند.

استان سمنان در شاخص تعداد اقلام تولیدی داروهای دامپزشکی رتبه اول و از نظر تعداد رتبه دوم کشور را دارد. واحدهای تولیدکننده داروهای دامپزشکی در استان تامین‌کننده نیاز ٢٧ استان کشور هستند.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها سمنان سازمان دامپزشکی کشور توسعه ایران تولید داخلی تولید واکسن واکسن واکسیناسیون پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای پایش و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی تولید و رونق اشتغال استان سمنان ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان سازمان دامپزشکی کشور سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سمنان سازمان دامپزشکی کشور توسعه ایران تولید داخلی تولید واکسن واکسن واکسیناسیون داروهای دامپزشکی تولید داروهای دامپزشکی کشور استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت نیشابور گفت: هر گونه خرید، فروش و پخش غیر مجاز داروهای رایج در سقط جنین، خارج از سامانه ی ردیابی و رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت و یا نگهداری و حمل آن‌ بدون نسخه پزشک جرم محسوب می شود و مستلزم مجازات قانونی است.

دکتر مریم مردانی افزود: در صورتی که فعالیت های غیر مجاز در اماکن و مراکز سقط جنین برابر گزارش قضایی یا بازرسان وزارت بهداشت احراز شود، در چهار چوب مفادماده 114، از ادامه فعالیت این مراکز یاد شده جلوگیری می شود.

وی ادامه داد: در مواردی که شریک جرم، از صاحبان حرف و مشاغل پزشکی بوده و وسایل سقط جنین را فراهم کرده باشد، علاوه بر در خواست مجازات قانونی، مطابق تبصره 4 ماده 56قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ابطال پروانه‌ ی فعالیت از دادگاه رسیدگی کننده در خواست می شود.

دیگر خبرها

  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!
  • هشدار درباره تزریق بوتاکس‌های خارجی
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • ممنوع بودن خرید و فروش داروهای رایج سقط جنین در نیشابور
  • سرانه 7 کیلوگرمی گوشت قرمز در سال
  • شرایط واردات گوشت قرمز و دام از ۷ کشور فراهم شد
  • فروش خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی!
  • خودروهای وارداتی ۵ برابر قیمت اصلی فروخته می‌ شوند!