Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، جدول چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که از ۲۹ مهرماه در کرمان کار خود را آغاز خواهد کرد، منتشر شد.

این جشنواره طی ۴ روز متوالی در بخش های تکنوازی، گروه نوازی و نشست های پژوهشی برگزار خواهد شد.

تکنوازی حسین کریم نژاد، هنرمند قشقایی پنجشنبه ۲۹ مهرماه آغازگر جشنواره خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پنجشنبه، جمعه و شنبه (۲۹ تا ۱ مهرماه) هر روز ۴ تا ۵ اجرا در بخش های مختلف روی صحنه خواهد رفت.
همچنین آیین اختتامیه جشنواره نیز شامگاه ۲ مهرماه با چند اجرای گروهی و پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

در ادامه جدول اجراهای چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیش روی مخاطبان و علاقمندان به موسیقی نواحی ایران قرار می‌گیرد:

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره کرمان ایران هنرمند قشقایی موسیقی نواحی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳

پیام عزیزی (خواننده موسیقی عرفانی) به همراه گروه «هزار دف»، گروه «نوای رحمت» و گروه «شاهو دالاهو» در دومین دوره جشنواره موسیقی کهنِ کردستان در روستای پالنگانِ استان کردستان کنسرت برگزار می‌کند.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از ایسنا، پیام عزیزی (خواننده موسیقی عرفانی) در دومین دوره جشنواره موسیقی کهنِ کردستان، در روز جمعه (۳۱ فروردین‌ماه جاری) در سه بخش جداگانه روی صحنه می‌رود و در این کنسرت‌های بزرگ، تعدادی از قطعات و آهنگ‌های ماندگار خود را به زبان‌های کُردی سورانی، فارسی، عربی، ترکی و کُردی هورامی از جمله «یا رسول‌الله (ص) یا شاهی مدینه»، «الله مدد»، «یار می‌گوید الله»، «گیانه به‌سیه‌تی»، «یا رسول الله نظری فرما»، «ئه‌ی خودا له‌م ئاگر بارانه» «یار می‌گوید الله»، «یا رسول‌الله ده‌خیل»، «لبیک»، «طلع البدر علینا»، «ئه‌ی گول گیانم گول»، «مدد مدد»، «مسلمانان»، «یارم چه‌نده جوانه»، «جانی، جانی»، «مه‌گری، مه‌گری»، «ئاگر که‌تییه دلی من»، «همه جا بروم»، «ساقی وه‌ره» و ... و همچنین چند آهنگ جدید کُردی را اجرا می‌کند.

 در دومین دوره جشنواره «هزار دف» کردستان، اسماعیل حمیدی با اجرای آوا‌های اهورایی سیاچمانه، نیما شفیعی و همچنین هنرمندان استان کردستان و دیگر هنرمندان استان‌های مختلف کشور به روی صحنه می‌روند.

دومین دوره جشنواره موسیقی کهنِ کردستان «هزار دف» با اجرای گروه‌های دف‌نوازی از شهر‌های مختلف کشور و با حمایت ستاد برگزاری مراسم هزار دفِ پالنگان ـ شهرستان کامیاران در استان کردستان برگزار می‌شود.

آیین هزار دف، یکی از زیباترین آداب و رسوم روستای تاریخی و گردشگری پالنگانِ کامیاران است که هر ساله با حضور گردشگرانی از داخل و خارج از کشور در استان کردستان برگزار می‌شود. منظره تاریخی روستا و بافت پلکانی آن، «پالنگان» را به یکی از مقاصد گردشگری میراث جهانی هورامان تبدیل کرده است.

در ادامه تصاویر مراسم هزار دف استان کردستان را می‌بینید. 

tags # کردستان سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • جشنواره رود و ریل در لرستان/«بیشه» در مسیر ثبت جهانی
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • (تصاویر) همه چیز درباره مراسم «هزار دف» کردستان در ۱۴۰۳
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد
  • رسانه‌های شخصی هم می‌توانند در جشنواره ملی طنزپهلو شرکت کنند
  • افزایش ۵۱ درصدی واگذاری زمین به متقاضیان در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • چشم انداز روشن صادرات در خراسان شمالی
  • آغاز افزایش دما از امروز در خراسان رضوی
  • نوای ۱۰۰۰ دف در پالنگان طنین‌انداز می شود