Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@23:05:37 GMT

مشکلات معلولان پیل افکن است

تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۴۰۳۰۰۱

مشکلات معلولان پیل افکن است

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۰۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت کم‌بینایی و نابینایی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که ۱۲ درصد معلولان تحت پوشش را تشکیل می‌دهند. ۱۳۰ هزار نفر از این افراد مران و حدود ۷۰ هزار نفر زن هستند. 

به گزارش ایسنا، وحید قبادی دانا در نشست تخصصی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جامعه نابینایان کشور و انجمن های فعال در امور نابینایان به مناسبت روز جهانی عصای سفید برگزار شد، اظهار کرد: حدود ۸۶ هزار نفر از این افراد را معلولان شدید و خیلی شدید بینایی تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در دنیا هم ۲۸۰ میلیون نفر دچار معلولیت بینایی هستند که یک پنجم آنها را نابینایان مطلق تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: در ارتباط با موضوع اشتغال، معیشت و بهداشت، آموزش و مسکن وضعیت مناسب سازی و… مشکلاتی وجود دارد که مشکلات عدیده و زیادی است که هرکدام از آنها یک پیل افکن است، اما این باعث نشده که افراد نابینا باز بمانند. شاهدیم که حدود ۳۰۰۰ نفر از این افراد در رشته‌های دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

قبادی دانا با بیان اینکه حدود ۲۳ هزار نفر از دانش‌آموزان ما را دانش‌آموزان نابینا و کم‌بینا تشکیل می‌دهند، ادامه داد: این افراد در قالب انجمن‌ها و گروه‌هایی برای دفاع از حقوق خودشان متشکل شدند و امروز ۵۲ تشکل افراد دارای مشکلات نابینایی و کم‌بینایی در کشور حضور دارند و در قالب شبکه ملی تشکل‌های افراد نابینا متشکل شدند، انتخاباتشان برگزار شد و اعضای هیات مدیره مشخص شدند. این امکان را می‌توانند فراهم کنند تا بتوانند نظر کارشناسی دقیق و تخصصی دهند و تصمیم گیری‌هایی که برای آنها می شود با حضور خودشان می تواند به طور رسمی ـ توسط تشکلهای موجود و شبکه ملی افراد دارای نابینایی ـ شکل گیرد.

وی این را هم گفت که با نظر تخصصی معاونت حقوقی ریاست جمهوری هم مجوز فعالیت‌ افراد دارای معلولیت و کسانی که در حوزه سازمان بهزیستی فعالیت می کنند، توسط سازمان بهزیستی به طور خاص صادر می‌شود.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نابینایان سازمان بهزیستی روز جهانی عصای سفید سازمان بهزیستی افراد دارای هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۰۳۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رئیس اداره بهزیستی مهاباد گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی طرح سی بی آرمبتنی برجامعه ویژه معلولین روستاییان برگزارشد. 
کریم محمدی افزود: افرادی که در این مرحله شهرستانی امتیاز کسب کنند به مرحله استانی وکشوری راه پیدا می‌کنند.
او اضافه کرد: سازمان بهزیستی برای ارتقای سطح توانمندی معلولین واعتماد به نفس بالای آنها این جشنواره رو برگزارکرده و تصمیم براین است که این جشنواره به صورت سالیانه برگزارشود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • حکایت ویلچرهایی که اهدا می‌شوند و مسئولانی که پاسخگو نیستند | پای ما لنگ است و منزل بس دراز
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • احداث دو ورزشگاه برای معلولان در دست اقدام است
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • آخرین وضعیت معلولان در تهران | ۴ هزار نخبه علمی، فرهنگی و ورزشی در بین معلولان داریم | لزوم ایجاد یک پارک ویژه برای این شهروندان
  • واکنش اعضای شورا به گزارش رئیس سازمان بهزیستی
  • انتقاد بهزیستی از کم‌کاری مسئولان شهری در قبال معلولان
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • درخواست سازمان بهزیستی برای احداث پردیس توانمندسازی در پایتخت